Gå til innhold

Din beste stang


svanne

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Sage zxl 5# 9fot med  GL experience tror jeg.....

Favoritt stang!

Har ikke prøvd GL ex. på zxl. Har snøret på Fluvius 5.

SA Trout og RIO LT Trout benytter jeg til stanga. LT trout har nesten samme profil som TT.

I år har jeg kjøpt en T&T HII 9`#4 med #4 GL ex. Fin den oxo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen det skulle være lett  ;D Alle av oss har vel flere favoritter  <<l

Om du bare måtte hatt EN stang hvem ville du ha valgt?????

Dette er jo latterlig enkelt...bare tenke på mitt definerete favorittfiske, hvis jeg skulle valgt 2 uker av mitt liv.

Ville vært oppstrøms vandring i en bortgjemt elv på NZ sørøy...

Flyteline a la EikreFly Evolo eller Guideline Experience i #5.

Hends Camou fortom/GL Powerstrike 12' 4x spiss,

Natilus FW #5/6 snelle...min blå winston caps...og sist men ikke minst;

El fantastico universale WINSTON B3X #5 9'!!!!

(og i samme tube hadde jeg pakket WINSTON GVX #5 9' ,som enten reservestang eller hovedstang gjerne da med #4 liner som tilbehør)

Verken mer eller mindre :)

Så enkelt valg til enkelt drømme scenario..ville mao ikke våget å kaste bort en optimal fisketur hvor tid og penger var avsatt med å forkludre alt uten utstyret nevnt ovenfor.

takk for fin tråd som burde være enkelt å svare på...eller sorry, glemte at ikke alle har dette utstyret jeg nå nevnte, og da blir alt litt vanskelig med en gang ;D ;D ;D

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke å bare velge en!! Her er mine beste stangkombinasjoner i klassene jeg bruker aller mest, så får jeg heller bare velge den beste stang/snørekombo utifra dagsform, fiskesituasjon og vær

Winston Biix 9' #7 med Waterworks vanquish og Airflo clear delta 7/8

Scott G 9' #6 med Danielsson 2W, highwater #6 eller sixth sense glass 5/6

T&T Paradigm 9' #5 med Danielsson Dryfly og loop evotec 100 #5, eller SA Xps #6

Loop Yellowline 8,8" #4 med Backwinder og highwater eller multi flytesnøre i #4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Klarer ikke å velge en av disse da de har forskjellige bruksområder, så alle er mine beste stenger <<l

- Larry Kenney 8'1 #3 E-glass med et Cortland Rocket Taper 4 på, kledd med en Abel Trout

- McFarland Exclusive S-glass 8'8 #3/4 prototype (finnes kun 1 av denne i verden) med helgrønn Highwater i 4 og en Tibor Light

- Winston WT IM6 9' #3 med Wulff Long Belly i 4 og Ross Evolution 2

- Diamondback Classic Trout 8'6 #4 med SA Trout DT4 og en Martin Classic

- Diamondback Classic Trout 9' #4/5 med Wulff Long Belly 5 og Hatch Monsoon 3+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zpey Dreamcatcher 9' #5. Virkelig digg med power for lange kast og feeling når det trengs. Fullwells håndtak er digg! I kombinasjon med Danielsson LW 4Seven er det komplett :)

Nå skal det sies at jeg solgte en Scott G2 #4 for å finansiere Dreamcatcheren så mange vil nok si at jeg har hatt en bedre stang.... Kan tenke meg at G2 #5 er optimalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo stanga som du liker Gubrandsdøl som er den beste for deg  :)

Det er det som betyr noe ... eller ?

Du har helt rett, Geir!

Pt er det klasse 5 som gjelder og da er dette det beste jeg har i hus. Når jeg var på 4-er kjøret var det scotten som stod høyest på lista. Men man blir bel bare eldre og mer erfaren så jo, konklusjonen er nok fremdeles Dreamcatcher :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn på noe annet å drive med da Ruffen. ;D

Ikke bruk fornavnet ditt på andre,som du i all hovedsak har for vane å gjøre

i de aller fleste tråder her inne når du prøver å mene noe.

Ikke si til andre at de ikke har peling når du så til de grader er så langt ned på

skalaen selv.

Jeg håper da inderlig at du ikke selv tror du er en målestokk?????

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg ikke brukt ordet "dritt" men tråden er meningsløs. ;D

Den beste stanga og det beste snøret finnes ikke. ;D

Tom.

Provoserende elendig svar, åkke føkking som, så må det, samme hvor kul du skal være. Så er det en stang lille Tom til syvende og sist har kost seg med, uten å tenk på ern, snøre eller aksjon ditt eller datt. Det er faktisk bare det trådstarter spørr om. Om du kan nedlate deg til i  et lite øyeblikk å si noe om dine små indre følelser for en stang.

Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruffen...

Som jeg sa,ikke bruk fornavnet ditt på andre.

Hvor flink du er,har ingen verden ting med en stang,eller et snøre å gjøre.

Hvis du ikke har forstått nå,så burde du sette deg ned og tenke litt mer over akkurat det.

Du har for vane å bjeffe ut i øst og vest og du sier også at andre føkker til ting.

Du kunne ikke tenke deg det enkle faktum da,at du til de grader er prater bare frem og tilbake

om ingenting???

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjø ørret: sage xi2 9ft. 7#.salt whoter snøret til st angler (Kvel og natt vell og merke) Bass snøret på dagen.

Brun ørret: Sage slt 9ft 5# og 4# til en 5 er det ett snøre som gjelder! og det er expert dis fra st angler!

Har også g Loomis H line S i 4# og 5# samme snøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ikke være best . At du ser på meg som en idiot lever jeg veldig godt med.

Kan egentlig ikke se at kommer så mye matnyttig for folk ut av dine innlegg heller.

Du liker deg best når du kan formulere deg om noe du vet folk ikke skjønner og ikke behersker. Da er du som regel i form.

Men du: folk biter ikke på det. Det er ganske lenge siden du er gjennomskuet i både kastemiljøet og ellers.

Det kalles nettkaster i miljøet.

Nå får det være nok. Det kommer nok flere anledninger utover vinteren.

Uffda,dette har du da virkelig misforstått skjønner jeg.

Ikke legg ord i munnen på folk.Du har for vane å gjøre det,og ikke fortsett med det.

Jeg ser ikke på deg som en idiot,og at du bare klarer å si det gjør det bare ennnå verre. ;D

At du ikke liker mine innlegg er ikke det samme som at alle andre ikke liker dem,og det er vel der skoen

trykker vil jeg tro?

Hvor får du alt dette fra?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...