Gå til innhold

Hahaha dere jævler.


Ruffen

Anbefalte innlegg

Dere går på alt som er skrevet i literaturen og hva folk som ......... sier. Sørlandet suger.

I dag fikk jeg tre brunørret over 1,5 kg mens dere sitter og drømmer om store fisker-Rena og Hemsila.

I grunnen greit for meg. Bare fortsett og tro det. Sessongen min er ikke over enda...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du henter meg som avtalt på Kjevik til våren, gjør du ikke?  <<l

Selvklart!

Gull, håper bagasjen kommer fram!   8)

;D ;D ;D

Ja hvem vet. Kan fort ende opp i Koala Lumpur den.

Nei. Her nede funker det meste. Kirken står sterkt-vi har den høyeste draps og selvmordsraten. Pilletrillingen går på skinner. Alle drikker mer en six-pack i skul hver uke og ingen kan banke kona så ofte og slippe fra det.  Til og med Start er tilbake.

Jeg kjenner jeg blir varm om hjertet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere går på alt som er skrevet i literaturen og hva folk som ......... sier. Sørlandet suger.

I dag fikk jeg tre brunørret over 1,5 kg mens dere sitter og drømmer om store pikker-Rena og Hemsila.

I grunnen greit for meg. Bare fortsett og tro det. Sessongen min er ikke over enda...........

Det må da ligge noe bak denne blinde aggresjonen din her, Frode, som ikke vi ser konturene av  :)

Å få stor fisk må da være en postiv ting. I hvert fall hvis det innbefatter er fin fiskeopplevelse.

Og å ikke få stor fisk gir like stor opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere går på alt som er skrevet i literaturen og hva folk som ......... sier. Sørlandet suger.

I dag fikk jeg tre brunørret over 1,5 kg mens dere sitter og drømmer om store pikker-Rena og Hemsila.

I grunnen greit for meg. Bare fortsett og tro det. Sessongen min er ikke over enda...........

Det må da ligge noe bak denne blinde aggresjonen din her, Frode, som ikke vi ser konturene av  :)

Å få stor fisk må da være en postiv ting. I hvert fall hvis det innbefatter er fin fiskeopplevelse.

Og å ikke få stor fisk gir like stor opplevelse.

Tror det har noe med geologiske kart å gjøre. For lite kalk, for lav pH-verdi etc.   ;) Noen, etterhvert flere, avskriver Sørlandet som stedet for ørretfiske. Min oppfatning er denne: Det er store lokale variasjoner på ørretfiske i stillevann. I Oslomarka er det noen vann som produserer fin fisk, helt opp til 3-4 kilo, mens det i andre vann bare er pinner å få. Jeg har brukt mye tid i sistnevnte vann, men du verden så mye fisk jeg har fått. Har rett og slett blitt en guddommelig bra ørretfisker på stillevann av all treningen!  :D Lar bare flua ligge mens jeg tar meg en kaffekopp, ser på fugler og tenker på hint og annet. Etterhvert blir man god på tilslaget selv om man er fullstendig ukonsentrert. Et liten lyd, et lite plask og stanga er i været. Dette er litt tull, men faktisk også litt sant. Man blir litt rar av å la flua ligge lenge på vannet... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt særiøs. Det var veldig deilig å være ute i det fine høstværet å se vakende fisk og fisk som beitet på grunna.

At jeg fikk så god uttelling var nok litt flaks. Men samme det vi fikk nå bra med fisk jeg og kjæresten min.

Så varmet vi lapskaus og kokte kaffe. Livet er fremdeles herlig <<l Og jeg tror det kan være herlig en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første innlegget ditt diagnotiserer jeg som Hybris, Ruffen.

"Hybris: Et menneskes er forblindet av overmot, glemmer naturlig menneskegitte begrensninger, og blir straffet gjennom gudenes direkte inngripen med skrint fiske i mange år"

Sakset fra fiskebiblen "hva du må unngå for å lykkes med fiske"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt særiøs. Det var veldig deilig å være ute i det fine høstværet å se vakende fisk og fisk som beitet på grunna.

At jeg fikk så god uttelling var nok litt flaks. Men samme det vi fikk nå bra med fisk jeg og kjæresten min.

Så varmet vi lapskaus og kokte kaffe. Livet er fremdeles herlig <<l Og jeg tror det kan være herlig en stund til.

<<l <<l

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du henter meg som avtalt på Kjevik til våren, gjør du ikke?  <<l

Selvklart!

Gull, håper bagasjen kommer fram!   8)

;D ;D ;D

Ja hvem vet. Kan fort ende opp i Koala Lumpur den.

Nei. Her nede funker det meste. Kirken står sterkt-vi har den høyeste draps og selvmordsraten. Pilletrillingen går på skinner. Alle drikker mer en six-pack i skul hver uke og ingen kan banke kona så ofte og slippe fra det.  Til og med Start er tilbake.

Jeg kjenner jeg blir varm om hjertet :)

Jeg kjenner at hjemlengselen river i kroppen  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemningsrapport nord for Oslo.

Lørdag: 2 timer gange - 1 time fiske - 2 timer bål. Is langs land - sol fra klar himmel! Ingen fisk - god matpakke :)

Søndag: Minus 8 - 4 timer senere - sola varmer - vinterdekk på bilene.

Mandag: 10 cm snø - minus 1,5. Mellom Nittedal kirke og Gjerdrum 4 biler i grøfta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemningsrapport nord for Oslo.

Lørdag: 2 timer gange - 1 time fiske - 2 timer bål. Is langs land - sol fra klar himmel! Ingen fisk - god matpakke :)

Søndag: Minus 8 - 4 timer senere - sola varmer - vinterdekk på bilene.

Mandag: 10 cm snø - minus 1,5. Mellom Nittedal kirke og Gjerdrum 4 biler i grøfta.

Bra rapport Hansjr  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...