Gå til innhold

billig ræl ??


Glenn Sörvik

Anbefalte innlegg

Ja sånn er det bare!

De som selger det vi trenger i Norge, må bli bedre på service og pris.

Jeg gidder ikke å betale det dobbelte for en vare bare for å kjøpe i Norge, når det i tillegg tar lengre tid med posten enn om jeg skulle kjøpe fra Hongkong f.eks.

Det er slik det har blitt og utvalget er også svært mye bedre i utlandet.

Det er ikke en ønsket situasjon, men folk gidder ikke betale overpris kun for å kjøpe i Norge.

Rett og slett bare dritt om du spør meg, fan heller om en bitteliten pose med crappy cdc er verd 100kr!!

Graver sin egen grav, sorry men sånn er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest staffan@epost.no

Flueutsyrsbransjen er døende i Norge, nettet har skylda....... Men å kalender disse sneglene dårlige uten å ha sett på den er det samme som å si at de andre østensnellene er dårlig. Nå har Kjell fått en i hånd..... Han vil vurdere byggekvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det er klart at det er et tap..... Men det er ikke kinamann som har funnet på å lage fluestenger og sneller sjøl.... Det er utvikletav folk som driver med fluefiskes, men satt i produksjon i Kina . Orvis f.eks., og det er vel et anerkjent merke vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen må finne på hvordan dette utstyret skal være. Tviler på at kineserne det reffereres til er særlig sktive fluefiskere? Det er der jeg personlig mener det blir et tap for alle hvis all innovasjon havner på kinesiske hender til slutt.

Den siste bemerkningen tror jeg trenger litt nærmere studier,Bjørnar. ;D (Det gikk en serie på NRK i forrige uke om temaet Kina,sjekk den.) ;)

Deler ikke din bekymring,alt lages jo i østen likevel.Utviklerne sitter andre steder i verden og spesifikasjoner sendes over havet,eller fra Japan,eller Sør-Korea.Kina har endel fluefiskere (eller sportsfiskere,siden fluefiske er relativt marginalt) i nærleiken serru.

Hvis de mot formodning skulle komme ut med dårlig utstyr pga. manglende innovasjon,er det alltid noen som kommer til å ta over styringa/produksjon av utstyret.

Konkuranse i en globalisert verden heter det.Selv er jeg ikke så sikker på om jeg liker det........ :-\

Har ikke fått dem ennå Staffan, men venter dem når som helst. Skal sjekke materialer, nøyaktighet og konstruksjon.

Kjell

Spennende. <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter med kinesersnelle som veier 110 gran sånn ca..........

Min kommentar gikk mer på denne snella en på kinamannen.

De produserer nok minst like bra produkter som oss i vesten.

En kompis av meg var nylig (oktober) i kina og han var rystet, gigantiske boligblokkprosjekter og tusenvis av heisekraner, men ingen i drift og ikke en kinamann med hjelm å se. Er det et krakk på gang i Kina, de har jo hatt ekstrem vekst de siste årene? Det ble nevnt meterpirs på leiligheter på NOK 30 000, omtrent det samme som sentrale Oslo!

Skremmende for hele verden hvis Kinaboblen sprekker! ssscared

Nok OT, hvem står bak Taimen og er det trygt å handle der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg også er bekymra ang. kineserenes framgang..... men vår velferd er bygget på at vi kan kjøpe alt mulig stæsj fra billigere land...... og det er leit å se at velferdsordninger og sikkerhetsregler ikke er tilstede..... det fines nesten like mange familier som det er mennesker i norge som har over 1 mill.... den komunistiske staten har sansybligvis det største klasseskille i verden, hvilket er betenklig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er bekymra ang. kineserenes framgang..... men vår velferd er bygget på at vi kan kjøpe alt mulig stæsj fra billigere land...... og det er leit å se at velferdsordninger og sikkerhetsregler ikke er tilstede..... det fines nesten like mange familier som det er mennesker i norge som har over 1 mill.... den komunistiske staten har sansybligvis det største klasseskille i verden, hvilket er betenklig.....

Det jeg mente med at det ikke var kinamenn med hjelm, gikk ikke på HMS men på at det ikke var aktivitet på bygeprosjektene. Uendelig med byggeprosjekter men ingen byggeaktivitet! Rart og skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en 5-6 snelle som veier 160 gram?

Ikke noe for meg selv om det er billig

Er det negativt da? Trodde ikke en snelle kunne bli for lett jeg, med mindre den er lett pga mangler såklart

I min grafittverden synes jeg 160 gram er litt "tungt"?

Fluesneller har jo generelt gått opp i vekt mens stenger har blitt lettere.

I gamle dager fisket man med bambusstenger på +200 gram og en Hardy snelle på 150 gram eller lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en 5-6 snelle som veier 160 gram?

Ikke noe for meg selv om det er billig

Er det negativt da? Trodde ikke en snelle kunne bli for lett jeg, med mindre den er lett pga mangler såklart

I min grafittverden synes jeg 160 gram er litt "tungt"?

Fluesneller har jo generelt gått opp i vekt mens stenger har blitt lettere.

I gamle dager fisket man med bambusstenger på +200 gram og en Hardy snelle på 150 gram eller lettere.

Haha! da så... Lett nok for meg ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Preben Anker er ingen gammel kaster... og jeg vil tro at du ville få et skikkelig hakeslepp dersom du hadde sett han kaste..... de fleste jeg kjenner er misunnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160 gram tung ???. Jeg måtte nesten veie min Danielsson F3W4Seven. Den veide 192 gram, vel og merke med snøre og backing, eller mer korrekt 142 gram netto. Det blir nok veldig i ubalanse om man får 18 gram ekstra å slenge med. Aner man et lite snev av hysteri blandt noen av innleggene her?

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

160 gram tung ???. Jeg måtte nesten veie min Danielsson F3W4Seven. Den veide 192 gram, vel og merke med snøre og backing, eller mer korrekt 142 gram netto. Det blir nok veldig i ubalanse om man får 18 gram ekstra å slenge med. Aner man et lite snev av hysteri blandt noen av innleggene her?

Jens

<<l

er det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen må finne på hvordan dette utstyret skal være. Tviler på at kineserne det reffereres til er særlig sktive fluefiskere? Det er der jeg personlig mener det blir et tap for alle hvis all innovasjon havner på kinesiske hender til slutt.

Den siste bemerkningen tror jeg trenger litt nærmere studier,Bjørnar. ;D (Det gikk en serie på NRK i forrige uke om temaet Kina,sjekk den.) ;)

Deler ikke din bekymring,alt lages jo i østen likevel.Utviklerne sitter andre steder i verden og spesifikasjoner sendes over havet,eller fra Japan,eller Sør-Korea.Kina har endel fluefiskere (eller sportsfiskere,siden fluefiske er relativt marginalt) i nærleiken serru.

Hvis de mot formodning skulle komme ut med dårlig utstyr pga. manglende innovasjon,er det alltid noen som kommer til å ta over styringa/produksjon av utstyret.

Konkuranse i en globalisert verden heter det.Selv er jeg ikke så sikker på om jeg liker det........ :-\

Har ikke fått dem ennå Staffan, men venter dem når som helst. Skal sjekke materialer, nøyaktighet og konstruksjon.

Kjell

Spennende. <<l

Jeg skjønner at det er fluefiskere i Kina ja. Men jeg skjønner også at ingen der nede har kompetanse på forholdene i foreksempel Hemsedal, eller Østerike. Det finnes nok av inovatører som sender ideer til Kina sier du.. Det er akkurat det jeg mener. Det er det som har skjedd. Kineserne lager etter disse spesifikasjonene. Inovatørene tjener en slant på det .. Hvis kineserne selv kopierer disse og utkonkurerer produktene som er skapt, tjenr ikke inovatørene slanten sin. De må finne annet virke, og slutter å utvikle. Kineserne må selv gjøre det. Eller vi går inn i en framtid uten særlig utvikling - kun kampen om det billigste utstyret. I og for seg greit for mange. Kansje også de fleste. Jeg synes ikke det personlig. Men det er min mening.  Jeg liker å se kataloger når våren nærmer seg. Hva har skjedd, hva er nytt osv. Ofte ikke mye - men det har alltid vært noe jeg har gledet meg til. Uansett om utstyret er laget i Kina, Korea eller USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...