Gå til innhold

For eller imot ulv i norsk natur


marbakken

For eller i mot ulv i norsk natur..Er vi som fluefiskere egentlig automatisk for?  

135 stemmer

  1. 1. For eller i mot ulv i norsk natur..Er vi som fluefiskere egentlig automatisk for?

    • Ja, men kun i ulvesonene som allerede er.
      25
    • Ja, og flere ulvesoner utover de som er.
      24
    • Ja, og helt fritt frem for alle rovdyr. Kun felling av skadedyr.
      64
    • Likegyldig.
      3
    • Ser helst at ulven forsvinner
      27


Anbefalte innlegg

  • Svar 206
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Imot ulv, ferdig med dass

*RISTER PÅ HODET*

Ikke enig her gitt!! Ulven er ett rovdyr som hører naturlig hjemme i nordisk fauna på lik linje med ørret, spurv, elg, ørn, rådyr, osv osv osv.

Blir provosert av disse ulvehaterne med jaktbikkjer, og bøndene som voldtar og bolter seg med sauene sine i skogområder som tidligere var ulvenes hjem. Og skulle en ulv ta en sau som ikke hører hjemme i ulveskogen i utgangspunktet blir det ramaskrik uten like og frem med børsa. Nei, heng heller ulvehaterne på veggen og la nordisk natur bli som den alltid har ment å skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! 18 stemmer og foreløpig leder Ulven!!!!

Men lurer på statistikken når vi er på 100 stemmer.....

Jeg er FOR Ulv og for meg som fluefisker og økofilosof så er det helt i tråd med mine syn og meninger. Men jeg ser problemene Ulv skaper og det er VIKTIG å forstå bøndene bedre enn vi muligens gjør.

Finne en løsning på forvaltning av VILL  natur så den IKKE kommer i konflikt med den DOMESTISERTE.

Flere stemmer!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det å være imot noen arter er feil, vi må også se verdien i de artene som ikke gagner oss økonomisk.

Fks: Ville vi latt være å ta vare på laksen vår om den var uegnet til mat og veldig slapp å kjøre på stang?

Jeg tror dette er et kjernespørsmål..... ;)

Er vi så flotte og etiske egentlig? Er vi bare noen svin som griner over fiskene fordi vi vil fiske på de? Eller er det en dypere innsikt om gjør det?

For meg er det siste alternativet.....For jeg kan ikke forklare det på noen annen måte.....å ødelegge natur kjennes veldig feil rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for ulv... Avlet opp i dyreparker og fraktet over grensen. Vill ulv in my fucking ass!

Det siste der får en virkelig håpe du slipper å oppleve! Men det er jo sånn at dem som hater og frykter mest, oftere får drømmene oppfylt, så kanskje...  <<l

Og åssen i huleste heite veit du at dem frakter dyrepark-ulv over grensa? Inside info? ;D

Synes egentlig bare folk som bor i områder med ulv kan uttale seg om dette spørsmålet.

Som jo blir ganske så mange folk...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss utrydde alt som ikke passer inn i menneskets idealnatur, som vi alltid har prøvd å gjøre - og som vi dessverre ofte lykkes med... Håpet er at vi til slutt ikke har store rovdyr igjen på kloden, kun dyrka mark, nedhøgd skau og domestiserte søte gressetere uten hjørnetenner. Vi nærmer oss sakte men sikkert  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...