Gå til innhold

Hvilken fluefiske-gadget har fulgt med deg lengst?


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Nej Lars. Det er den originale alufargen. Finnes nok ikke i sort.

Å jo da  ;D

http://www.adh-fishing.de/fliegenrollen/danielsson/danielsson-fliegenrollen-lw-6nine-in-black-oder.html

Hvor Sæksy er ikke det!

Åh sattan ! Den skulle jeg gjerne hatt . . . Evt en ekstraspole i sort. Tenk å pare en sort spole med alufarget ramme, eller vice versa  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Nej Lars. Det er den originale alufargen. Finnes nok ikke i sort.

Å jo da  ;D

http://www.adh-fishing.de/fliegenrollen/danielsson/danielsson-fliegenrollen-lw-6nine-in-black-oder.html

Hvor Sæksy er ikke det!

Åh sattan ! Den skulle jeg gjerne hatt . . . Evt en ekstraspole i sort. Tenk å pare en sort spole med alufarget ramme, eller vice versa  <<l

Utstyrshore  ;D ;D ;D ;D :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danielsson Original Dry Fly er herlig, nymph også, men LW4S ser rå ut den også. Tror jeg må ha meg en slik. Overhode ikke brukt for, men bra å støtte Danielsson litt. Bra saker fra dem, rett og slett. Winston, bare stenger. Danielsson, bare sneller. Me like!  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej Lars. Det er den originale alufargen. Finnes nok ikke i sort.

Å jo da  ;D

http://www.adh-fishing.de/fliegenrollen/danielsson/danielsson-fliegenrollen-lw-6nine-in-black-oder.html

Hvor Sæksy er ikke det!

Åh sattan ! Den skulle jeg gjerne hatt . . . Evt en ekstraspole i sort. Tenk å pare en sort spole med alufarget ramme, eller vice versa  <<l

Utstyrshore  ;D ;D ;D ;D :P

Jammen faen, denne snella er helt overlegen på danica-klekkinger ! Min er såpass blank at den nok skremmer endel fisk, men med en matt sort utgave så tror jeg alt skulle være i boks  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh sattan ! Den skulle jeg gjerne hatt . . . Evt en ekstraspole i sort. Tenk å pare en sort spole med alufarget ramme, eller vice versa  <<l

Ja, enig Lars  <<l og den LW 4seven er en av de peneste snellene ever. Punktum  :)

Jeg kom på det samme for noen år siden, når G4'n skifta farge fra sølvgrå til svart. Å kjøre en ekstraspole i svart på sølvgrå ramme, måtte bli veldig bra, tenkte jeg  :)

Her er snella, 00:08 ut i filmklippet. Drit i filmen ellers, for snella vises bare helt i starten tror jeg.

Jeg hadde egentlig tenkt å foreslå for produktsjefen at en slik farge-combo måtte vi ha, men det har ikke blitt noe av... Men det skal jeg jaggu gjøre nå, når jeg kom på det igjen  ;D

Klipp: https://vimeo.com/29451765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er snella, 00:08 ut i filmklippet. Drit i filmen ellers, for snella vises bare helt i starten tror jeg.

Jeg hadde egentlig tenkt å foreslå for produktsjefen at en slik farge-combo måtte vi ha, men det har ikke blitt noe av... Men det skal jeg jaggu gjøre nå, når jeg kom på det igjen  ;D

Klipp: https://vimeo.com/29451765

Jeg har sett klippet før, men det var gøy å se det igjen! Tar av meg hatten og tupeen, Andre! Dette er deilig, effektiv, praktisk fiskekasting! Nå fikk jeg lyst til å ta med den korte Evotec 85'en og gå ut å trene vannkast på kronglete steder!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D takk for den linken, de har jo faktisk gosnella i to farger. Så da er nyttårsgaven fra meg til meg i box 8)

Grunde

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

Hadde de bare hatt 4seven modellen inne så skulle jeg handlet selv  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D takk for den linken, de har jo faktisk gosnella i to farger. Så da er nyttårsgaven fra meg til meg i box 8)

Grunde

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

Hadde de bare hatt 4seven modellen inne så skulle jeg handlet selv  :)

Men titan finishen den hadde de på lager  <<l

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D takk for den linken, de har jo faktisk gosnella i to farger. Så da er nyttårsgaven fra meg til meg i box 8)

Grunde

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

Du hadde jo en herlig FW for et par år siden, kan ikke skjønne noe annet ennat det var den optimale SØ-snella. Den skulle du aldri solgt!  ;)

Jeg er veldig glad i min 6nine, selv om den føles litt tung og overdimensjonert (litt overkill) på SØ-stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg angrer litt på at jeg solgte den, FW 5eight var vel så nær optimal sø snelle som man kommer.

Akkurat nå er den snella i NZ på storørret jakt...

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

Har en Loop Evotec FW 5/7, hva skiller denne fra Danielsson FW 5eight bortsett fra navnet. Var dette akkurat i brytingen mellom Loop og Danielsson? Dvs at Loop bare flyttet produksjonen fra Danielsson fabrikken til østen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelordet her må være "østen;D Ser ut som allt mulig kan produseres der, fra dørmatter til romraketter, bare ikke fiskeutstyr. Det skjønner de seg ikke på  ;D

Det var jo en alvorlig batalje mellom Loop og D. Husker ikke når?

Det gikk vel ikke så lenge før Loop måtte endre Evotec snellene eller var det bare utvikling ;)

Jeg har iallefall 2 Daniellson LW sneller som sikkert blir å følge meg i graven, men så begynner jeg å bli en gammel mann  :-\ ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelordet her må være "østen;D Ser ut som allt mulig kan produseres der, fra dørmatter til romraketter, bare ikke fiskeutstyr. Det skjønner de seg ikke på  ;D

Kremt...  ;D nå må vi skille litt mellom østen og østen  :) men historien har vel grundig bevist at både Danielsson og Loop kom meget godt ut av det begge to kvalitetsmessig. Man måtte tenke nytt. Og det er toppers  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vell etterhvert ikke kvaliteten på såkalte "Østen" produkter, det er vell heller det at disse produktene gjerne prises som varer fra "høykost land". ..

Hvordan en vare prises, sier vel noe om hva folk er villige til å betale for?

Om feks Loop har en kanonbra stang, bryr det meg midt i ryggen hvor den er produsert, så lenge jeg føler at jeg får det jeg betaler for.

Norge er et høykost land, det er snart så ille at den eneste varen vi har å selge er olje.....

En gadget jeg ikke tenker på så ofte er en sånn messingclips som henger på ryggen på fiskejakken, et lite nykk så har jeg hoven i handa. Har fulgt meg i mange år, og overlevd et par fiskejakker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et flyte middel av ukjent merke som jeg handlet 3 stk av på ryla sport i tønsberg for 13 år siden.

Grønn kork med rom til å legge flua i og brun flaske, mistenker at middelet ikke er lovlig lenger av en eller annen grunn.

Uannsett forsvant siste flaska i fjor og er dypt savnet! Gjorde ALT flytende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra en fortomsretter innkjøpt på seint 70-tall som jeg svært sjelden bruker,men som dog har en tendens til å bli med fra vest til vest og tilbake til øst  ;) ,må det vel være Weathley-boksen,den med adskilte rom og et lokk for hver.

Ble kjøpt i begynnelsen av 80-tallet(antakelig 1980).I Gøteborg,av alle steder.

Hempene er forlengst byttet med foam,så slitts.

Døgniser i rommene,nymfer i slitts'en.

Er med overalt,til alle tider og forhold,utenom ved kortlinefiske høst/vinter/vår. <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...