Gå til innhold

Bildetråden 2013


Rodswinger

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har prøvd å legge inn noen bilder, men gjør et forsøk. Bildet er tatt på morgenen 2. des. like før sola stikker fram bak Thon hotell sett fra soverommet, noe som gjenspeiler seg i Nitelva som er delvis islagt.  Har også fått med køen på riksvei 152 fra Fetsund ob. mot rundkjøringen ved Lillestrøm bru.

Magne Fjellstad.

Ahh. "Morgenstemning" i moderne tolkning.

Flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker karer. Magne, herlig mårrastemning fra velkjente trakter  <<l

edit: Er forresten sjeleglad jeg ikke bor i Fetsund...

Et bilde tatt 03.12.2012, altså nøyaktig 52 uker tidligere kl. 09.05 viser at enten er rushet over, eller så er det en formidabel økning i trafikken i løpet av et år. Bildet er tatt fra samme sted og samme stilling som det fra 02.12.2013.Var litt mere snø også i fjor på denne tiden.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Alt er satt opp på 2-3 min. Redigering ca en halvtime.

*En softbox til venstre for kamera med yongnuo 460 ii og yongnuo rf-603

*En reflektor til høyre for å lette opp skygger (sølvsiden)

*En blits mot gardin for å enklere skifte bakgrunn og gi et lite touch av lys bak fra.  

Softboxen er av typen Umbrella Octagon Softbox 80cm. Ca 150 kr på ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Alt er satt opp på 2-3 min. Redigering ca en halvtime.

*En softbox til venstre for kamera med yongnuo 460 ii og yongnuo rf-603

*En reflektor til høyre for å lette opp skygger (sølvsiden)

*En blits mot gardin for å enklere skifte bakgrunn og gi et lite touch av lys bak fra.  

Softboxen er av typen Umbrella Octagon Softbox 80cm. Ca 150 kr på ebay.

Takker Tommy... godt å se at det er gjort med "hjemmeutstyr" - da er planene for helgen lagt  <<l

hvordan er erfaringene dine med yongnuo blitsene? Kikket litt på disse på ebay før - god pris hvis de virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt til studiobruk! Enkel i bruk, nok power og helmanuell. Jeg har en sb900 som jeg bruker når blitsen sitter på kameraet, men når jeg setter opp flere lys eller på lysstativ så er det bare tull med ttl etter min mening. Jeg bruker derfor to 460 og en sb900. Læringskurven blir også veldig bratt når man bruker manuelle blitser, og man lærer seg hvordan ting henger sammen veldig raskt. Feks avstand fra lyskilde til objekt i forhold til lysstyrke og lyskvalitet. Det er bare å legge ut spørsmål så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fantastisk flott, Tommy :D

Jeg har gått til innkjøp av lysstativ og vurderer et til pluss noen flere blitzer. Veldig inspirerende å se bildene dine, Tommy. Det har det igrunn alltid vært <<l

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...