Gå til innhold

Kinesisk nettbutikk


bakkenb

Anbefalte innlegg

Skjønner at det gjør innhogg i pengeboka når en skal kjøpe fluer. Men at fluer er urimelig dyrt, nei den kjøper jeg ikke. Fluer av god kvalitet har aldri vært dyrt. Dette er håndtverk som inntil videre ikke kan erstattes av maskinell fremstilling, og godt håndtverk utført med gode materialer bør verdsettes og betales for det det er.

At ei ørretflue koster 20-25 kroner stykket over disk er ingen upris mener jeg. Beklager offtopic.

Nå vet sikkert andre mer om hvor flueproduksjon foregår, men jeg har i grunn aldri hørt at Kina produserer så mye fluer. Har stort sett hørt om afrikanske land sammen med Malaysia og Filipinene, men nå vet jo ikke jeg alt.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min lommebok er fluer desverre fryktelig dyrt... Hus og unger kommer først, og da blir det desverre for dyrt å kjøpe fluer for 20-25 kr per stk... De produseres iallefall i lavkostland, så avansen for sportsforretninger er nok enorm. Må nok få meg mer lønn;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De produseres iallefall i lavkostland, så avansen for sportsforretninger er nok enorm.

Det er ikke riktig! Er nok heller inportør.

Jeg vil si man får hva man betaler før. Fluer til 5 kr. har drittkrok som belyst tidligere i tråden, og ser ut som burugler, pluss at de går veldig fort i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

De produseres iallefall i lavkostland, så avansen for sportsforretninger er nok enorm.

Det er ikke riktig! Er nok heller inportør.

Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forbruk har du på fluer....? Dette handler om prioriteringer. Du sier hus og familie alltid gåt foran, så da regner jeg med du ikke fisker veeldig mye heller. Joda, hus og barn er ikke noe billig moro, men..... Om du ikke fisker veldig mye, trenger du ikke så veldig mange forskjellige mønstre. Du burde komme greit på vei med en 8-10 mønstre, og iallefall 3 av hver. La oss da si at du smeller til på 50 fluer for å ta i litt. 50 fluer à 25 kr. Det blir 1250 kr.....

Hvor mange halvlitere får du for 1250 kr?

Hvor mye jøggel får du for 1250 kr?

Hvor mange pølsemenyer får du på Statoil for 1250 kr?

Hvor mye koster fiskekortene dine?

Hvor latterlig lite må du egentlig ofre for å ha råd til de 50 kvalitetsfluene, som faktisk er bundet på kvalitetskrok, og med skikkelige materialer?

Jeg binder fluene mine sjøl, og de materialene jeg bruker, er kvalitet og koster penger. Jeg vet ikke eksakt hvor mye ei flue koster meg, men jeg kunne uansett ikke klart å lage fluene så billig som enkelte nettbutikker selger dem....

Joda, importører og forhandlere skal jo ha en bit av kaka, men JAGGU er det mye rart blant kjøp-fluene. Jeg sier ikke at alle er crap, men mange av dem er det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg fryktelig kresen på tørrfluene jeg binder, så lenge proposjonene er riktige og de flyter som de skal. Men majoritetene av tørrfluene på Profish hadde jeg ikke knytt på gitt. Fyttirakkern, fikk nesten latterkule her. Dævven så mye støggt!  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem har iallfall "Aurivilli Ephememera" der, og det er definitivt ikke alle sjapper som kan skryte av...  ;D

[attachimg=1]

Butikken hadde seriøst noe av det dårligste jeg har sett av kjøpefluer! Her var det ikke mye forståelse for proporsjoner. Nei, legg heller noen ekstra kroner i skikkelig materialer og godt bindeteknisk håndtverk

post-1295-13949895195566_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...