Gå til innhold

Åpningsfest i Hunnselva lørdag 11.mai !


-Lars-

Anbefalte innlegg

Hehe, ja, det er jeg vel ganske enig i.

Men denne gangen er det jo faktisk selskap i tillegg :)

Men fra spøk til alvor. Hvordan er prognosene for å kunne se vakende ørret i helga?

Og hvordan er egentlig fisket i Hunnselva generelt? Aldri fiska der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hehe, ja, det er jeg vel ganske enig i.

Men denne gangen er det jo faktisk selskap i tillegg :)

Men fra spøk til alvor. Hvordan er prognosene for å kunne se vakende ørret i helga?

Og hvordan er egentlig fisket i Hunnselva generelt? Aldri fiska der..

Tja, Baetisen begynner å klekke kl. 13.00-14.00 og opplegget starter kl. 12.00,

så det er vel ikke lagt opp for den helt store fiskedagen, ser det ut som  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fra spøk til alvor. Hvordan er prognosene for å kunne se vakende ørret i helga?

Og hvordan er egentlig fisket i Hunnselva generelt? Aldri fiska der..

Baetisen er der, men det kan naturligvis gå litt trått så tidlig på sesongen. Ikke for det, det ble tatt flere fine fisk under åpningshelgen i fjor. Et par av dem riktig så fine. Definitivt muligheter.  ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det er jeg vel ganske enig i.

Men denne gangen er det jo faktisk selskap i tillegg :)

Men fra spøk til alvor. Hvordan er prognosene for å kunne se vakende ørret i helga?

Og hvordan er egentlig fisket i Hunnselva generelt? Aldri fiska der..

Tja, Baetisen begynner å klekke kl. 13.00-14.00 og opplegget starter kl. 12.00,

så det er vel ikke lagt opp for den helt store fiskedagen, ser det ut som  ;D

......tja, det er vel hva man har lyst til selv akkurat det med å fiske eller ikke - er vel litt mer enn bare blekkdammen som gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baetisen er ihvertfall i gang, og fisken har våknet også  ;)

Når det gjelder opplegget på dagen lørdag så er det selvfølgelig opp til enhver om man prioriterer det sosiale, eller om man vil fiske . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er helt ukjent i området og en relativt fersk fluefisker, så lurer jeg på om det kanskje er en kjentmann som kunne tenke seg å ha en ungutt på slep på lørdag. Jeg tenker å ta turen mest som lærdom og som observatør, så jeg har ingen planer om å bli guidet til fisk, men hvis jeg oppnår litt ny kunnskap og noen tips og triks i løpet av lørdagen, så vil jeg være storfornøyd.

Send meg gjerne en PM dersom det er noe som en av dere kunne tenkt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er helt ukjent i området og en relativt fersk fluefisker, så lurer jeg på om det kanskje er en kjentmann som kunne tenke seg å ha en ungutt på slep på lørdag. Jeg tenker å ta turen mest som lærdom og som observatør, så jeg har ingen planer om å bli guidet til fisk, men hvis jeg oppnår litt ny kunnskap og noen tips og triks i løpet av lørdagen, så vil jeg være storfornøyd.

Send meg gjerne en PM dersom det er noe som en av dere kunne tenkt seg.

Vi treffes helt sikkert i elva på lørdag, så det er bare å henge seg på noen av oss.

Elva er nokså lunefull, spesiellt så tidlig på sesongen, så man vet aldri hva man kan forvente seg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baetisen er ihvertfall i gang, og fisken har våknet også  ;)

Når det gjelder opplegget på dagen lørdag så er det selvfølgelig opp til enhver om man prioriterer det sosiale, eller om man vil fiske . . .

Nydelig å høre at det har begynt å poppe litt Baetis, Lars.

Angående tidspunktet, så er jeg litt Ole Brum jeg veittu; ja, takk begge deler, så vil gjerne ha med noe Baetisklekking samtidig som det sosiale hvis du skjønte det bedre da  :)

......tja, det er vel hva man har lyst til selv akkurat det med å fiske eller ikke - er vel litt mer enn bare blekkdammen som gjelder :)

Nå tenkte jeg ikke akkurat på at jeg skulle fiske på Blekdammen da, for det er det jammen sjelden jeg gjør gitt  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er rimelig novise i elvefiske , Lars.  Je kæn jo sitta i ryggsekken din og

lære litt ?   :)

Du er riktignok ingen gigant rent størrelsesmessig Geir, men har du sett den søte Abu-stolsekken min ?

Selv ikke du får plass til mer enn en fot oppi den  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er rimelig novise i elvefiske , Lars.  Je kæn jo sitta i ryggsekken din og

lære litt ?   :)

Du er riktignok ingen gigant rent størrelsesmessig Geir, men har du sett den søte Abu-stolsekken min ?

Selv ikke du får plass til mer enn en fot oppi den  ;D

Jørn kan stikke innom meg på veien, så kan dere få låne en bæremeis  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er rimelig novise i elvefiske , Lars.  Je kæn jo sitta i ryggsekken din og

lære litt ?  :)

Du er riktignok ingen gigant rent størrelsesmessig Geir, men har du sett den søte Abu-stolsekken min ?

Selv ikke du får plass til mer enn en fot oppi den  ;D

Uansett skal det bli godt å få en tur til Raufoss igjen  :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er rimelig novise i elvefiske , Lars.  Je kæn jo sitta i ryggsekken din og

lære litt ?   :)

Du er riktignok ingen gigant rent størrelsesmessig Geir, men har du sett den søte Abu-stolsekken min ?

Selv ikke du får plass til mer enn en fot oppi den  ;D

Uansett skal det bli godt å få en tur til Raufoss igjen  :) :)

Er det i morgen eller på lørdag du tenker å ta turen, Geir ?

Vet ikke om du har lest fiskereglene for 2013, men gjør oppmerksom på punkt 67 : Det er ikke tillatt å benytte Sage Sp, eller andre fluestenger produsert før årtusenskiftet, uansett snøreklasse, i hunnselva. Dette er ikke for å være kjipe, men her på toten er vi særdeles opptatt av å henge med i tiden, og da blir det litt feil om fluefiskere skal surre langs elva med gamle fluestenger.

Du kan få låne ei forholdsvis fresh Ron Thompson stang av meg, om du ikke har noe nymotens greier selv  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i morgen eller på lørdag du tenker å ta turen, Geir ?

Vet ikke om du har lest fiskereglene for 2013, men gjør oppmerksom på punkt 67 : Det er ikke tillatt å benytte Sage Sp, eller andre fluestenger produsert før årtusenskiftet, uansett snøreklasse, i hunnselva. Dette er ikke for å være kjipe, men her på toten er vi særdeles opptatt av å henge med i tiden, og da blir det litt feil om fluefiskere skal surre langs elva med gamle fluestenger.

Du kan få låne ei forholdsvis fresh Ron Thompson stang av meg, om du ikke har noe nymotens greier selv  <<l

Er det bare lov å bruke det det står flagrende bannere for ned på stien?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skumma tråden og fått lyst til å ta en tur til Toten. Men jeg sliter litt med vonde minner fra et slagsmål på Lena i ungdommen. Vi får se. Mulig jeg tar med et par av unggutta herfra så de får se åssen det går hvis de fortsetter med fluefiske. Den gjengen på Toten kan vel skremme ungdommen vekk fra elva og inn til trygge og gode dataspill. Her løsna det for rhodanien i dag. Tok årets første i elva (1,7 kg). Eh, altså ørreten var 1,7 ikke rhodanien. Grei start på sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skumma tråden og fått lyst til å ta en tur til Toten. Men jeg sliter litt med vonde minner fra et slagsmål på Lena i ungdommen. Vi får se. Mulig jeg tar med et par av unggutta herfra så de får se åssen det går hvis de fortsetter med fluefiske. Den gjengen på Toten kan vel skremme ungdommen vekk fra elva og inn til trygge og gode dataspill. Her løsna det for rhodanien i dag. Tok årets første i elva (1,7 kg). Eh, altså ørreten var 1,7 ikke rhodanien. Grei start på sesongen.

Nydelig start, Gavia  <<l Du behøver på en måte ikke å toppe den resten av sesongen  <<l

Gratulerer!

Ikke forvent mange gratulasjoner, for de fleste gleder seg over at noen får en stor fisk i deres nærområde, mens andre blir så grønne av misunnelse at de ikke klarer å skrive et ord og blir helt tause, selv om du kjenner dem. Det er en klassiker   ;) Men det er nok ikke vondt ment, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skumma tråden og fått lyst til å ta en tur til Toten. Men jeg sliter litt med vonde minner fra et slagsmål på Lena i ungdommen. Vi får se. Mulig jeg tar med et par av unggutta herfra så de får se åssen det går hvis de fortsetter med fluefiske.

Velkommen skal du/dere isåfall være, Gavia  :)

Evt misunnelse som André snakker om kommer isåfall fra lena eller gjøvik-fiskere, men de finner du knapt i hunnselva  ;D

Her er det bare hyggelige folk å treffe, det er omtrent det eneste jeg kan si med sikkerhet  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...