Gå til innhold

Ny femmertest fra Yellowstone Angler!


Paul West

Anbefalte innlegg

Da er en ny test ute fra Yellowstone Angler. Ser ikke at noen har nevnt den ennå, så lager like godt en tråd.

Litt overraskende resultat, tatt i betraktning skamros av Winston Biiix, Sage One og Hardy Zenith fra tidligere tester, men artig at en relativt rimelig stang fra Loop får så god omtale..

Vet ikke helt hva jeg skal tenke om denne testinga.. Kan virke som om det er ganske bingo hvem som stikker av med poengene og hvem som får dommen "very disappointing"..

http://www.yellowstoneangler.com/gear-review/2013-5-weight-shootout-g-loomis-nrx-lp-loop-optistream-hardy-zenith-hardy-artisan-tom-morgan-sage-circa-orvis-helios-2-greys-xf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tester er null verdt, det er jo DIN følelse med en stang, dine egenskaper som kaster og hva du foretrekker som er av betydning og ikke en gjeng testere som har sine egne preferanser.

Men for de som er nybegynnere og ser etter "best in test" stempel så har det kanskje verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny S

Slike tester er null verdt, det er jo DIN følelse med en stang, dine egenskaper som kaster og hva du foretrekker som er av betydning og ikke en gjeng testere som har sine egne preferanser.

Jeg synes slike tester morsomme, og det er jo alltid interessant å høre hva andre fluefiskere mener. 

Jeg koste meg også med filmklippet fra stangtesten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er interessant det du og flere sier i andre tråder, om lettere ringer og lette snellefester, og at det faktisk har en del å si for hvordan stanga oppleves. Betyr det at man kunne kjøpe inn blanks fra for eksempel Winston, og faktisk klare å få til en stang som oppleves helt forskjellig fra fabrikkprodusert stang med samme blanks? I teorien også en del bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er interessant det du og flere sier i andre tråder, om lettere ringer og lette snellefester, og at det faktisk har en del å si for hvordan stanga oppleves. Betyr det at man kunne kjøpe inn blanks fra for eksempel Winston, og faktisk klare å få til en stang som oppleves helt forskjellig fra fabrikkprodusert stang med samme blanks? I teorien også en del bedre?

Så absolutt. :)

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hø. Testen må være rigget, trodde ikke noen kunne slå SAGe når GPX var testsnøret ;D Aner ikke hvor objektive disse gutta er, men hvis de ikke har for mange føringer så er det vel en grei refleksjon av egenskaper og fiorutsetninger. Så kan man selv teste og se om man er enig senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jøss :o sier du virkelig det?

Og poenget ditt var?

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

At vi kansje har hør det før.

Og så? Da er det vel bare å ignorere det...

Er veldig lei av den dårlig skjulte drittslenginga etter Tom S. det gir bare dårlig stemning. (Det gjelder forresten heller ikke bare deg ruffen.)

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jøss :o sier du virkelig det?

Og poenget ditt var?

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

At vi kansje har hør det før.

Og så? Da er det vel bare å ignorere det...

Er veldig lei av den dårlig skjulte drittslenginga etter Tom S. det gir bare dårlig stemning. (Det gjelder forresten heller ikke bare deg ruffen.)

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

Er like lei av av den dålig skulte agendanen til Tom. Han elsker å ødelegge en vær tråd som har med kasting og utstyr å gjøre. Hans hobby er å provosere. Du får bare venne deg til det.

Nå diskuterer vi en tredje person. Det er ikke bra. Du startet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med grunde her. Tydelig at flere er ute etter å skulle "ta" Tom S. La han nå få ha sine kjepphester, som forøvrig er noen meget gode kjepphester. Og om dere skulle være så veldig uenige, så kan man enkelt og greit la være å kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med grunde her. Tydelig at flere er ute etter å skulle "ta" Tom S. La han nå få ha sine kjepphester, som forøvrig er noen meget gode kjepphester. Og om dere skulle være så veldig uenige, så kan man enkelt og greit la være å kommentere.

Ja, stakkars Tom, som bare er ute etter å skape god stemning og føre oss alle inn på den rette vei . . . Kan ikke begripe at noen kan irritere seg over måten han turer frem på  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, kunne dem ikke bare målt seg fram med ccs for å finne den beste stanga!? Hadde sleppi alt det tidkrevende maset med montering av snelle, line og sjølve kastebiten  <<l  ;)  I teten finner man NRX, tett etterfulgt av Loop OPTI STREAM. Ja, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de brukt CCS saa hadde den ihvertfall vaert LITT interessant.

Ruffen, dette er den 4. eller 5. testen den gjengen har gjort, som alle har vaert internets mest leste tester. Mulig du kun leser norske sider...?

Jeg er heldig nok til aa ha kastet med de fleste av stengene i den testen, og samtlige var veldig gode stenger. Hvem som er "best" vil variere fra kaster til kaster. Den mestselgende stanga i testen er Sage One, som er langt ned paa lista. Men der er et eller annet magisk med ordet "test"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jøss :o sier du virkelig det?

Og poenget ditt var?

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

At vi kansje har hør det før.

Og så? Da er det vel bare å ignorere det...

Er veldig lei av den dårlig skjulte drittslenginga etter Tom S. det gir bare dårlig stemning. (Det gjelder forresten heller ikke bare deg ruffen.)

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

Er like lei av av den dålig skulte agendanen til Tom. Han elsker å ødelegge en vær tråd som har med kasting og utstyr å gjøre. Hans hobby er å provosere. Du får bare venne deg til det.

Nå diskuterer vi en tredje person. Det er ikke bra. Du startet...

Jeg diskuterer ikke en tredje person, jeg setter fingeren på og kritiserer drittslenging mot Tom S.

Hva jeg måtte mene om Tom har absolutt ingenting med saken å gjøre. Karakteristikkene du kommer med gidder jeg ikke å kommentere...

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...