Gå til innhold

Har du kontroll på CCS-verdiene?


.JB

Kjenner du CCS-verdien på hovedstanga/hovedstengene dine?  

48 stemmer

  1. 1. Kjenner du CCS-verdien på hovedstanga/hovedstengene dine?

    • Ja, og det var avgjørende ved kjøp!
      4
    • Ja, men uten praktisk relevans.
      3
    • Nei, men skulle gjerne visst verdiene.
      7
    • Nei, de målingene gir jeg blanke i!
      20
    • CCS -hva faen er det?
      16


Anbefalte innlegg

Heldigvis har ingen spurt om dette i "Noe du lurer på ? Lars og JB svarer" - tråden, for jeg har ikke begrep om hvilke ccs-verdier noen av stengene mine har.

Har ikke hatt noe problem med å finne matchende snører til noen av stengene jeg har eid, og om 5'er stanga jeg benytter egentlig er en 6'er, eller om 4'er-snøret jeg bruker egentlig er et 5'er-snøre er likegyldig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffet over engasjementet i denne tråden. Folk sitter vel mest og ser på bilder på dette forumet. Fotoklubbsiden! Er det rart jeg er sjeldnere og sjeldnere innom? Folk må skjerpe seg her nå!  ;)

Jeg liker CCS-målinger jeg. Gir meg mye mer info enn AFTM i hvertfall! Nerdete ok, men skal man først ha tall å forholde seg til så bør de ha informasjonsverdi! Der er ikke AFTM, eller hva de nå døpte seg om til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En parallell er jo BMI for damer - det eneste objektive og ærlige måltall for å kategorisere en vordende partners sjel, kvaliteter, interesser og egenskaper.

Her er sitat fra en CCS-fanatiker på sjekker'n:

"Ja visst er du søt, Sæksy og morsom, og, ja, du forguder meg og kroppen min, og elsker å bo i telt i ukesvis ved fine fiskevann, men hva er tallet? Gi meg din BMI så skal jeg fortelle deg om du passer til meg!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En parallell er jo BMI for damer - det eneste objektive og ærlige måltall for å kategorisere en vordende partners sjel, kvaliteter, interesser og egenskaper.

Her er sitat fra en CCS-fanatiker på sjekker'n:

"Ja visst er du søt, Sæksy og morsom, og, ja, du forguder meg og kroppen min, og elsker å bo i telt i ukesvis ved fine fiskevann, men hva er tallet? Gi meg din BMI så skal jeg fortelle deg om du passer til meg!"

;D ;D ;D

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke, har ikke fulgt med på alt det nye som har dukket opp i de siste årene.  Og nå som jeg er på tampen av mitt fiskerliv så har jeg heller ikke så mye bruk for det.

Så derfor, JB, har i hvert fall jeg gitt årsken til at jeg ikke har svart i denne tråden.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote author=JB link=topic=30877.msg505199#msg505199 date=1380057313

Jeg liker CCS-målinger jeg. Gir meg mye mer info enn AFTM i hvertfall! Nerdete ok, men skal man først ha tall å forholde seg til så bør de ha informasjonsverdi! Der er ikke AFTM, eller hva de nå døpte seg om til.

Enig. Jeg kjenner CCS-tallene på mine favorittstenger, og synes absolutt tallene gir en mye bedre pekepinn på en stangs aksjon og stivhet enn AFTM, selv om det aldri blir noe alternativ til å prøve en stang selv. Stangkjøp er jo en følelsessak, omtrent som å kjøpe bil.

Jeg er takknemlig for at noen tar bryet med å måle stengene, det har ikke jeg tålmodighet til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...