Gå til innhold

Ny , spennende stangserie for nymfefiskere.......


Andreas L

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at flere og flere velger lage nymfestenger..men undrer meg over hvorfor denne er omtalt som "ny , spennende..."

Jeg klikket inn og fant ikke noe som ga meg inntrykk av at denne var "spennende"..se på korkgrepet...ubrukelig.

Se på "medium aksjons" beskrivelsen med "smooth action"...hvilket jeg leser meg til IKKE er "tipflex og firm with deepish action for maximum contact and accurat flicking long leaders with only use of you wrist"

Denne miner mer om den ubrukelige B2X #4 10' stangen Winston lagde for nymfefiske....og den er "Western style" nymfing og ikke "europeisk" slik vi har lært effektivt nymfefiske å kjenne:-)

Sorry

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei..var ikke slik Andreas..bare lurte på hva mer enn Thomas og Thomas logoen som dro deg inn på den..var bare det. Vil jo at du skal ha lykke i ditt nymfefiske, og jeg vil jo bare unngå at man "faller" for en spesiell logo..slik jeg prøvde med Winston..der er jeg helt ærlig serru..de har ingen god nymfestang til "Europeisk" nymfing...annet enn sine #4 9' stenger..men vi vil gjerne ha den litt lengre..ikke nødvendigvis 10' for enhver pris ;)

Jeg har selvsagt ikke inngående kjennskap til denne stangen, men leser meg frem til det motsatte av deg tydeligvis, og det er jo helt greit:-)...sorry.

Men nå kan det være at denne stangen er langt bedre enn det den skriftlige fremstillingen klarer formidle..med unntak av håndtaket vel og merke..og det er en "turn off" i seg selv, dessverre :'(

Slike stenger bør ha "skrutrekker" /cigar..fremfor "slegge" håndtak som er langt bedre på kastestenger for tyngre skyts

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker i utgangspunktet alt med T&T på ja ;D

Surfer fint lite inn på Winstons hjemmeside..... merket er ødelagt av litt for mye reklame her inne  ;D ;D

Har ikke lest meg fram til noe som helst, synes bare det var artig med en ny type stang fra T&T. Har, i motsetning til endel andre som skryter av utstyr her inne, ikke personlig vinning i siktet ;)

Utforming av håndtak forblir vel en smakssak, digger slankt fullwells på lette ørretstenger jeg. Og bruker stort sett 1 ørretstang til alt, en Scott M 905. Fisker gjerne med nymfe, men kan ikke disse østeuropeiske teknikkene........

Peace out din bergenser ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har, i motsetning til endel andre som skryter av utstyr her inne, ikke personlig vinning i siktet ;)

Hva ? :o Mener du at slikt forekommer her ?  :o  ;D

Her inne kalles det å pushe utstyr å "by på seg selv"  ;D

Slutt nå Lars, før noen sletter kontoen sin igjen ;D

Og ikke spam T&T-tråden min  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har, i motsetning til endel andre som skryter av utstyr her inne, ikke personlig vinning i siktet ;)

Hva ? :o Mener du at slikt forekommer her ?  :o  ;D

Her inne kalles det å pushe utstyr å "by på seg selv"  ;D

Slutt nå Lars, før noen sletter kontoen sin igjen ;D

Da blir det isåfall vrient å få solgt stenger  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har, i motsetning til endel andre som skryter av utstyr her inne, ikke personlig vinning i siktet ;)

Hva ? :o Mener du at slikt forekommer her ?  :o  ;D

Her inne kalles det å pushe utstyr å "by på seg selv"  ;D

Slutt nå Lars, før noen sletter kontoen sin igjen ;D

Da blir det isåfall vrient å få solgt stenger  ;)

Ha ha fantastisk ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg, gi de bort. Nei da, bare fleiper. ;) ;)

Magne Fjellstad.

Har en kompis som ga bort alle Scott stengene sine. 8-10 stk.  :o

Samt alle WW-L snellene. Vanquish, ULA, Litespeed etc.

Hvorfor? Jeg omvendte ham.  ;D

T&T er ganske spennende. Foer var de ganske forutsigbare. Naa, med den nye eieren eksperimenterer det med nye resins etc. Men det virker som de fortsatt sliter med salget. Spesielt i USA, som er selve noekkelen til aa overleve. Haaper det gaar bra nok til at de klarer seg. Det er et flott merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som meg, gi de bort. Nei da, bare fleiper. ;) ;)

Magne Fjellstad.

Har en kompis som ga bort alle Scott stengene sine. 8-10 stk.  :o

Samt alle WW-L snellene. Vanquish, ULA, Litespeed etc.

Hvorfor? Jeg omvendte ham.  ;D

T&T er ganske spennende. Foer var de ganske forutsigbare. Naa, med den nye eieren eksperimenterer det med nye resins etc. Men det virker som de fortsatt sliter med salget. Spesielt i USA, som er selve noekkelen til aa overleve. Haaper det gaar bra nok til at de klarer seg. Det er et flott merke.

Om din kompis plutselig får ett tilbakefall, å føler for å gi bort alt av utstyr en gang til. Så kan jeg mer enn gjerne hjelpe han å bli kvitt det!  <<l;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenge siden ei stang fra T&T ble ansett som noe av det mest eksklusive man kunne eie som fluefisker.

De senere år har de tapt litt anseelse, sikkert fordi de ikke har hengt helt med når det gjelder å presentere "revolusjonerende nyheter" hvert eneste år  ;)

Ser det er nytt liv i T&T leieren nå, og det blir spennende å se hva de nye eierne kan bidra med fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas og Lars:

Dere er ikke i kategorien mennesker jeg lar meg påvirke veldig negativt av..til det har dere tydeligvis altfor lite selvinnsikt og begrenset erfaring..det kan man jo lese. Personlig vinning er tydeligvis så mangt ;)

Regner med at dere får et klapp på skulderen av hverandre om ikke annet, og det må jeg si er akkurat passe velfortjent lønn for deres nyanserte skråblikk på det meste på disse sidene..keep it coming..vi er den del som lar oss underholde av dere og aldri verden om jeg sletter min konto grunnet slikt "skvip"...(det betyr "knapt en dråpe")

Men tilbake til stangen du Andreas og gjerne du også Lars...fint med nyheter, og gjerne positive omtaler dersom dere er kapable til å mene noe om det, bare å forsøke, fritt frem:-)

Ha en fin helg dere to, da...det har jeg allerede fått; tusen hjertlig :-*

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til stangen du Andreas og gjerne du også Lars...fint med nyheter, og gjerne positive omtaler dersom dere er kapable til å mene noe om det, bare å forsøke, fritt frem:-)

Stig

Jeg har ingen interesse av hva slags stenger folk velger å kjøpe til sitt fiske, så noe produkt-omtaler i så måte skal jeg ikke bidra med.

Hvis det fantes noe som var bedre enn alt annet for alle så ville vi antakelig fisket med samme stenger, hele gjengen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til stangen du Andreas og gjerne du også Lars...fint med nyheter, og gjerne positive omtaler dersom dere er kapable til å mene noe om det, bare å forsøke, fritt frem:-)

Stig

Jeg har ingen interesse av hva slags stenger folk velger å kjøpe til sitt fiske, så noe produkt-omtaler i så måte skal jeg ikke bidra med.

Hvis det fantes noe som var bedre enn alt annet for alle så ville vi antakelig fisket med samme stenger, hele gjengen  :)

Det er helt riktig observert :)

Er likevel greit å snakke om stangen hvis du først er nå innom tråden..såpass fortjener jo i dette tilfellet T&T ;)

For i bunn og grunn er jo dette en tråd om en "ny, SPENNEDE stang" og ikke hvem som tjener penger på om du eller jeg kjøper den eller ikke.

Og for ordens skyld; T&T er en produsent jeg selv har sans for i det store og hele.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er likevel greit å snakke om stangen hvis du først er nå innom tråden..såpass fortjener jo i dette tilfellet T&T ;)

For i bunn og grunn er jo dette en tråd om en "ny, SPENNEDE stang" og ikke hvem som tjener penger på om du eller jeg kjøper den eller ikke

Stig

Blir svært lite matnyttig av å uttale seg nevneverdig om ei stang man ikke har prøvd, og for min del ei stang jeg neppe kommer til å teste heller, siden jeg ikke er noen ihuga nymfefisker  :)

Da blir det synsing, og det har vi lært i det siste at vi skal holde oss for gode til  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med glede og forhåpninger sett frem til å lese i denne tråden om hvilke egenskaper dere søker i en god nymfestang, og hvorfor.. Går med planer om å bygge en cts 10,6 fot fire.. Kunne lært meg så mangt.. Men den gang ei...

Beklager dette. Har dessverre ikke testet stangen, og er som Stig helt riktig har observert ikke no særlig til nymfefisker heller. Men jeg står fortsatt for at dette er en spennende nyhet fra verdens beste produsent av "masseproduserte" fluestenger 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...