Gå til innhold

Røykeslutt


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke om jeg har lagt inn tilsvarende emne før. Jeg sier: Jeg ANER IKKE!

Beklager å bli litt aggressiv der.

Men her for en måned eller to siden ble jeg ekstremt kortpusta.

Eller, egentlig har jeg blitt det før, og har kutta voldsomt ned på ziggen. Eller holdt opp i lange stunder.

Men "forklaringen" har opptil flere ganger vært at det er noe bronkiegreier som forfølger meg hver jækla vinter etter et par-tre heftige lungebetennelser.

Så da har jeg testet litt festrøyking igjen, det har gått riktig så bra, og Prince Mild-pakka har igjen funnet sin plass i lomma.

Men nå har altså disse pusteproblemene gjort at kols ringer ubønnhørlig i bakhuet når jeg føler jeg må konse om pusten.

Ekkelt, for å si det mildt.

Shaiten er, sånn rent bortsett fra den åpenlyse dødstrusselen, at huet ikke funker så jæmdrans bra uten nok pust.

Og så kom den ekle tanken på å måtte leve med denne følelsen.

Så da bestemte jeg meg for å ta et endelig farvel med disse elskerinnene mine her om dagen.

Snus er igjen kjøpt inn. Jeg gir fullstendig beng i om snus kan gi meg noe problemer. For den følelsen av å ikke kunne puste skikkelig, selv sittendes/liggendes dønn stille, trumfer alt.

Men etter noen dager med helt avslappet forhold til greia, så smalt det til i dag.

Pusten hadde begynt å bli mer overlevbar.

Da sa dusten som lever innerst i huet mitt:

"Så flott! Da går det jo bra! Og dessuten kommer en zigg nå til å åpne lunger og alt vøttø! TA EN PRINCE MILD! DET ER DIGG!"

Heldigvis var Damen på vei ut. Hun røyker fremdeles, men veldig lite.

Jeg fortet meg å plassere alt av zigg i lomma hennes og jagde henne på dør.

Så nå sitter jeg her og koser meg med en øl og en pose under leppa.

Og kjenner akkurat nå et streif av deeeeilig tobakksrøyk sige inn fra verandaen.

Drit & Dra!

Bytter ut snuspåsan.

Med en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 år og 3 måneder siden jeg la vekk tobakken for godt etter å ha røkt i 43 år. Fortsatt kjenner jeg suget av og til, men er så klar over at tar jeg en røyk, så er jeg på kjøret igjen. Derfor er jeg fortsatt røykfri, men tolererer at andre røker. Men kan jo hende at jeg mobber litt med godt kjente.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 år og 3 måneder siden jeg la vekk tobakken for godt etter å ha røkt i 43 år. Fortsatt kjenner jeg suget av og til, men er så klar over at tar jeg en røyk, så er jeg på kjøret igjen. Derfor er jeg fortsatt røykfri, men tolererer at andre røker. Men kan jo hende at jeg mobber litt med godt kjente.

Magne Fjellstad.

Da slår jeg deg Magne. :) Det er 27 år og 4 måneder siden jeg slutta! <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det akkurat som deg "fool", ble mer og mer lei slimhoste som alltid var der og stadige influensarunder som holdt på. Begeret fløt litt over når jeg var på en årlig full legesjekk og fikk beskjed om at den pulsen der, den bør du gjøre noe med. Puls? Jeg er jo bare 35?? Målte hvilepulsen min morran etter til over 75 og leste om det... Da skjønte jeg hvor dårlig form jeg var i. Et par uker etter kjøpte jeg general i stedet for petterøes og siden har det blitt sånn. Nå har det gått 5 år og jeg har ikke tenkt på røyk siden uke 2 etter at jeg sluttet. Det hender at jeg får noen flashbacks men da bare negative tanker. Nå er det ingen av mine nærmeste som røyker så den tingen ser jeg svært skjelden, hjelper litt det også vil jeg tro.

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet over natta på en innskytelse fra 20-30 rullings om dagen. Er vel 17 år siden.

90% av snørr, småforkjølelser, og influensa kuler forsvant med røken.

Har snust meste av tiden siden bortsett fra ett opphold på 2-3 år.

Begynner å bli mer og mer motivert for snuskutt nå, synes ikke snusen smaker like godt som den gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det akkurat som deg "fool", ble mer og mer lei slimhoste som alltid var der og stadige influensarunder som holdt på. Begeret fløt litt over når jeg var på en årlig full legesjekk og fikk beskjed om at den pulsen der, den bør du gjøre noe med. Puls? Jeg er jo bare 35?? Målte hvilepulsen min morran etter til over 75 og leste om det... Da skjønte jeg hvor dårlig form jeg var i. Et par uker etter kjøpte jeg general i stedet for petterøes og siden har det blitt sånn. Nå har det gått 5 år og jeg har ikke tenkt på røyk siden uke 2 etter at jeg sluttet. Det hender at jeg får noen flashbacks men da bare negative tanker. Nå er det ingen av mine nærmeste som røyker så den tingen ser jeg svært skjelden, hjelper litt det også vil jeg tro.

Stå på!

35 år og en hvilepuls på 75? Jeg synes jeg er i dårlig form, men hvilepulsen min ligger bare 60. Driver heller ikke noe trening, utenom den daglige spaserturen sammen med kona. Og alderen min vet dere alle sammen.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det akkurat som deg "fool", ble mer og mer lei slimhoste som alltid var der og stadige influensarunder som holdt på. Begeret fløt litt over når jeg var på en årlig full legesjekk og fikk beskjed om at den pulsen der, den bør du gjøre noe med. Puls? Jeg er jo bare 35?? Målte hvilepulsen min morran etter til over 75 og leste om det... Da skjønte jeg hvor dårlig form jeg var i. Et par uker etter kjøpte jeg general i stedet for petterøes og siden har det blitt sånn. Nå har det gått 5 år og jeg har ikke tenkt på røyk siden uke 2 etter at jeg sluttet. Det hender at jeg får noen flashbacks men da bare negative tanker. Nå er det ingen av mine nærmeste som røyker så den tingen ser jeg svært skjelden, hjelper litt det også vil jeg tro.

Stå på!

35 år og en hvilepuls på 75? Jeg synes jeg er i dårlig form, men hvilepulsen min ligger bare 60. Driver heller ikke noe trening, utenom den daglige spaserturen sammen med kona. Og alderen min vet dere alle sammen.

Magne Fjellstad.

Ja, så ille var det. Men nå er det bra, ligger på 45 nå om morran  ;D Det der var en av motivasjonstingene mine når jeg startet å trene, få ned pulsen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det akkurat som deg "fool", ble mer og mer lei slimhoste som alltid var der og stadige influensarunder som holdt på. Begeret fløt litt over når jeg var på en årlig full legesjekk og fikk beskjed om at den pulsen der, den bør du gjøre noe med. Puls? Jeg er jo bare 35?? Målte hvilepulsen min morran etter til over 75 og leste om det... Da skjønte jeg hvor dårlig form jeg var i. Et par uker etter kjøpte jeg general i stedet for petterøes og siden har det blitt sånn. Nå har det gått 5 år og jeg har ikke tenkt på røyk siden uke 2 etter at jeg sluttet. Det hender at jeg får noen flashbacks men da bare negative tanker. Nå er det ingen av mine nærmeste som røyker så den tingen ser jeg svært skjelden, hjelper litt det også vil jeg tro.

Stå på!

35 år og en hvilepuls på 75? Jeg synes jeg er i dårlig form, men hvilepulsen min ligger bare 60. Driver heller ikke noe trening, utenom den daglige spaserturen sammen med kona. Og alderen min vet dere alle sammen.

Magne Fjellstad.

Ja, så ille var det. Men nå er det bra, ligger på 45 nå om morran  ;D Det der var en av motivasjonstingene mine når jeg startet å trene, få ned pulsen!

Nikotinen i snusen bidrar jo også til økt puls, men det er vel bare midlertidig, så på morrakvisten er nok hvilepulsen upåvirket. 45 er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...