Gå til innhold

Veldig trivelig forum!


Gjest Jostein Berg

Anbefalte innlegg

Gjest Jostein Berg

Tenkte jeg kunne skrive noen ord om forumet her på Fluefiskesiden. Det er en veldig hyggelig tone medlemmene i mellom. I diskusjonene er det ingen som får hodet kappet av på grunn av sine meninger, selv om jeg har erfart at man raskt får svar på tiltale ;) Det er også positivt at så mange begrunner sine meninger i de innlegg der de er helt eller delvis uenig med andres argumenter. Dette er alltid en fordel for å holde debatten i gang. Det gjør heller ikke forumet dårligere at det er så mange med stor kunnskap om fluefiske og forvaltning :D

 

Siden resten av Fluefiskesiden, med insektslære, utprøvde, gjennomtenkte fluemønstre og annet er av samme kvalitet, konkluderer jeg med at Fluefiskesiden må være en meget positiv opplevelse for både nybegynnere og mer erfarne fluefiskere :D:D:D Jeg lurer også på om dette kanskje kan ha noe å gjøre med de som driver denne siden :?: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Tenkte jeg kunne skrive noen ord om forumet her på Fluefiskesiden. Det er en veldig hyggelig tone medlemmene i mellom. I diskusjonene er det ingen som får hodet kappet av på grunn av sine meninger' date=' selv om jeg har erfart at man raskt får svar på tiltale ;) Det er også positivt at så mange begrunner sine meninger i de innlegg der de er helt eller delvis uenig med andres argumenter. Dette er alltid en fordel for å holde debatten i gang. Det gjør heller ikke forumet dårligere at det er så mange med stor kunnskap om fluefiske og forvaltning :D

 

Siden resten av Fluefiskesiden, med insektslære, utprøvde, gjennomtenkte fluemønstre og annet er av samme kvalitet, konkluderer jeg med at Fluefiskesiden må være en meget positiv opplevelse for både nybegynnere og mer erfarne fluefiskere :D:D:D Jeg lurer også på om dette kanskje kan ha noe å gjøre med de som driver denne siden :?: :D[/quote']

Mange kloke ord!

 

Selvfølgelig har det noe gjøre med de som driver siden også, selv om de sikkert vil fraskrive seg dette ansvaret og la brukerne få æren. Ganske typisk dem det skjønner du. :D

 

Men får du lyst på litt mer temperatur i forumet så er det bare å diskutere fiskekortpriser/Hemsila. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Dette var da hyggelig på en ellers småkjedelig mandag :D Takk for den Jostein =D> :mrgreen:

Enig med Erik! Brukerne får æren her ja :D Uten dere hadde ikke jeg eller de andre brukt en stor andel av fritiden til dette. Det er dere som skaper kvaliteten, husk det! Fint å høre at totalen er en positiv opplevelse, slikt motiverer til nytt innhold. Målet med siden når jeg startet med dette var å lage en side som jeg selv savnet. I første rekke for ørretfiske. Vi har kommet et godt stykke på vei med dette og mye gjenstår (heldigvis).

 

Erik Eikre,

Men får du lyst på litt mer temperatur i forumet så er det bare å diskutere fiskekortpriser/Hemsila.

Det var en fin en! Skjer det noe nytt her så tar vi opp "sabelen". GARANTERT! Eller andre steder for den saks skyld....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig! Hvor finner jeg diskusjonen om kortprisene i Hemsila?
Se denne: http://fluefiskesiden.no/forum/viewtopic.php?t=862&highlight=fiskekort+hemsila

 

Pluss fiskekortpriser i norge saken...

 

Må bare informere de som ikke var med i denne debatten når den var som hetest, at innleggene som mange ble provosert av er slettet eller sterkt redigert av forfatteren...dessverre ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre
Må bare informere de som ikke var med i denne debatten når den var som hetest' date=' at innleggene som mange ble provosert av er slettet eller sterkt redigert av forfatteren...dessverre ;) .[/quote']

Ja det ble en del innlegg fra debattantene som i etterkant ble stående igjen som litt merkelige når opphavsmannen til tråden fant det for godt å fjerne en del av sine kommentarer (utbrudd). ;)laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:D "Du pleier jo ikke å blæse deg opp".

Slik som jeg kjenner den siden, så er vel det med god grunn at trykket blæs tå... Flink til å løfte forumet opp, med gode innlegg basert på din suverene erfaring og god kompetanse din på dette feltet gjør at vi støtter oss til det vi er enige på. Stå på. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Berg

Det må jeg si! Brukbar temperatur på den debatten der ja! Jeg har blitt provosert selv noen ganger, hvilket har medført at jeg nærmest mot min egen vilje har brukt ord og vendinger jeg har angret på senere. Attpå til i et forum uten redigeringsmulighet eller angreknapp. Personlig blir jeg mest provosert over de som er i mot alle forslag til forbedringer uten å ha egen mening om hva som heller burde vært gjort. Det er ikke så lett å diskutere når du ikke vet hvilke meninger den du diskuterer med har :roll:

 

Ut fra det jeg har lest i den tråden er det kanskje like greit for enkelte at noe er slettet. Når jeg blir konfrontert med noen av mine egne tidligere uttalelser hender det at jeg kan pådra meg en aldri så liten :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo kongedebatt, håper det kommer en lignende igjen snart. Bare så synd at jeg ikke fikk med meg alle innleggene til kongen av Hemsila :(

 

Ellers må jeg si meg enig i hyggelig tone og alltid (nesten) saklige debatter.

 

Derfor er jeg tro kun mot Fluefiskesiden :smt023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på skrytelista.

Er for tiden sykmeldt, og det skal ikke legges under en stol at jeg og bindestikka har tilbrakt en god del tid sammen de siste månedene.

Da er det veldig kjekt med en side som tilbyr så mange gode og spennende mønster på en ordentelig måte. Her er det mønster for alle grader av kunskap.

Koser meg ekstra mye når jeg kan sitte og sammenligne fluer herfra, litt fra egne bøker og en liten smule egen erfaring. Dukker opp noen mønster som i alle fall ser veldig lovende ut i flueboksen. Det gjenstår ennå noen måneder før de får hvis sine krefter i praksis.

Trolig ser de ikke like lovende ut i Mai mnd kjenner jeg det rett.

 

Keep up the good work

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må inrømme at jeg fikk et lite ekstra "sug" etter å fiske og inspirasjon til å binde etter at jeg begynte å titte litt her ja :D Synes ellers at fluemønstrene ikke bare er godt forklart, men det er også bra at det står når det er bra å bruke dem, og hva de skal forestille. Da blir det straks litt morsomere å binde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Eikre,

Men får du lyst på litt mer temperatur i forumet så er det bare å diskutere fiskekortpriser/Hemsila.

Savner den debatten og han som startet debatten. Det var en skikkelig "høydare" med stort engasjement og vanvittig underholdningsverdi.

 

Slutter meg til skrytet forumet og siden får.

 

Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Skryte av denne siden har eg vel gjort ein del ganger....................

Bruker vel "litt" for mykje fritid(og arbeidstid) her inne...............kremt kremt.

Er jo her inne 10 ganger dagli........... :roll: :roll:

 

Det var ei helg eg var i Bergen og monterte kjøkken til søstera mi eg trudde Fluefiskesiden skulle få fri av meg, men når eg gjekk i byn måtte eg berre inn på ein internett kafè for i sjekke om det var skjedd noko.

Når eg sa til min sambuer at eg berre skulle inn her ein tur sa hu: Klarer du ikkje å holde deg vekka fra fluefiskesiden i 1 dag?herregud kom det etterpå.......... :D:D

 

Så ja eg er blitt hekta på denne sida og det er Rune & co sin feil........... :D

Eg er fluefiskesideoman? 8)8).......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Fluefiskesideoman! Tror jeg er en slik en også :D Er her hver eneste dag, og blir aldri lei. Alltid spennende å se om det er kommet noen nye innlegg. Lærer mye her inne, og jeg vil si at det er en super nettside!!

Så nå er det vel bare å sette seg foran peisen, og vente på at snøen skal smelte.....mens nye innlegg tikker inn på fluefiskesiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjena :D

 

Mottoet må jo bli: "En tur innom Fluefiskesiden om dagen, gir en hungrig fluefisker som venter på ny sesong, is i magen 8) ".

 

Ingen over og ingen ved siden når det gjelder fluefiske og fluebinding laugh.png' alt=':lol:'> .

 

All honnør til Tema Fluefiskesiden og alle medlemmene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at fluefiskersiden er en bra side.

Må innrømme at jeg er noe mer aktiv på den "andre" siden som jeg opplever har betydelig større aktivitet totalt sett. :roll:

 

Liker vel egentlig tonen på fluefiskesiden bedre. Her er det ikke så mange som tar seg selv så høytidelig som på den andre siden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Alle forum har vel sin sjarm og sin "nisje" :)

 

Men det er vel få forum som kan konkurrere med dette i forhold til ørretfiske (og harrfiske og mye annet fiske) med flue. Og det uavhengig av hvilket utstyr en fisker med eller hvor dyktig en er 8)

 

Tror de aller fleste, erfarne og uerfarne, får de svar og de kunnskaper en trenger på Fluefiskersiden - enten det er på hovedsidene eller på forum laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Først vil jeg si at dette forumet er kanskje en av de største inspiratorene mine til fluefiske. Ikke sjelden har nyervervet kunnskap herfra fått meg til å glede meg ekstra til neste fisketur.

 

Men den linken du pastet Rune, den var ikke bra. Jeg kjennner engasjementet øker kraftig når jeg leser tilbake på den diskusjonen. Må jo nesten le litt også. Den der er legendarisk. Høy temperatur gitt.

Hadde vært gøy med en ny slik diskusjon? Kanskje rettet skytsa mot Norge i sin helhet. Mye å ta av der.

 

Jostein. Jeg har fulgt med på dine innlegg på Glommag. Jeg synes ikke du har mye å skamme deg over. Når man ser hvilke holdninger dere sliter med der borte i Rena så er den innsatsen du har gjort der uvurderlig. Best synes jeg mentaliteten krystaliserte seg da dere avslørte (ikke sikkert det var du) at noen tok storfisk fra fiskefella. Det er toppen av grådighet ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...