Gå til innhold

Historien bak profilbildet ditt


Anders Jonsson

Anbefalte innlegg

Man sitter og tenker litt hvilket bilde man skal bruke til profilen.

Som oftest er det et bilde som betyr noe for deg personlig.

 

Hva er historien din? Med eller uten fisk på bildet.

 

Min historie er fiske i Mexico etter Dorado og marlin, på bryllupsreisen.

Ble noen fine dorado, største på 17kg, mistet en blue marlin på 120+

Dessverre ikke på flue.

 

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørret tatt på maurimitasjon om  natten på en plass som ikke er spesielt kjent som god ørretplass. Hadde null sikt da det var bekmørkt , så tilslaget ble gjort et sekund etter å ha hørt "plasket". 610 gram og en utrolig vakker fasong. Dette har blitt min yndlingsplass i elva og venter akkurat nå på litt sol , så jeg kan ta en tur igjen. Er der nesten daglig å sjekker forholdene. Tidlig vår gir fiskeabstinenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøørret fra Danmark (her jeg bor) råkte inn i en stime som stod i ei grunn vik i forrige uke, fisk som tok, følgere, hvirvler i vandet overalt - en stor opplevelse. Det må ha vært en kjempeflokk.

Denne er den eneste jeg tok med hjem, og hadde så perfekte finner at jeg bare måtte ta bilde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Eksingedalen og satt ved leirbålet midt på natten da det var et voldsomt leven og plasking uti elva.

Det var satt finmasket garn for å fiske ut småfisken mtp. kultivering av elva. Uheldigvis gikk en av høvdingene i elva i garnet, men hadde flaks at vi var våkne. Vi trodde faktisk at en fugl hadde satt seg fast i garnet, så mye leven var det. Kastet oss i robåten og reddet ut et nydelig eksemplar på 3,5 kg. Fantastisk å kjenne kreftene til en så stor Ekso-fisk som ikke var kjørt i det hele tatt <<l  Forøvrig hadde det gått i en på 2 kg og en annen på 8 hg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt profilbilde kom jeg over i en liten by som heter Adaminaby, beliggende ved Lake Eucumbene i det sørlige New South Wales i Australia. Overnattet på en liten campingplass, drevet av en innvandret svenske. De som deltok på VM-laget der nede vet jo godt hvor statuen står, i og med at det vel også ble fisket i sjøen like ved, etter hva jeg har skjønt.

 

Historien om statuen ble også fortalt meg av min sønn, men hukommelsen er ikke som den var, derfor avstår jeg å gjenfortelle den her. Men er det noen som har den, så er det bare å komme med den.

 

Dessuten en hilsen til Bernt og co. for hjelpen med å komme meg i gang igjen i det nye forumet.

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisketur i østmarka med to gode venner.

Hei Magne, det var lenge siden jeg har sett deg her på forumet. :)

Ikke noe rart det  Kim, Reiste fra Gardermoen kl . 08.20 16. januar og landet der tirsdag 25. mars. To og en halv måned med sol, sommer og laveste dags temperatur 28 grader, laveste nattetemperatur 19 grader de tre siste nettene, ellers over 20 grader. Over 60 døgn med tropenetter. Strålende ferievær, men jeg syntes synd på kyrne som gikk og beitet brunsvidd gress.

 

Magne Fjellstad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Mitt profilbilde er fra min første fluefisketur. Jeg hadde kjøpt en tohånds 15" 10/11 stang og dro optimistisk ned i elva for å fiske (dette kunne jo ikke være så vanskelig). Jeg knøt på 0.45 fortom, og begynte og veive med stanga litt overmodig over hodet. Etter 5 minutter smalt det det noe sykt, og flua satt bom fast fremfor øret :D Fortommen på 0.45 røk rett av og jeg hadde ikke sjans å dra flua ut igjen. Hjemturen var skikkelig kjip.. Da både fiskere og fugletittere var nysgjerrige på den nye fine ørepynten min :D

Legen fikk etter hvert operert flua ut, og jeg ble sendt rett på et fluefiskekurs! :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærringa klager alltid på at jeg kommer tomhendt hjem etter fisketurene. Så derfor bestemte jeg mer for å ta med en fisk på rundt 600 gram hjem til middag. Da jeg skulle gjøre opp (sløye) fisken, skar jeg meg ganske dypt i tommelen. Jeg hadde ikke plaster i fiskeveska, så da ble det mose, en papirbit fra en pakke med Lamar-fortom og fiskesnøre. Bear Grylls hadde nok vært stolt! Da jeg kom hjem den kvelden, ble det lagt en stor plasterbit i fiskeveska.

 

428381_10151041087580837_115800783_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet illustrerer min engang enorme, men nå noe dalende entusiasme for samling av Ari t Hart sneller. Samlinga står på stedet hvil grunnet skyhøye priser på de modellene jeg er interessert i. Før fikk jeg litt ekstra fart på blodpumpa når det dukket opp et fint eksemplar på ebay, nå ser jeg kun en tapt mulighet til å skaffe et nytt eksemplar :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...