Gå til innhold

Snørevalg loop S1 #3


Espen A

Anbefalte innlegg

Hei.

Ny stang i hus, loop cross S1 #3 mc mf. Klarer fanden meg ikke å kaste med den. Stengene jeg har brukt fram til nå har vært en harvest traveller #3 og en scierra hm ettellerannet i #4. Har følt at jeg har klart å kaste tålelig bra med disse, langt ifra noen superkaster men har nå fått ut greit med snøre. Men med den nye stanga har det blitt helt krise. Føler at jeg får dårlig kontakt med snøret, og lengder og presentasjon er det bare å glemme. Snørene jeg har prøvd er G.L presentation #3, SA ultra 4 #3 og så har jeg testet G.L Experience #4. Får ingen av de nevnte til å fungere.

Noen som har denne stanga og som kan komme med tips til snørevalg? Har tenkt på evotec 100, men blir veldig usikker på om det er snøret som gjør at det ikke funker eller om det rett og slett er jeg og stanga som er dårlig match.

Vet også at det for noen er mulig å ta med stanga til butikk for å prøve forskjellige snører, men bor i Trondheim så det går ikke..

Om noen har funnet en superkombo og gidder å svare så blir jeg veldig takknemlig!!

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme stanga og er superfornøyd med Evotec 85 #3F. Har prøvet flere men det er denne som er den beste for meg. Loop Norge har et supertilbud på denne lina men det er desverre ikke riktig type. Kjøp IKKE der.

Du skal ha den med hvit klump og gulgrønn bakline, 8 grams klump.

Anbefales sterkt.

 

mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme stanga og er superfornøyd med Evotec 85 #3F. Har prøvet flere men det er denne som er den beste for meg. Loop Norge har et supertilbud på denne lina men det er desverre ikke riktig type. Kjøp IKKE der.

Du skal ha den med hvit klump og gulgrønn bakline, 8 grams klump.

Anbefales sterkt.

mvh

Terje

Jeg kjøpte Evotec 85 #3 fra Loopnorge, forsåvidt samme stang som trådstarter også. Jeg fikk riktig snøre :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Evotec 85 #3 fra Loopnorge, forsåvidt samme stang som trådstarter også. Jeg fikk riktig snøre :)

Takk for info, får se hva det blir til. Skulle jeg bestille evotec 100 fra dem, men få prototypen og den funker for meg spiller det vel egentlig ingen rolle om den kommer i andre farger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info, får se hva det blir til. Skulle jeg bestille evotec 100 fra dem, men få prototypen og den funker for meg spiller det vel egentlig ingen rolle om den kommer i andre farger..

Jeg fikk tak i snørene (100 og 140 i klasse #5, til cross s1 590) til 250 kr stykket på ebay. Gjenstår å se hva som kommer :) De har gode tilbakemeldinger, så det er nok bra.

Her er selgeren http://m.ebay.com/seller?itemId=221509152386&sid=telewatcher jeg får dessverre ikke link direkte til linene på telefon. Om du vil, kan jeg høre fra meg her når linene er kommet (1.-8. Sept.)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i snørene (100 og 140 i klasse #5, til cross s1 590) til 250 kr stykket på ebay. Gjenstår å se hva som kommer :) De har gode tilbakemeldinger, så det er nok bra.

Her er selgeren http://m.ebay.com/seller?itemId=221509152386&sid=telewatcher jeg får dessverre ikke link direkte til linene på telefon. Om du vil, kan jeg høre fra meg her når linene er kommet (1.-8. Sept.)?

 

 

Evotec 140 er sykt stabilt på lange overhodekast, så gled deg :-) Evotec 100 egner seg mer til vannkast, men funker bra til overhodekast det også. Min favoritt til fiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i snørene (100 og 140 i klasse #5, til cross s1 590) til 250 kr stykket på ebay. Gjenstår å se hva som kommer :) De har gode tilbakemeldinger, så det er nok bra.

Her er selgeren http://m.ebay.com/seller?itemId=221509152386&sid=telewatcher jeg får dessverre ikke link direkte til linene på telefon. Om du vil, kan jeg høre fra meg her når linene er kommet (1.-8. Sept.)?

Please do!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evotec 140 er sykt stabilt på lange overhodekast, så gled deg :-) Evotec 100 egner seg mer til vannkast, men funker bra til overhodekast det også. Min favoritt til fiske.

Gjett om jeg gjør! Fikk litt av en wow-opplevelse første gang jeg prøvde cross s1 med Evotec 85, helt fantastisk hvordan snøret og stanga jobber sammen. Har du prøvd noen av Opti-snørene på cross s1? Jeg synes å foretrekke Stream fremfor Evotec 85, men jeg har ikke gått så grundig inn i det.

Please do!!!

Hvis du ikke har hørt noe innen 8. September, så har du tillatelse til å mase :) Jeg glemmer det nok ikke, men...det er jo en mulighet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har hørt noe innen 8. September, så har du tillatelse til å mase :) Jeg glemmer det nok ikke, men...det er jo en mulighet.

Hehe skal nok mase. Hvis jeg ikke maser så har jeg fått ting til å funke, og da er det ikke problem lenger..

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tak i snørene (100 og 140 i klasse #5, til cross s1 590) til 250 kr stykket på ebay. Gjenstår å se hva som kommer :) De har gode tilbakemeldinger, så det er nok bra.

Her er selgeren http://m.ebay.com/seller?itemId=221509152386&sid=telewatcher jeg får dessverre ikke link direkte til linene på telefon. Om du vil, kan jeg høre fra meg her når linene er kommet (1.-8. Sept.)?

 

Har kjøpt av samme selger og det er originale snører :)

Tar ikke lang tid før de ligger i kassen heller.

 

Så det er safe!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt av samme selger og det er originale snører :)

Tar ikke lang tid før de ligger i kassen heller.

Så det er safe!

Konge! Takk for info. Nå ble jeg desto mer gira. Jeg bad selger om å sette prisen til under 200 kr. De gjorde om prisen til 150 kr/snøret på ebay, kjekk måte å svare på? Hehe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...