Gå til innhold

Glassfiberstenger


Truls

Anbefalte innlegg

Følelsen ved kasting og kjøring er vel også de eneste fordelene man får med glass kontra karbon?

er vel disse tinga man ønsker dvs følelsen av kasting og kjøring :P  

kan ikke si anna enn att ejg gleder meg til å prøve 1-1.5kilos regnbue i elv  på den klasse 4/5 glassicen :D  

fikk 1.5kilos på ei gammel tjøstheimstang i klasse 6/7 (kaster #5snører som om den var laget til det) så den er vel mer en #5/6 :P 

og det var morro, bøyde seg helt ner te bånn :D 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet hentet jeg min første fluestang som er over førti år-en Vangen 660  Dream klasse 7-8. Førsteinntrykket: Tung som bare det. Helt annen balanse en med dagens stenger. Håndtaket kjente nesten ut som å holde et kosteskaft og kaste med det. Tuppen myk som bare det og nedre del av bunnen stiv, veldig stiv. Men så kommer det det positive etter å tilpasset rytmen og satt ned farten på bevegelsene betydlig:  Det gikk langt faktisk og rett og fint.Den myke toppen gjorde at jeg måtte begynne kastet med betydlig mindre snøre ut, men etter noen blindkast var mye av snøret ute. Så jeg kunne faktisk tenke meg å prøve en moderne glassfiberstang i lettere vekter.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet hentet jeg min første fluestang som er over førti år-en Vangen 660  Dream klasse 7-8. Førsteinntrykket: Tung som bare det. Helt annen balanse en med dagens stenger. Håndtaket kjente nesten ut som å holde et kosteskaft og kaste med det. Tuppen myk som bare det og nedre del av bunnen stiv, veldig stiv. Men så kommer det det positive etter å tilpasset rytmen og satt ned farten på bevegelsene betydlig:  Det gikk langt faktisk og rett og fint.Den myke toppen gjorde at jeg måtte begynne kastet med betydlig mindre snøre ut, men etter noen blindkast var mye av snøret ute. Så jeg kunne faktisk tenke meg å prøve en moderne glassfiberstang i lettere vekter.

Har en eldre Hardy Jet 8`6" # 7 og en ny Hardy glass 8` # 5. Men ser du bor et stykke unna Nordmarka-nord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy å få testet glassfiber.

Mulig jeg kommer til å bygge en på et eller annet tidspunkt. Bare for å ha gjort det.

Men litt bortkastet å bare bygge en da...

Har jo en litt særegen stil en del av disse glassfiberstengene. Ikke alltid veldig pene, men det kan bli stilrent også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger ikke være så veldig mjuke heller. Swift epic er relativt stiv i forhold til mange andre stenger som er helt spagetti. :P

Har en Epic 476,altså 7 1/2 fot #4. Nydelig stang å kaste med når man finner rytmen,og som du sier laaangt fra noe spagetti-følelse.Nydelig <<l

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, der var det masse stilrent. Takk for link!

Ofte en spesiell og særegen stil over glassfiber.

Hei

Bygde en 6wt i glassfiber i vinter for moroskyld. Du kan få den hvis du vil ha den.

Kan sende den til deg i posten. Vil du ikke ha den så sender du den tilbake..

Bare gi meg beskjed.

Geir

Ligger bilder ute på byggetråden. ...

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bygde en 6wt i glassfiber i vinter for moroskyld. Du kan få den hvis du vil ha den.

Kan sende den til deg i posten. Vil du ikke ha den så sender du den tilbake..

Bare gi meg beskjed.

Geir

Ligger bilder ute på byggetråden. ...

 

Hadde vært helt genialt!

Sender deg en PM i kveld.

 

Falt den ikke i smak, eller var det bare for å prøve å bygge en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...