Gå til innhold

Vision vadebukse


stemelli

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny vadebukse til sesongen i år , en vission sak , men den lekker i sømmene på forsiden av lårene nå og den er ikke så mye brukt . En del timer har det jo blitt , men skal vel holde lenger enn en halv sesong eller.

Er det noen som har erfaringer med vission vadebukser generelt og er dette et problem med dem eller er det bare jeg som fått ett mandagsprodukt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi da om innsiden av lårene?

 

Et problem med Vision Extreme vaderne er hvertfall at har gjort noe så dumt som å plassere sømmen på innsiden. Dette er jo den plassen man absolutt IKKE bør ha en søm, da det tross alt slites ganske kraftig med gnikkink og gnuing.

 

PS Sten! Snakkes nok til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også si jeg er svært fornøyd med mine vision extreme- vadere (bank i bordet,2-3 ukers fiskeferie fra i morgen). Siste paret har jeg hatt i 2 år, og jeg fisker mye, både i fersk og salt (skyldes hver gang etter sjøfiske).

Forrige paret hadde jeg i 3-4 år. Så alt i alt er jeg veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Har inntrykk av at det eksisterer en del mandagsprodukt generelt i fiskebekledningsbransjen. Jeg kjøpte meg en billig (590,-) Vangen-bukse for tre år siden og den holder fortsatt. (Etter en del forsterkningsarbeid da)

Og den er MYE brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har nå fått byttet buksene og min lokale leverandør ga meg ett nytt par , vederlagsfritt . Han tittet etter hull og fant ingen ting . Han lyste meg lampe inne på ett mørkerom og fant at det var lysere rundt hullet der tråden i sømmen går gjennom .

Det er en exstreem bukse ja. Folk skryter fært av denne . Var nok ett mandagsprodukt.

De skal få prøve seg i 5 dager i børgefjell .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 og en halv sesong (med myyyye fisking) med jalla coolwater billigvadere (1200 inkl sko) og ikke tegn til lekk. Har ikke så trua på CoolWater da det er et skikkelig nille-merke, men disse vaderne er verdt prisen mange ganger. Men jeg har en mistanke om at de litt dyrere vaderne i det minste puster bedre. De har også blitt sinnsykt stygge nå og jeg kikker på extreme selv. Har jo fått mye skryt og er en god del billigere enn Simms G3 som jeg nekter å tro er verdt prisen. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Går ann å se på streamstix sine vadere, de puster vanvittig bra, veldig bra passform både i sokk og selve buksa, og jeg syns de virker veldig mye bedre enn mine gamle vision bukser.

 

Og om de er holdbare? Vi får se, krabba rundt i kratt og busker nå i hele sommer, fortsatt like tette. Men dommen kommer vel til høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Er det nokon her inne som har merka stor forskjell på kvaliteten på neoprensokkene?

eg har ei bukse som eg har brukt MYYYE. Puster som pokker, er tett som filleren, men har gått så mye i dei at eg har gått hull i neoprensokken under helen!!

 

Fleire som har dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mine første Vision vadere i 3 sessonger før det var på tide og skifte ut. Kjøpte helt like nå også. Er kjempefornøyd med dem. Vet ikek om du har en annen modell enn meg' date=' tror min heter Extreme.[/quote']

 

Hallois Espen

Skjønner ikke at du kan være kjempefornøyd med vadere som varer i 3 sesonger. Byttet nå ut mine 8 år gamle Simms Classic Guide vadere. Har dem fortsatt som reservevadere.

 

mvh Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Vision extreme på 3. året og har ingenting å utsette på dem enda.

Jeg har ikke gjort det, men hvorfor ikke gå over alle sømmene med aquasure e.l. med en gang, som forebyggende arbeid. Man vet jo aldri om man får et mandagsprodukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mine første Vision vadere i 3 sessonger før det var på tide og skifte ut. Kjøpte helt like nå også. Er kjempefornøyd med dem. Vet ikek om du har en annen modell enn meg' date=' tror min heter Extreme.[/quote']

 

Hallois Espen

Skjønner ikke at du kan være kjempefornøyd med vadere som varer i 3 sesonger. Byttet nå ut mine 8 år gamle Simms Classic Guide vadere. Har dem fortsatt som reservevadere.

 

mvh Kyrre

 

3 år med hard bruk, synes jeg er bra til 1995 med sko. ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

 

Enig med Espen:-)

 

Hvis du er Kyrre Helgesen så er du jo sponset fra Simms så du kan ikke si noe annet:-)

 

he he he:-)

 

Mvh Lars

 

Tror ikke jeg ville hatt et par vadere i 8 år hvis jeg hadde vært sponset av Simms.

 

mvh Kyrre Helgesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

Tror mange vadebukser ryker fordi man drar den på seg som om det skulle være gummistøvler. ta tak i selve sokken så holder sømmene i neoprenet lenger, særlig den på tvers innerst på selve foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...