Aleksander Posted September 19, 2006 Author Report Share Posted September 19, 2006 Da var fluene sendt! Jeg kan jo prøve å knipse noen bilder, eller kanskje jeg kan sende de til deg Rune? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Stokkebekk Posted September 19, 2006 Report Share Posted September 19, 2006 Du kan godt sende til meg, det velger du selv.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stemelli Posted September 20, 2006 Report Share Posted September 20, 2006 Har mottatt fluene . Flotte fluer dere har laget . Takk til dere alle sammen . Skal bli morro å prøve dem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ørreten Posted September 20, 2006 Report Share Posted September 20, 2006 Samme her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted September 20, 2006 Report Share Posted September 20, 2006 Har nett studert fluene.....Mangen veldig bra fluer her.... gler meg til å teste desse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleksander Posted September 21, 2006 Author Report Share Posted September 21, 2006 Har tatt noen bilder, men det er kanskje dumt av meg å legge det ut om ikke alle har fått fluene ennå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ørreten Posted September 21, 2006 Report Share Posted September 21, 2006 Tror nok alle har fått de nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Kittelsen Posted September 21, 2006 Report Share Posted September 21, 2006 jeg er i nordsjøen nå så fikk ikke sett dem før jeg reiste . men for all del det er bare å legge ut bilder . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind T Posted September 22, 2006 Report Share Posted September 22, 2006 Er i havet selv, nærmere bestemt utenfor færøyene. Får ikke sett fluene på noen uker så det er bare å legge ut bildene.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleksander Posted September 22, 2006 Author Report Share Posted September 22, 2006 De ble ikke så veldig bra, men greie nok for å vise i forumet hvertfall. Om der er bra nok så kan jeg maile de til deg Rune. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind T Posted September 23, 2006 Report Share Posted September 23, 2006 Mye fint. Er noen vriene vårflueklekkinger på noen av godplassene mine på denne tiden av året, så disse skal nok prøves ut.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Stokkebekk Posted October 12, 2006 Report Share Posted October 12, 2006 Kan godt maile meg bildene med materialliste så kan jeg legge de ut under flueringen på fluebindesidene... Greit å ha et galleri der også. Det er muligens noen av dere som ikke har fått med dere de sidene. De ligger her: http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=div&op=listarticles&secid=2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleksander Posted October 12, 2006 Author Report Share Posted October 12, 2006 Gi meg mail adressen din så skal jeg maile bildene Gidder alle å sende en Materialliste til Rune? Så får vi det litt proffere enn om jeg bare gjetter meg fram til hva som er brukt... f.eks: Min flue Krok: Tmc 100 str. 12 kropp: Flyrite 20 vinge: hjortehår 'Comparadun hair' thorax: Flyrite 20 Hackel: brun hane + info om evt. bindesteg/fisketips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind T Posted October 12, 2006 Report Share Posted October 12, 2006 Krok: Mustad, Caddis Curved C49S #12 Kropp: Super Fine Dubbing, olive m/fin gullribb, evt kan man bruke biots Thorax: Cdc dubbing, mørk brun Vingesekk: Gåsebiots, olive Ryggskold/Flottør: Cdc, mørk brun Bind gjerne på noen hjorthår for antenner og bein og følehorn og hva du måtte ønske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stemelli Posted October 13, 2006 Report Share Posted October 13, 2006 Har sendt materiallisten til Rune Stokkebekk . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ørreten Posted October 13, 2006 Report Share Posted October 13, 2006 Krok: Caddieskrok i valgfri størrelse. Bakkrop: Dubbing eller lignende, for en høytflytende variant, skal man ha den til å synke litt, kan man bruke latex eller noe som bryter vannflata fort.. Ryggskold over bakkroppen: Antron, hair, eller Organza. Viktig at man lager en liten ahle av dette, som skal ligne et nymfeskall som henger litt på slep. Bryst: Dubbing. Loop vinge: CDC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleksander Posted October 13, 2006 Author Report Share Posted October 13, 2006 rune, da har jeg har sendt deg en mail. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted October 14, 2006 Report Share Posted October 14, 2006 Bindebeskrivelse på Brun`s Caddis finner dere Her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Kittelsen Posted October 14, 2006 Report Share Posted October 14, 2006 CDC Caddis Krok : Tmc 2487 Kropp : cdc dubbing Vinge : 2 cdc fjær Thorax : cdc spunnet i løkke. Merknad : jeg bruker forskjellig farge i kropp å vinge for økt kontrast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted December 28, 2006 Report Share Posted December 28, 2006 Er denne ringen her blitt lagt inn under "Flueringen". Finner den ikke, men det kan berre veremeg som er litt kjeitete. Eg kan ikkje finne at det er komt noe som helst inn der i 2006......... :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts