Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

hei,er ny her jeg men jeg må si at det er mange dyktige fluebindere her,kommer ikke langt i dette selskapet her jeg.

 

Velkommen! Jeg er heller inge racer, men det er bare å binde i vei. Blir bedre og bedre med antall fluer. Selv er jeg vel oppe i et par tusen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en enkel matrielle liste på den cdc myggen joma?? ;D

 

Cdc-myggen er en genial flue! Er vel Rune Stokkebekk som har lagd den flua ??? Man kan dubbe, eller bruke biot som kropp,  polygarn som vinge, og spinne cdc foran! Enkel og genial ;D Mener at det ligger en bindebeskrivelse ett eller annet sted under "fluebinding" på forsiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Har du en enkel matrielle liste på den cdc myggen joma?? ;D

 

Cdc-myggen er en genial flue! Er vel Rune Stokkebekk som har lagd den flua ??? Man kan dubbe, eller bruke biot som kropp,  polygarn som vinge, og spinne cdc foran! Enkel og genial ;D Mener at det ligger en bindebeskrivelse ett eller annet sted under "fluebinding" på forsiden...

tattataa :)

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=7794.0

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en enkel matrielle liste på den cdc myggen joma?? ;D

 

Cdc-myggen er en genial flue! Er vel Rune Stokkebekk som har lagd den flua ??? Man kan dubbe, eller bruke biot som kropp,  polygarn som vinge, og spinne cdc foran! Enkel og genial ;D Mener at det ligger en bindebeskrivelse ett eller annet sted under "fluebinding" på forsiden...

tattataa :)

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=7794.0

 

Der var den der! :) Er vel en av yndlingsmyggene dine det henning ;D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Har du en enkel matrielle liste på den cdc myggen joma?? ;D

 

Cdc-myggen er en genial flue! Er vel Rune Stokkebekk som har lagd den flua ??? Man kan dubbe, eller bruke biot som kropp,  polygarn som vinge, og spinne cdc foran! Enkel og genial ;D Mener at det ligger en bindebeskrivelse ett eller annet sted under "fluebinding" på forsiden...

tattataa :)

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=7794.0

Der var den der! :) Er vel en av yndlingsmyggene dine det henning ;D

 

 

 

 

 

Jepp, til tørr mygg, så er dette den absolutte favoritt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fra kveldens binding :) Har akkurat kjøpt inn, så det blir mye binding fremover ;D

 

62849_s.jpg

En vårflue. Str. 12, som fungerer bra i vann og elv. fiskes best i dead drift. Kroppen er svart dubbing, vingene er to cdc fjær lagt oppå hverandre, og så har jeg spunnet cdc foran :)

 

62850_s.jpg

En fantasinymfe str. 10. Halen er av hjortehår, så har jeg dubbet med hareøre dubbing, og litt oransje foran til trigger :) Så tok jeg bare tinselen over og rufset den til :)

 

62851_s.jpg

En klassisk streaking caddis, men oransje dubbing. Funker sikkert bra når vannet ligger dødt :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en enkel matrielle liste på den cdc myggen joma?? ;D

 

Cdc-myggen er en genial flue! Er vel Rune Stokkebekk som har lagd den flua ??? Man kan dubbe, eller bruke biot som kropp,  polygarn som vinge, og spinne cdc foran! Enkel og genial ;D Mener at det ligger en bindebeskrivelse ett eller annet sted under "fluebinding" på forsiden...

 

 

 

 

ahaa!  takk.. denne var ny for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten tid til å fiske brunørret denne helgen, så tenkte å prøve meg etter sjøørreten med tørrflue. Har derfor begynt å binde noen sofaputer/stimulatorer/vårfluer/steinfluer med mer attraktor- enn imitasjonselement ;) Burde flyte bra iallefall.

 

cb0897fa355198ddb56956ca52a86b01.jpg?ts=1220048402

 

edit: Ble et dårlig bilde ja, men fikk ikke til bedre heller; dårlig lys og utstyr her i gården ??? Er iallefall caddisgrønn med et søtt, rødt hode :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste av fluene dine der så virkelig spennende ut til brunørret Spenolsen.

Virkelg spennende mønster som tørrflue du har der Syrstad, noe slik skal jeg binde som små døgnfluer til neste år gett.

Vet ikke hvor gammel du er joma, etter bilde du har så er du ca 16 år?? Gør bra renaflue med hjortehår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den øverste av fluene dine der så virkelig spennende ut til brunørret Spenolsen.

Virkelg spennende mønster som tørrflue du har der Syrstad, noe slik skal jeg binde som små døgnfluer til neste år gett.

Vet ikke hvor gammel du er joma, etter bilde du har så er du ca 16 år?? Gør bra renaflue med hjortehår!

 

Takker for det Trond  :);):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg ikke holde igjen lenger og legger ut en beskrivelse på Polsk Kondomnymfe, ja riktig "KONDOM" ;D ;D ;D

 

Materialliste:

Krok, str 14 Klinkhammer eller lignende

Kondom, der er det bare å velge å vrake

Tråd, 8/0 offwhite i dette tilfellet

Floss, Orange, her kan man også variere på farve

Monofilament, klar

Blytråd

Tinsel, pearlescent flat medium

 

[attachimg=#]

 

Begynner først med å bøye krok til fassong på bildet (jada Pettersen vet det finnes kroker for dette også og at denne blir svekket ;) )

Legger så på blytråd og en liten dråpe lynlim, surrer på tråd jevnt over hele blytråden. Fester inn kondomen og monofilament ved halen (1 kondom holder til 5-6 fluer, lettest å klippe av tuppen og deretter klippe "ringen" uten å rulle den ut). Surrer så kondomen jevnt frem til hodet og så tilbake til halen og gjør den fast, ikke klipp av resten av kondomen.

 

[attachimg=#]

 

Fester så inn tinselet ved halen og legger dette flatt over ryggen, surr etter med tråd i vide tørn. Når du kommer til midten legger du inn et par tørn med floss. Fortsett med vide tørn og tinsel til hodet og gjør fast.

Følg deretter med resten av kondomet (gjerne litt flatt) og gjør fast. Følg så med monofilament som ribbing, 8-10 tørn bør holde. Gjør fast og klipp av. Lakker hodet og vips ferdig Polsk Kondomnymfe.

 

[attachimg=#]

 

Denne kan du med fordel bruke i enden av en Polsk/Tsjekkisk rigg som ankerflue, og det kjekke med den er at kroken peker oppover grunnet vekten av blyet i ryggen. Her er det mange variasjonsmuligheter med farger, av både kondom og floss, så her er det bare å tømme nattbordskuffen og lommeboka for kondomer ;D ;D ;D (Men ha gjerne 1 i backup ;) vil ikke ha skylda for noen småtasser pga, "hadde ikke flere kondomer"  :rolleyes: )

 

 

[attachimg=#]

[attachthumb=#] Et ekstra bilde av en i en annen farve, her har jeg brukt rød tråd :)

post-2790-13949857804392_thumb.jpg

post-2790-1394985780488_thumb.jpg

post-2790-13949857805241_thumb.jpg

post-2790-1394985780564_thumb.jpg

post-2790-139498578385_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg ikke holde igjen lenger og legger ut en beskrivelse på Polsk Kondomnymfe, ja riktig "KONDOM" ;D ;D ;D

 

Materialliste:

Krok, str 14 Klinkhammer eller lignende

Kondom, der er det bare å velge å vrake

Tråd, 8/0 offwhite i dette tilfellet

Floss, Orange, her kan man også variere på farve

Monofilament, klar

Blytråd

Tinsel, pearlescent flat medium

 

[attachimg=#]

 

Begynner først med å bøye krok til fassong på bildet (jada Pettersen vet det finnes kroker for dette også og at denne blir svekket ;) )

Legger så på blytråd og en liten dråpe lynlim, surrer på tråd jevnt over hele blytråden. Fester inn kondomen og monofilament ved halen (1 kondom holder til 5-6 fluer, lettest å klippe av tuppen og deretter klippe "ringen" uten å rulle den ut). Surrer så kondomen jevnt frem til hodet og så tilbake til halen og gjør den fast, ikke klipp av resten av kondomen.

 

[attachimg=#]

 

Fester så inn tinselet ved halen og legger dette flatt over ryggen, surr etter med tråd i vide tørn. Når du kommer til midten legger du inn et par tørn med floss. Fortsett med vide tørn og tinsel til hodet og gjør fast.

Følg deretter med resten av kondomet (gjerne litt flatt) og gjør fast. Følg så med monofilament som ribbing, 8-10 tørn bør holde. Gjør fast og klipp av. Lakker hodet og vips ferdig Polsk Kondomnymfe.

 

[attachimg=#]

 

Denne kan du med fordel brukes i enden av en Polsk/Tsjekkisk rigg som ankerflue, og det kjekke med den er at kroken peker oppover grunnet vekten av blyet i ryggen. Her er det mange variasjonsmuligheter med farger, av både kondom og floss, så her er det bare å tømme nattbordskuffen og lommeboka for kondomer ;D ;D ;D (Men ha gjerne 1 i backup ;) vil ikke ha skylda for noen småtasser pga, "hadde ikke flere kondomer"  :rolleyes: )

 

 

[attachimg=#]

 

Det der er vel det man kaller å strekke`n vel langt vel? ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

brukte faktisk kondom til klekkere føe itida, sugde en liten boble av latexen og bandt den inn.....keyfarm durex delight. stiiiilig! ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...