Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

måtte jo igjen lage meg en slags nymfe jeg har lyst til å prøve...

 

som de fleste sikkert har fått med seg så binder jeg bare ut fra fantasien min

 

og her er mitt siste verk...

 

Krok: Kamasan B810

 

Første jeg la på kroppen er surring med bly for å fortynge.

Dette er da surret fra midten og fram til hodet slik at nymfa synker med midten/fronten først mellom inndragenene.

 

Kropp: dubbet med kattehår fra maine coon, MEST SANNSYNLIG fra katta som vi stemmer på for øyeblikket...

 

Dagbjørn....Fantastisk dubbing sier jeg bare, helt vannvittig fantastisk dubbing!!!!

 

noe så enkelt å dubbe er lenge siden altså...

 

Hale: Hår fra roten på et hareøre

 

Vinge/rygg: hår fra roten på et hareøre.

 

i tillegg tenkte jeg at jeg skulle lage øyne på denne istedet for et kulehodet.

materialet som ble brukt til det er det vi kaller "dimmelenke" fra forsvaret.

 

Den er faktisk fra dimmelenka mi som jeg hadde for 10 år siden...

 

Så jeg er sugen på tilbakemeldinger på hva dere tror og synes om denne....=)

post-2918-13949857893939_thumb.jpg

post-2918-13949857894544_thumb.jpg

post-2918-13949857895023_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D Stilig  ;D Ja kattedubbing er greie saker å bruke synes jeg, blander gjerne litt fra korthårede katter med langhårete, får da en sammensetning med korte og lange fiber som lager utrolig med liv i flua ;) Og du har absolut fått det til her ser det ut som med kattekanin ;D ;D ;D

Nå er det det mest spennende som gjenstår, testinga for fisken ;)

 

Skikkelig stilig RaymondDH stå på :D

 

ps. Men bare sånn at Konemor ikke rister på huet, den dubbinga du fikk var fra Maine Coon, mens den dere stemmer på er en Hvitmasket Siameser ;)

post-2790-13949857902794_thumb.jpg

post-2790-13949857903515_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fjøsløver :)

 

Takker for det ;D Er ikke direkte plaga med mus i fjøsen ;D ;D ;D

 

Har du begynt å meite Syrstad? Kondomflua di er jo en tro kopi av en liten meitemark ;D ;D

 

Jepp, kan jo hende jeg må snike meg inn mellom noen dubpælmere :-\ Og da er det greit å kunne vise til mark/maggot, men på fluestang (Og det veit ikke disse dubhuene) ;D ;D ;D

 

hehe....en maggot...

 

tenker den er fin å bruke til isfiske jeg....=)

 

Helt riktig RaymondDH, fluefiske varer hele året. Oppskrift på isfiske med flue: Gå ut på isen, bor hull, gå deretter 25m unna hullet, sleng så flua i hullet med fluestang selvfølgelig ;) Dette kalles presisjonsisfluefiske ;D ;D ;D

 

Hva med å bruke en engangshanske i stedet for kondom. Begge deler er jo av latex. Men engangshansken er vel å få i bare hvitt. Som maggot er det vel bare å bruke litt brun sprittusj mot krokøyet.

 

Magne Fjellstad.

 

Testa det ut, men mistet fullstendig effekten fra den holografiske tinselen som ligger på ryggen (før siste surring med kondom surres på) Latexen er for tykk.

Men latexhansker til puppekropper der segmenteringen er mer fremtredende er helt topp, har det på en del fluer ;)

 

du kan få de i blå også faktisk...

 

men det egner seg nok sikkert dårlig til binding.

 

hvis man ikke bare vil ha en blå maggot da...:)

 

Riktig det ;) Det kalles mark med pustevansker ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fjøsløver :)

 

Takker for det ;D Er ikke direkte plaga med mus i fjøsen ;D ;D ;D

 

Har du begynt å meite Syrstad? Kondomflua di er jo en tro kopi av en liten meitemark ;D ;D

 

Jepp, kan jo hende jeg må snike meg inn mellom noen dubpælmere :-\ Og da er det greit å kunne vise til mark/maggot, men på fluestang (Og det veit ikke disse dubhuene) ;D ;D ;D

 

hehe....en maggot...

 

tenker den er fin å bruke til isfiske jeg....=)

 

Helt riktig RaymondDH, fluefiske varer hele året. Oppskrift på isfiske med flue: Gå ut på isen, bor hull, gå deretter 25m unna hullet, sleng så flua i hullet med fluestang selvfølgelig ;) Dette kalles presisjonsisfluefiske ;D ;D ;D

 

Hva med å bruke en engangshanske i stedet for kondom. Begge deler er jo av latex. Men engangshansken er vel å få i bare hvitt. Som maggot er det vel bare å bruke litt brun sprittusj mot krokøyet.

 

Magne Fjellstad.

 

Testa det ut, men mistet fullstendig effekten fra den holografiske tinselen som ligger på ryggen (før siste surring med kondom surres på) Latexen er for tykk.

Men latexhansker til puppekropper der segmenteringen er mer fremtredende er helt topp, har det på en del fluer ;)

 

du kan få de i blå også faktisk...

 

men det egner seg nok sikkert dårlig til binding.

 

hvis man ikke bare vil ha en blå maggot da...:)

 

Riktig det ;) Det kalles mark med pustevansker ;D ;D

 

 

på studenkontoret deler de ut gratis kondomer...hehehe

 

jeg var der nettopp...LOL....fikk litt rart blikk av hu dama som jobba der da jeg i farta raska med meg 3 never med gummi...hehe

 

skulle sagt noe som "Kjeder meg litt på kveldene..."

 

eller

 

"det er ikke som du tror, det er en hobby jeg har..." hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Dette er ett lite ønske og ikke ment som kritikk :)

Kan dere ikke begynne å poste disse flotte fluene dere legger ut her i de nye trådene slik at vi får sortert fluene på en bedre måte. Dessuten blir det

lettere å holde oversikt også :) :)......og dermed enklere å finne frem i jungelen av fluer :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bundet noen mini døgnfluer som jeg avslutter døgnfluesesongen med. Bundet på krok 19 med altfor tykk svart tråd, dog er oliven benecchi 12/0 nettopp kjøpt inn til neste bindesession.

 

Ett spørsmål:

 

Hvorfor i alle dager binde små fluer med forlenget kropp?

For å bruke så liten krok som mulig? Er det så lurt?... Egentlig?

 

Bortsett fra det, pent bundne fluer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bundet noen mini døgnfluer som jeg avslutter døgnfluesesongen med. Bundet på krok 19 med altfor tykk svart tråd, dog er oliven benecchi 12/0 nettopp kjøpt inn til neste bindesession.

 

Ett spørsmål:

 

Hvorfor i alle dager binde små fluer med forlenget kropp?

For å bruke så liten krok som mulig? Er det så lurt?... Egentlig?

 

Bortsett fra det, pent bundne fluer ;)

 

Ser jekla bra ut, og bruker 206BL så er bra krokgap men kort skaft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bundet noen mini døgnfluer som jeg avslutter døgnfluesesongen med. Bundet på krok 19 med altfor tykk svart tråd, dog er oliven benecchi 12/0 nettopp kjøpt inn til neste bindesession.

 

Ett spørsmål:

 

Hvorfor i alle dager binde små fluer med forlenget kropp?

For å bruke så liten krok som mulig? Er det så lurt?... Egentlig?

 

Bortsett fra det, pent bundne fluer ;)

 

Ser jekla bra ut, og bruker 206BL så er bra krokgap men kort skaft ;)

 

"Stor krok" = "stor vekt"  :(  "Liten krok" = "Liten vekt"  :)  Selv om det er mikrogram vi snakker om  :)

 

Nydelig flott flue Spenolsen  :D Kom med flere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Her er dere på jordet, gutta. Parachute uansett str har ikke for vane å synke. Ikke engang med TMC100.

 

Liten krok = dårlig feste i fikekjeften = ubrukelig flue.

 

Derfor lager jeg nå små fluer på stor krok, ganske enkelt fordi sjansen for å kroke godt øker med større kroker.

Mista en ørret i sommer som jeg slet lenge med og som var stor,  fordi jeg hadde en knøttflue med ett lite gap og i en storørret kjeft er sjansen

rellativt stor for at man må se ørreten vinne kampen.

Der og da bandt jeg mins siste døgnflue på liten krok, så heretter når det klekker døgnfluer i str 18-20 eller mindre så finner jeg frem en krok 14/15 (har til og med bundet knøtt fluer på krok 13 ;D) og binder en liten flue på den.

Dette er forøvrig testa allerede og det funker som bare det :D

 

No more knøttekroker for min del :D, så formelen til Erik er jeg helt enig i :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...