Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Jeg har aldri noensinne bundet en Daddy Long Legs før, så jeg tenkte jeg skulle gjøre et forsøk. Deilig å legge bort jula litt og finne frem noe fornuftig å gjøre...........

Er redd proposjonene er fullstendig på jordet her. Beina er sikkert for lange og det samme med kroppen etc etc, men en gang må jo være den første. Gøy var det som alltid.

Denne gangen lekte jeg meg litt med bildene også. laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

Fortsatt god jul alle sammen.

 

 

Terje!

post-0-13949847238359_thumb.jpg

post-0-13949847238909_thumb.jpg

post-0-13949847239608_thumb.jpg

post-0-13949847239877_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=D>

Dette ser veldig bra ut.

Bare pass på at beina er myke nok slik at fisken får med seg flua.

På disse fluene tror jeg det viktigste er å skape ett inntrykk av "kaos". Mange bein i "hytt og pine". Derfor trir jeg ikke proposjoner er så veldig viktig på denne fluen.

 

Veldig pene bilder. God Jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Eikre,

Siden det er Jul og du sikkert er i godt humør (som alltid) - Hva med å lage et par stykker ekstra til meg Terje?

 

og til meg? :):):)Du kan jo vere ein sånn som binder fluer til alle medlemmene her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
=D>

Dette ser veldig bra ut.

Bare pass på at beina er myke nok slik at fisken får med seg flua.

På disse fluene tror jeg det viktigste er å skape ett inntrykk av "kaos". Mange bein i "hytt og pine". Derfor trir jeg ikke proposjoner er så veldig viktig på denne fluen.

 

Veldig pene bilder. God Jul.

 

Til Krs.

Takker så mye.

Er desverre redd for at de beina jeg har brukt her ikke egner seg særlig da de nok blir for stive. Jeg hadde ikke noe type gummibein og måtte bruke hacklestammer fra Coq de leon. Skal skaffe meg noen egnede bein så raskt det lar seg gjøre.

 

Til Erik og Henning:

 

Takker for hyggelige tilbakemeldinger, men jeg er nok redd for at min egen flueboks ble syltynn da. :D:D

Dessuten er jeg overbevist om at dere begge er mer enn kapable til å gjøre dette mye bedre enn meg.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje Refsahl,

 

Takker for hyggelige tilbakemeldinger, men jeg er nok redd for at min egen flueboks ble syltynn da.

Dessuten er jeg overbevist om at dere begge er mer enn kapable til å gjøre dette mye bedre

He he. det var da verdt eit forsøk. :D

Slik det ser ut på denne tråden her, så bitter du fluer HEILT i toppklassen, og er meget bra på foto. Du skal ikke hive deg på den nye flueringen runden vi har starta da? Den med døgnfluer ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jedicaster

Hej Rune og alle andre!

 

Jedi: Hvilke materialer lager du de to nymfene av og hvordan ser nr.2 ut?

 

Den anden er såmænd bare en variant af en husbyggende vårfluelarve, som jeg binder således:

Krog: Tiemco 5262 str. 12-6

Hoved: Grøn, gul eller hvid chenille brændt til et lille hoved, malet sort.

Ben: Gummiben, sorte eller brune - 6-8 stk. Kan kinkes med en HotPoint.

Krop: Egern-dub i løkke, spundet stramt og klippet i facon.

Vægt: Tungstenskugle og blytråd på kroppen - skal være så tung, at man næsten ikke kan kaste den :-)

 

Materialer til Green Flashback Nymph:

Krog: Tiemco 2499BL eller 2457, str. 6-16.

Hoved: Tungsten kugle, guld, sort eller kobber.

Bagkrop: Grøn dub, jeg foretrækker SLF Whitlock Blend Damsel Nymph Olive.

Ryg: Kobber flash (her er brugt Gliss 'n' Glow).

Thorax: Brun dub, her SLF Whitlock Blend Dragon Fly Nymph Dark.

Rib: Guld wire, tynd.

 

Lars

post-416-13949847240285_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin husbygger Lars!

Har du prøvd å dubbe inn noen flashbiter sammen med ekorndubbingen?

Gary Borger har en enkel og meget gangbar imitasjon (Peeking Caddis tror jeg den heter) hvor han har blandet flash og naturell dubbing. Jeg har prøvd både med og uten og er ikke i tvil om at den med, funker best.

Kun et tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakkelhanen er bare verdens styggeste flue (hvis vi ser bort fra en stygt bundet rakkelhane). Har festet den på fortomen noen ganger selv om den byr meg imot. Synd at fisken mener den er uimotståelig, ellers hadde jeg sluppet å ha den i boksen!!!!!!

 

Pent bundet forresten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Ikke de beste bildene' date=' men prøver likevel jeg.

 

Går i attraktorer for tiden[/quote']

 

Flotte fluer det der :D:D

Hva bruker du som bein på Daddy long legs`n din????

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Testa ein klekker str 16 i vann idag.....Bildet i vannglasset er tatt etter 45min.

 

Den var stiiilig Henning!

Greit å vite at den flyter laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'> laugh.png' alt=':lol:'>

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Heilt vanlig fiskesene. 0,15mm på den med røn kropp, og 0,30 på den i glasset.

0,30 er nok litt i tykkeste laget, og eg ville nok godt for 0,20 i div farger.

 

Du kan klikke her på denne linken her, og finne eit anna mønster som passer til desse kroppene og.

 

http://www.fluefiskesiden.no/modules.php?name=Sections&op=viewarticle&artid=139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bindes "Runars Deciever" i fargene polar pearl/ charteruse til neste års SØ-fiske i Altafjorden.

Måtte 3-kilos grensa brytes i 2007. Fikk selv en støing på 2,6 i år og det ble tatt en 5,2 kilos SØ på sluk der dagen etter, så muligeheten er der.

Var i tillegg borti noen styggstore fisker ved tre anledninger. Uvisst om det var laks eller ørret...

Bare 5 måneder igjen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...