Gå til innhold

Neste sommer ......


Espen Tversland

Anbefalte innlegg

Gjest Ørreten

Jeg kommer til å starte våren med en tur til skogsvannet mitt. Etter det har jeg ingen planer fram til juni/juli ca. hvor det blir en tur til østerdalen. I slutten av Juli blir det tur til Finnmarksvidda, noe som blir en ny og spennende erfaring, det gleder jeg meg veldig til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Til sommer'n skal det bli mye fiske! :D Jeg har 100% fri annenhver helg, i tillegg kan jeg stort sett bestemme tidspunkt for ferien selv og minst 2 uker skal brukes til fiske. Foruten de vanlige kvelds- og helgeturene til skogsvanna i nærområdet, tenkte jeg å utforske Hedmark iår...spesielt nordre del. Blir ihvertfall en ukestur + ei langhelg dit....trenger nok litt tid da jeg er ukjent i området og reiser alene. I tillegg har jeg fryktelig lyst på en tur til Rena, da kommer jeg innom Terje! Jeg er visstnok invitert med på en ukestur til Finnmark også. Og så holdt jeg jo på å glemme den årlige gutteturen til østre Hedmark da. Ble visst ganske mye dette her....godt jeg har ferie til gode. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så snart det våres, og SØ-stanga "legges bort", er det å tråle noen av flotte vannene i Telemark, og det skal bli mange mange turer hele sesongen.. Favorittvannene mine i nordre Nordland skal selvsagt besøkes, vi vurderer en tur til Finnmark, kanskje saltfjellet, og så må vi en tur på Hardangervidda også.. Blir nok mer, bare jeg får tenkt meg om.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åtte dager til England i mai, fiske, pub'e og bare kose seg. Turer i skog og mark rundt hjemtraktene, kanskje en tur til Tørrfluelandet 3 elva sammen med Robert R ? :) Kanskje også i år en tur til et NC stevne, hvor jeg må prøve å holde Robert R og Ingar bak meg (noe jeg slettes ikke er sikker på at jeg klarer... he he) I tillegg en uke eller to til Nord Norge sammen med samboern, Bodø, Lofoten m.m.

 

Joda, det ser bra ut så langt !

 

PS; Stig, hils din bror Cato fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Nå har eg sett at det nevnes "tørrfluelandet 3" elva her jææækla mangen ganger, og først NÅ irriterer det meg at eg ikke har hørt hvor/hvilken dette er.

 

(psssssssssst....eg har mail og PM.....) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig :) kanskje det blir litt mindre press på andre "kjendiselver" ?!?!

Må jo innrømme at jeg blir litt svett i panna og får litt reiselyst når jeg leser om flere fisk mellom 1,5 og 2 kg.

Sånn ellers så går det vel en tur til åmot, til gol traktene, til finnmark, rundt her etter sjøørret, telemarksvannene etter skogsørret og kanskje over til naboene i sverige for å ta noen fine sjøørret der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Det var jo ikke så lenge siden Tørrfluelandet 3 elva ble stemplet som ei skikkelig møkkaelv av flere her i forumet.

Jeg kan forsikre dere at det er svært mange som har denne oppfatningen etter besøk her.

For å lykkes i denne elva trenger enten veldig god tid(fiske over flere år) eller en guide som kan rettlede deg på de riktige plassene til riktig tid.

Elva kan fremstå som det rene paradis eller det kan bli fullstendig bomtur.

Kraftige og hyppige vannstandsendringer gjør fiskeplassvalg veldig vanskelig. Klekkingene er enorme og intensive. Imellom klekkingene kan en oppleve laaaaange dødperioder.

Men du verden, innimellom fortoner elva seg som et eldorado.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...