Gå til innhold

Hvilket Airflo ridgeline?


Bananlars

Anbefalte innlegg

  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kjapp info om Ridgeline. Distance har lenger klump enn nye tactical trout. Oppleves derfor tyngre, vanesak. Tactical har klump på rundt 12 meter. Profilen er litt annerledes, mer standard WF. Distance har mer tyngde i bakkanten på klumpen i form av lengre klump/baktapering. Tactical oppleves lettere, samme snøreklasse er riktig for de som synes at distance var tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tenkte teste ut dette snøre men lurer på hvilke av de jeg skal velge, presentation eller distance taper?

Skal brukes på en Slate Light Weight #5.

Ser også at noen synes det er litt tungt, vil et 4`er snøre passe bedre tro?

 

 

 

For å svare direkte på spørsmålet ditt, så ville jeg valgt et #4 snøre fordi jeg følte det passet bedre til min Scott G2 og fordi jeg mener at snøret er noe overklassifisert. Starta med #5 snøre, men gikk over til #4 uten at jeg synes det gikk på bekostning av lengde etc. Dessuten følte jeg at presentasjonen ble enda bedre. Jeg bruker forøvrig distance og føler jeg har funnet det ultimate fluesnøre. Det bare glir og glir og glir.......har brukt det på over 30 turer uten å smøre det en eneste gang, også skyter det noe helt borti natta.......

Nå til sommeren skal jeg teste ut både presentation og tactical, og det ser jeg virkelig frem til.

Ridgeline er helt konge........

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Tenkte teste ut dette snøre men lurer på hvilke av de jeg skal velge, presentation eller distance taper?

Skal brukes på en Slate Light Weight #5.

Ser også at noen synes det er litt tungt, vil et 4`er snøre passe bedre tro?

 

 

 

For å svare direkte på spørsmålet ditt, så ville jeg valgt et #4 snøre fordi jeg følte det passet bedre til min Scott G2 og fordi jeg mener at snøret er noe overklassifisert. Starta med #5 snøre, men gikk over til #4 uten at jeg synes det gikk på bekostning av lengde etc. Dessuten følte jeg at presentasjonen ble enda bedre. Jeg bruker forøvrig distance og føler jeg har funnet det ultimate fluesnøre. Det bare glir og glir og glir.......har brukt det på over 30 turer uten å smøre det en eneste gang, også skyter det noe helt borti natta.......

Nå til sommeren skal jeg teste ut både presentation og tactical, og det ser jeg virkelig frem til.

Ridgeline er helt konge........

 

Terje!

 

 

 

Denne har snart 1 års jubileum, men prøver likevel. Terje, du skriver at du skal teste ut presentation og tactical. Selv har jeg gått til innkjøp av presentation wf4+5 i vinter og er litt nysgjerrig. Har du en rapport å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ja jøss, klart jeg kan ;D ;D

Nå har jeg hatt alle Ridgeline variantene og fiska mye med dem.

Distance snøret var ett godt snøre, men har en tendens til å "knekke" litt sammen i siste fase, det vil si går litt sikk sakk på slutten og ruller ikke over helt perfekt..... Det er allikevel ett godt snøre.

Tactical trout er nydelig og presenterer mye bedre enn Distance men ingen av dem kommer etter mitt skjønn opp mot Presentation. Så langt er dette mitt førstevalg til tørrfluefiske. Glir som en drøm langt inn i evigheta, presenterer silkemykt og ruller over helt suverent.

 

Ridgeline presentation kommer til å bli med på sinnsykt mange turer i 2008 :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jøss, klart jeg kan ;D ;D

Nå har jeg hatt alle Ridgeline variantene og fiska mye med dem.

Distance snøret var ett godt snøre, men har en tendens til å "knekke" litt sammen i siste fase, det vil si går litt sikk sakk på slutten og ruller ikke over helt perfekt..... Det er allikevel ett godt snøre.

Tactical trout er nydelig og presenterer mye bedre enn Distance men ingen av dem kommer etter mitt skjønn opp mot Presentation. Så langt er dette mitt førstevalg til tørrfluefiske. Glir som en drøm langt inn i evigheta, presenterer silkemykt og ruller over helt suverent.

 

Ridgeline presentation kommer til å bli med på sinnsykt mange turer i 2008 :D :D

 

Terje!

 

You saved my life, Terje! :D Kjøpte Ridgeline Presentation WF5 og SA Ultra 4 WF5 når jeg skulle kjøpe fra USA for en gang skyld. Visste ikke akkurat hvordan presentation-snøret var, men det var så SINNSYKT billig at jeg bare MÅTTE ha det ;D Skal også sies at jeg ikke bare bestilte to snører fra USA, for da hadde frakt og toll mm. kommet opp i nærmere prisen her i Norge, to par action optics fishbone- briller fant også sin vei hjem i posten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Se der ja, fortsatt mye liv i denne gamle tråden. Ser det har vært en del skriverier her inne om de ulike linene, men kanskje ikke så mye om presentation, derfor var betryggende å høre fra deg Terje. Takker for svar.

 

Bare hyggelig heggern, enjoy ;D

 

Pål H skrev:

Men er ikke Presentation og Tactical trout samme lina da?

Jeg er mer enn rimelig sikker på at det ikke er samme lina.

Men for ikke å drite helt på draget her ;D så kan kanskje Rune bekrefte dette :)

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg har prøvd alle snørene nå. Jeg må si at jeg er mest fornøyd med #4 Presentation. #5 har jeg brukt en del til tunge nymfer, sjøørret osv. Det fungerer det ypperlig til. Men det kan kanskje virke litt "tungt" for klassen. Men har dere prøvd Airflo Sixth S. da? Fyttirakkern.

 

N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Airflo Ridgeline Presentation WF5 på senhøsten, jeg ha bare prøvd den to ganger en på vann og en gang på plena, så ikke all verden til erfaring, jeg prøvde den på en scott sas 9`#5 og synes disse passet perfekt sammen synes egntlig ikke at snøret var for tungt..

 

Men jeg eide en liten stund selv en g2 8`8 #4 og de snørene jeg hadde for #4 blei litt for tunge.. det var loop opti creek og teeny professional garry lafontaine f-4.. så det kan være noe med aksjonen på G2 som gjør dette for jeg fant ikke noe snøre som jeg prøvde som jeg synes var perfekt på denne stangen..

 

Mens på min loop multi 9`# 4 så passer begge snørene som en drøm.. Men er vel en blanding av kastestil,aksjon på stangen og egne preferanser som gjør at man må velge seg opp eller ned en klasse på diverse snører..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår også et slag for Airflo sine Ridgeline DT snører. WF snørene til Airflo får mye velfortjent ros, det med god grunn.

Skulle ønske at også flere fluefiskere iallefall kjøpte ett DT snøre. DT er supert til å utvikle kasteferdighetene, de rullekaster godt, er lett å mende, presenterer bra og kaster langt dersom teknikken sitter. Den eneste ulempen jeg ser er at de ikke skyter like godt som WF snører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke Presentation og Tactical trout samme lina da? Fiska hele forige sessong med tactical trout

lina, den er veldig bra syntes jeg. Distance lina kan du få gratis av meg. Kanskje den fungere godt til Gjeddefiske med store fluer.. ???

 

Link til Airflo: http://www.flylines.com/Flylines_AirfloFlylineRange_Fresh_Ridge.cfm

 

Tror det er samme lina men de tror de har forskjellige navn i usa og norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke Presentation og Tactical trout samme lina da? Fiska hele forige sessong med tactical trout

lina, den er veldig bra syntes jeg. Distance lina kan du få gratis av meg. Kanskje den fungere godt til Gjeddefiske med store fluer.. ???

 

Link til Airflo: http://www.flylines.com/Flylines_AirfloFlylineRange_Fresh_Ridge.cfm

 

Tror det er samme lina men de tror de har forskjellige navn i usa og norge...

 

Nei, er nok ikke det.

 

Taperingen er nok nogenlunde lik, men fargen er ganske så ulik. Presentation har en særdeles fin olivenfarge.

 

Får man kjøpt Airflo i noen særlig grad i USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke Presentation og Tactical trout samme lina da? Fiska hele forige sessong med tactical trout

lina, den er veldig bra syntes jeg. Distance lina kan du få gratis av meg. Kanskje den fungere godt til Gjeddefiske med store fluer.. ???

 

Link til Airflo: http://www.flylines.com/Flylines_AirfloFlylineRange_Fresh_Ridge.cfm

 

Tror det er samme lina men de tror de har forskjellige navn i usa og norge...

 

Nei, er nok ikke det.

 

Taperingen er nok nogenlunde lik, men fargen er ganske så ulik. Presentation har en særdeles fin olivenfarge.

 

Får man kjøpt Airflo i noen særlig grad i USA?

 

Mitt Tactical trout snøre har en oliven farge. Lichen green tror jeg de kaller fargen. På hjemmesiden til airflo kan jeg kun finne Tactical trout lina og ikke Presentation..litt rart det da? Ingen som er helt sikre på dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke Presentation og Tactical trout samme lina da? Fiska hele forige sessong med tactical trout

lina, den er veldig bra syntes jeg. Distance lina kan du få gratis av meg. Kanskje den fungere godt til Gjeddefiske med store fluer.. ???

 

Link til Airflo: http://www.flylines.com/Flylines_AirfloFlylineRange_Fresh_Ridge.cfm

 

Tror det er samme lina men de tror de har forskjellige navn i usa og norge...

 

Nei, er nok ikke det.

 

Taperingen er nok nogenlunde lik, men fargen er ganske så ulik. Presentation har en særdeles fin olivenfarge.

 

Får man kjøpt Airflo i noen særlig grad i USA?

 

Mitt Tactical trout snøre har en oliven farge. Lichen green tror jeg de kaller fargen. På hjemmesiden til airflo kan jeg kun finne Tactical trout lina og ikke Presentation..litt rart det da? Ingen som er helt sikre på dette??

 

Jeg fant det ikke jeg heller derfor jeg trodde det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...