Gå til innhold

Kilosfisken 07


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

  • Svar 140
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest nicolaj brekke

Nico.........Den flua der..........hmmmm.........huff...........Vet ikke om du kan få godkjent den fisken der...........:)

 

Jeg skrev i bloggen min på http://fluenicco.blogg.no at den som tok denne falt av.. gjorde jeg ikke...? Og jeg er veldig enig med deg. Den er HELT på grensen.

Bra jeg fikk denne på en PT-nymfe i dag da:)

post-367-13949849456718_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Nico.........Den flua der..........hmmmm.........huff...........Vet ikke om du kan få godkjent den fisken der...........:)

 

Jeg skrev i bloggen min på http://fluenicco.blogg.no at den som tok denne falt av.. gjorde jeg ikke...? Og jeg er veldig enig med deg. Den er HELT på grensen.

Bra jeg fikk denne på en PT-nymfe i dag da:)

 

Hehe....DA er det greit :)

Tror forresten at eg må komme å spionere på deg når du fisker...................Eg og vil ha sånne fisker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg får vel bidra litt her da... Har nesten ikke tid, det fiskes "litt" om dagen...

Det har vært bra fiske lenge nå, mange turer og godt med fisk. Et par eksempler her med meg selv og kompisen. Fine fisker tatt på cdcmyggen  ;)

 

 

 

Pene fisker! Er det fra, det fine lille..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg får vel bidra litt her da... Har nesten ikke tid, det fiskes "litt" om dagen...

Det har vært bra fiske lenge nå, mange turer og godt med fisk. Et par eksempler her med meg selv og kompisen. Fine fisker tatt på cdcmyggen  ;)

 

 

 

Pene fisker! Er det fra, det fine lille..? :)

Nei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkpyttene ja...

Skal innrømme jeg ikke er så kresen på hva fiskene tas på så tidlig på sesongen.

 

Når man kjører til Hadeland for å fiske en dag og det blåser både det ene og det andre, tyr man til det som funker. I dette tilfellet streamer og synkeline. Er ikke stolt av det, men pytt, pytt...! :-\

 

Så lenge fiskene er såpass pene er det jo morro lell.

 

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Her er en nydelig fisk jeg fikk i går. Dro ca to stanglengder med backing ut av snella. Utrolig sprek for størrelsen.

post-367-13949849502331_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg får vel bidra litt her da... Har nesten ikke tid, det fiskes "litt" om dagen...

Det har vært bra fiske lenge nå, mange turer og godt med fisk. Et par eksempler her med meg selv og kompisen. Fine fisker tatt på cdcmyggen  ;)

 

 

 

Pene fisker! Er det fra, det fine lille..? :)

Nei.

 

Hehe... tar det som et; "slutt å grav!"- svar  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Idag "perset" jeg på tørt,og fisken ble veid inn på 3 forskjellige steder og herved bevitnet til 1025gram.

 

Nå skjønner jeg hvorfor ørretfiskere blir hektet på tørrflue. Fisken var utrolig sprek etter at den slurpet i seg palmermyggen min.

 

Utrolig lettet og glad, følte denne var fortjent etter 14 dager som "indianer" i busker og kratt i Telemark.

 

Fisken ble tatt på området Sørmyr i Siljan.

 

(Håper jeg får lagt inn et bilde etterhvert)

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Idag "perset" jeg på tørt,og fisken ble veid inn på 3 forskjellige steder og herved bevitnet til 1025gram.

 

Nå skjønner jeg hvorfor ørretfiskere blir hektet på tørrflue. Fisken var utrolig sprek etter at den slurpet i seg palmermyggen min.

 

Utrolig lettet og glad, følte denne var fortjent etter 14 dager som "indianer" i busker og kratt i Telemark.

 

Fisken ble tatt på området Sørmyr i Siljan.

 

(Håper jeg får lagt inn et bilde etterhvert)

 

Torgeir

 

Gratulerer! Nå blir det vel slutt på sø fisket tenker jeg... ;P

Venter spent på bilde!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg en fisketur utenom det vanlige..

Planene om en tur til søndag hadde stått i hodet på meg i en hel uke, siden siste "fiskesøndag". Var klar for en litt lengere tur enn jeg vanligvis drar på, så startet tidlig; dro avgårde 12 (etter en aldri så liten fest forrige natt). Pakket med meg bellyboaten jeg nettopp hadde kjøpt, og den nye stangen og tok så turen innom bensinstasjon for å fylle på med næring (cola, godis og pølse?). Kjøreturen startet..

1,5 time senere etter en tur inn for å hente bomnøkkel og fiskekort var jeg fremme ved godvannet. Vannet som hadde rykte på seg for å ha gjennomsnittsvekt på kg. Dette lovet bra. Rigget bellyboaten, og slang meg utpå. Det var merkelig nok ingen vak å se. Merkelig fordi det var insketer på vannet, som denne krabaten: Marginata, giga sized.

[attachimg=1]

Så jeg satt på en gullhodenymfe som jeg forestillte megselv at skulle etterlikne en marginata..(banne i "tørrfluekirken")

[attachimg=2]

Kastet fra meg armer, og padlet fra meg ben i en times tid. Enda ingen vak å se, men fortsatt mye insekter. Prøvde det som var av teknikker og steder å fiske, ingenting så ut til å fungere, selv om jeg følte jeg kastet over mye fisk. Uansett så skiftet jeg teknikk (ikke flue som jeg pleier), den gikk ut på å stille seg en 5 meter fra land med bellyen og kaste skrått inn mot land/fjellet. Det gikk ikke mange kastene før det nappet bra.. jeg skjønte ikke helt hva jeg gjorde galt, for fisken hadde var bortpå flua hvert kast men ville ikke sitte. Så skiftet litt fisketeknikk, nå nappet jeg fluen i veldig korte drag inn i motsetning til å trekke lange drag. Dette fungerte, og på 4 kastet satt det fisk, stor fisk (i hvertfall for denne karen). Endelig en fisk som dro og herjet med meg og ikke omvendt. Hjertet banket rimelig fort tanker om å miste fisken stresset meg opp, såpass mye at jeg tilslutt klarte å tenke praktiskt. Klarte etter noen minutter å få fanget fisken med hendene(glemte hoven). En virkelig flott fisk, for å være i mitt nærområde grenset denne mot en gigant. Jeg tenkte den måtte nærme seg 1,5 kg minst, helt til den slemme vekten kjørte den ned til en 1100 gram. Veldig fornøyd med det.

[attachimg=3]

I kampen mot fisken klarte jeg tydligvis å miste mine elskede polaroid briller.. hadde ingen ide om hvor de ble av, lette igjennom alle lommer. Bortevekk. Så padlet inn til land der jeg landet fisken, og fant de enda ikke... helt til jeg startet å se ned i vannet med det blotte øyet, og der lå de. Heldigvis.. Jaja, nok avsporing..

[attachimg=4]

Noen få kast senere satt det enda en fisk, som jeg så tok et par marginata i overflaten. Slang, eller dengte heter det vel; en gullhode over nesa på den, og vips så satt det enda en fisk. Denne viste seg å være hakket mindre enn forrige, ca 850 g. Meget bra

[attachimg=5]

Så da var årets kilosfisk fanget for meg også..

post-124-13949849555343_thumb.jpg

post-124-13949849555819_thumb.jpg

post-124-13949849556366_thumb.jpg

post-124-13949849556856_thumb.jpg

post-124-13949849557327_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Skal prøve å få lagt inn bilde ja, det er tatt med mobil og jeg er alt annet en "handyman".

 

Sjøørretfiske kommer jeg alltid til å fortsette med, det jeg kan best føler jeg. Men det skal jeg få gjort noe med ;) Legger inn bildet når jeg forstår hva passordet er... hmmmmm, naken på sånt jeg.

 

Grattis med pen fisk forresten Robin  :)

 

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Robin Fjelldal skrev:

Noen få kast senere satt det enda en fisk, som jeg så tok et par marginata i overflaten. Slang, eller dengte heter det vel; en gullhode over nesa på den, og vips så satt det enda en fisk. Denne viste seg å være hakket mindre enn forrige, ca 850 g. Meget bra

 

Du så at den tok et par Marginata i overflaten å allikevel dunka du en "sluk" i hodet på`n.........fy og fy Robin ;D ;D ;D

Neida, bare kødda. ;D

Knall fin rapport Robin, fine bilder var det å og ikke minst nydelige ørretter. Grattis ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-[ Ups.. hadde som sagt ikke sett vak i det hele tatt den dagen og plutselig kom det 2 på rappen, da denga jeg nymfe i hodet på den.. slipper litt av den ventetiden på at den skal ta tørt, samt at det er lettere å kroke, og mye mindre morro å få den på vått :P hehehe.. forstå den linjen den som kan :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var årets første elvefisk over 1 kg tatt. Besøkte ei lita fin elv nå i kveld. Det var veldig lite aktivitet, men fant da til slutt en fisk som jeg klarte og lure. Fisken veide 1.1kg og flua var en rhodani krok 16. Det som var litt ekstra gøy, var at det var første fisken på 3`er stanga mi. Og jeg som bare bruker 5`er 6`er :-\ når jeg fisker. Det er det definitivt slutt på nå.. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...