Gå til innhold

Brunørret i mars..


Mannen i gata

Anbefalte innlegg

Ja nå er det ikke lenge igjen, men fremdeles en drøy måned å smøre seg med tålmodighet.

Dette blir i lengste laget for meg. Derfor drar vi en liten gjeng til en ørretelv i telemark hvor det ikke er is om vinteren. Her kan det i praksis fiskes hele året, men når vårsola varmer i slutten av mars og i april har jeg hatt mange fine turer. Jeg vil ikke si hva elva heter, men for de skarpeste kan jeg si at den kommer fra Seljordsvannet..

 

Ok, ingen hemmelighet for her er det nok av fisk. Den er riktignok ofte liten, tror persen er 250 gram, men når denne fanges på tørt i mars-april blir det likevel moro. I 1997 tok jeg to ørretter på palmermygg så tidlig som 7. mars. Vada over elva og under noen trær helt inne ved land..

 

Har bestilt fint vær siste helga i mars for årets første tur. Og det viktigste er jo ikke akkurat å få mest fisk, men å oppleve stemningen ved elva, ved bålet og å rigge utstyret, trekke på seg vaderne og finne fram myggboksen.

 

Er det andre som fisker i elver og får fisk på tørt så tidlig så kunne det være interessant og høre om.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ikke jeg jomfru lenger.

Jeg og kompisen tok 15 stk i går. Hvis noen lurer på om det var deilig, så kan jeg opplyse om at DET VAR DET!

 

Stort sett småfallen fisk, men det ble da to på 6 og 7 hg, men hva har vel det å si. Kompisen debuterte faktisk på tørt i vårsola også. Fisken gikk inn på grunna og leitet etter mat i sola. Det var en del fjærmygg på vannet, men disse var utrolig små. Litt for små til å vekke oppmerksomhet. Selv om en aog annen fisk røpet seg i filmen.

 

NB: Dette er faktisk en relativt sein start i Trøndelag!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vegsu

Da er årets jomfrutur i boks. Resultat 450, 500 og 2 x 1150 gram på steinfluenymfer og airheads.x1pjzF2-RYhxRVlfQKJXBM5DlB2uz7e-4eOBlmzPJEu9C1EiWcsUYFJDjgTLL7Lgia8_S1YFWTifzwoZu_EWqTwC4S6_EufbsI_lkLa-7gb0BM

 

Ai ai. Fin start det der. Grattis!

 

Hvor?? ( ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flybandit,

 

Sykt bra fisk!!

 

Fikk faktisk min foerste brun eg ogsaa idag.  Er paa business tur til Utah, og tok med stang og vadere.  Traff en kjempe-kar paa sportsbutikken, som tok meg med ut.

 

Vi fikk begge en fin brun, kanskje halvparten saa store som den giganten din, men likavel.... ;D

 

Fikk den paa tandem nymph rig med red-squirrel nymph og flashback beadhead.

 

mvh,

 

CourtJester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...