Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Fikk en sjø ørret til i skumring på blå og hvit teppe sild i ekstremt tempo. Hadde masse større skygger etter i typisk hav ab og lyr land. Men de ekstreme forholdene idag gjorde fisken mer nysgjerrig enn i bettet. Igor flua leverte;) he he! Kult det. Har ikke siden oppe på pc så bilder kommer ikke siden idag. Og for noen bilder det ble. Bamble er en sjelden vakker plass gitt;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Minus grader i natt gjorde at bass optimismen forsvant litt.

Kom ut til nordadrag, men en varm sol. Var bare snakk om å treffe idag. Fisken tok blå teppesild

hardt som bare det. To vakre SØ på ca 8 hg og 1,2 kilo.

 

Skal si fiskelivet smiler om dagen. Fiske før jobb er IKKE oppskrytt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Minus grader i natt gjorde at bass optimismen forsvant litt.

Kom ut til nordadrag, men en varm sol. Var bare snakk om å treffe idag. Fisken tok blå teppesild

hardt som bare det. To vakre SØ på ca 8 hg og 1,2 kilo.

 

Skal si fiskelivet smiler om dagen. Fiske før jobb er IKKE oppskrytt :P

 

Det er jo helt tydelig at det er fornuftig å fiske, selv før jobb :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser giftige ut de Igor.

 

Grattulerer med fine HA boys.  Flott flue du viste meg Foamdaddy.  Fikk nå trua på en litt brun 600gr+ SØ uti der noe senere.  Var noe fisk som drev på rundt beina der og smatta rundt i overflata på 2 stanglengders avstand.  Hugg 2-3 ganger, men satt ikke.  Var også et flott vak ut for stein til Toggi, men ville ikke ta.  Virvelen var; jatta! SØ tok på grå/orange reke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du noe hav ab imagio? Si ifra hvis du vil være med til helga;) gratulerer med sjø ørret. Hadde sjø ørret etter idag på over 3 kilo. Så rimelig brun ut. Flere stimer etter teppe silda. De var litt skeptisk så satt på stor reke fra bjorni. Da mistet jeg to sjø ørret før hav ab eventyret tok over. He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si hva som var hva der, men den virvelen var passe grov, men tror det var SØ. Hadde da et par lugg uti der på sildeimitasjon?, men fiska kansje for sakte.... Helga jo takk, men må jeg se an her da ryggen fikk seg en killevink.  Men tror du trenger mer god bedring akkurat nå.  3 kg ja,...hallo...ja dem er vi stadig borti, hehe.  Skulle nå gjerne hatt en slik etter fjærfilla her ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er relativt ny på forumet, men har lest det meste som er verdt å lese. takket være toggi, igor og alle dere andre som driver med fluefiske, så har dere bidratt til at jeg er på vei til å bli hekta. hekta på fluefiske har jeg vel egentlig vært i lang tid, men nå er jeg redd for at vi snakker året rundt. jeg fulgte en tråd i utstyrspraten med argusøyne da en trondheimsgutt skulle ha seg ny stang til å fiske i sjøen. jeg har nemlig ingen erfaring med utstyr større enn #5. det endte med at jeg anskaffet samme stang. guideline lpxe rs #7. den kom i dag. for en stang det var!! fantastisk;D coastal snøret som ble anbefalt fløy som en rakett gjennom ringene. tyty til dere som kom med innspill i den tråden.

 

jeg bor forøvrig 5 min unna sjøen her i trondheim. her går det en sti langs hele veien. en sti som jeg ofte har blitt tvunget rundt med av dama. gå tur er vel kanskje det kjipeste jeg vet, men her om dagen tenkte jeg å slå to fluer i en smekk. nemlig å observere vikene på veien. til min store overraskelse fant jeg rundt 15 vak på runden. tidligere har jeg knapt sett vakende ørret i sjøen, og dette var en svært gledelig overraskelse. det har derfor blitt en del av disse observasjonsrundene mine siste tiden. "skal vi gå en tur vennen? tenkte vi kunne gjøre noe sammen" ;)

 

på turen i dag fant jeg en vakende ørret nært land. fikk den til å ta en reke uten å få kroket den, men det var det eneste. den vaket flere ganger senere og jeg var gjennom hele stæsjet jeg har kjøpt på flue.no. er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal fiske disse rekene, streamerne og tangloppene? raskt, tregt, handtwist, rolige drag?  fikk ingen til å ta. prøvde en del streamere også, wolly bugger, madam x osv. men det var helt dødt.

 

satser på at igor stiller med sylskarp informasjon på en tur i løpet av kort tid ;) men i letefasen av SØ. er det sånn at det er lurt å oppsøke gode lakselver (har en del av de her i trondheim) og fiske i nærheten av de? i utgangspunktet så vil jeg tro at det er en kanonplan :)

 

på mine 4-5 observasjonsrunder den siste uken så har jeg observert aktivitet når vannstanden har vært lav, og knapt vært antydning til liv på høyvann. teorier? spiser SØ særlig med insekter? jeg så nemlig rolige vak som om den skulle ta noe på vannflata. hadde jeg hatt med tørrflueboksen (og ikke alle de nye herlige variantene) så hadde jeg slengt på en stor stankelbein.

 

disse rekene jeg kjøpte ligger forøvrig særdeles høyt i vannet. den jeg hadde napp på, lå faktisk som en knusktørr flue oppå vannet. blir ikke dette feil? mitt inntrykk var at den skulle være forholdsvis tung og ligge dypt.

 

lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidsklemma har tatt fullstendig balletak på meg, og jeg har vel hatt 2-3 fisketurer den siste måneden :'(

 

Men jeg var ute en tur i går, og kan rapportere om veldig godt sjøørretfiske. Mye fisk mellom 1-1.5 kg, og generelt morsomt og veldig visuelt fiske.

 

I tillegg hadde jeg en mektig opplevelse når jeg observerte en sjøørret på 5-6 kg som kom daffende forbi bergknausen jeg sto på. Den hadde drept den myke firerstanga mi dersom den hadde fattet interesse for flua mi... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fikk en god nyhet av en dyktig fisker via msn idag. Maken til fisk a gitt. Anders M slo til med sjø ørret idag på hele 6 kilo. Det er vel et bevis på at det ikke bare går småfisk i sør for å si det slik. Jeg vet at det går noen bamser her for å si det slik. I fjor tok jeg et par slike. En vill uke. Anders toppet dette med 6 kilos. Det er bare å ta av seg hatten:) av en som bruke MYE tid på dette fisket uten å hyle som undertegnede på forum. Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Toggi :),ja hva skal man si blir litt tom etter noe slikt.Fikk en sjøørret på ca 1,5kg rett før og var igrunn godt fornøyd med den

men måtte ta et kast til og da tok en av de store reka mi,to solide utras før jeg fikk den inn.Kom sånn ca fram til 6,2 med lengde på 85 og kfaktor 1

post-2862-13949867931668_thumb.jpg

post-2862-13949867932073_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målløs Anders... :o :o Og.. du forteller det like rolig som om du fortalte at du pussa tenna dine i går kveld ... :) :).

 

Unner deg opplevelsen. Det gjelder å aldri gi seg. Da sneier en borti noe slikt en sjelden gang. Du og Toggi er vel eksempler på det.

 

:) :)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...