Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk to halvkilos fisk i ettermiddag. Det blåste noe sinnsykt og var ganske ekkelt i melsomvik i dag sleit plutselig veldig med kastinga, viste at flua var litt i overkant for 4er stanga og bestemte meg for å sjekke flua og der hang jommen meg tuppen på stanga, to tommer lang >:( føkk altså!! var ikke rart det ble stille på flua!! 10 sec vind fra norøst og -7 grader morro å utfordre kreftene og lykkes med det, fortsatt litt kald på venstre lillefinger ;)

Ha en varm kveld foran peisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp da var årets første sjøørret tur unnagjort for meg denne helgen. Var ute både lørdag og søndag i et forrykende vær (vind fra nord, snø og is i stangringer og på lina). Allikevel ble det ganske bra uttelling og det smakte ekstra godt med tanke på været og smerten i fingrene. En fiskekompis var også med i dag med skikkelig 70-200mm tele og fikk tatt noen grombilder av kasting, vær og fisk. Kort oppsummert: ca 700g, ca 8-900g og 2kg :) (den på 8-900g var brun og egentlig rundt kilon+ i god kondisjon, men nå "slapp i fisken". De andre to var blanke og runde. Alle ble satt ut igjen).

Nå skal jeg ta meg en knert for å få varme tilbake i fingrene.

Ps: Sjøen målte 4 plussgrader.

//Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en knallfin debut på årets SØ fiske  ;D Grattis med bra fangst!

Moro med uttelling i snøstormen :)

Takk Lars! :)

Ja det smakte ekstra godt i og med det sure været. Når man står med havet skvulpende rundt livet samtidig som snøen blåser rett i trynet og undrer: "hva faan gjør jeg her ute nå"?? Man trosser da naturen og noen ganger får man lønn for strevet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver du og herder deg til vinterfisket i elvene Tony ;D

Grattis med flott fiske

Gisle

Takker Gisle! :)

Ja fanken, jeg kan ikke bare fiske i ferskvann kjenner jeg. Må kjenne lukten av tang og tare samt litt ramsalt hav av og til. Befriende og morro! Dessuten er det veldig bra kastetrening, spesielt i de forholdene vi hadde nå i helgen. Blir nok en mix av ferskt og salt i år :)

Ps: Fant en bekk som jeg fulgte oppover et stykke på leting etter støinger. Fant 4 griser mellom 2kg og 4-5kg som sto i 3 ulike høler! Satt på polafilter og filmet dem/knipset bilder med 7D'en. Det var sore og slitne karer med mange sår på ryggen og snuten. Lover allikevel godt for storfisk senere når disse finner vegen tilbake til havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nok trent på kuligkast i dag kan jeg tenke med ;D  Kult at det er fisk på bekken enda. var sikker på at alle fisken for lengs var ute i sjøen igjen. De første jeg så på bekken i år var ca 1 oktober. Var nok noen optimistiske grabukker de gutta der ;D

Gisle

Kulingkast ble det mye av og vindretningen var inn fra høyre, så det ble mye baklengskast og vannkast. Mye is nederst på svabergene gjorde så jeg måtte dra på meg vaderne. Hadde håpet på å slippe det.

Virka som at de store sjøørretene i elva var litt slitne gitt. Som sagt fulle av sår/sopp og veldig passive der de sto. Som gutter flest egentlig etter en lengre periode med fyll, slossing og mye sengeaktivitet 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så en smule medtatte ut,ja :-\ har noen sånne her i bekken,også.Flotte bilder/snutter!

Takk Pistus!

Skal innom bekken til helgen så da får jeg sett hvem som fortsatt lever. Skal prøve og artsbestemme hvem som er SØ og hvem som er laks også. I denne kulden så fryser mye av bekken til så de må komme seg ut i sjøen snart. Kulpene er ikke dype nok for så stor fisk hvis bekken iser igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart med de kuldegradene vi har om dagen  ;D

Ser det er meldt 16-17 blå på lørdag. Men nå er jeg så fordømt fiskesugen etter at fruen og bleierumpa ble syke forrige helg at jeg drar ut lørdag. Er meldt fint vær og ikke så mye vind, så minusgrader til tross så skal jeg ut og fiske (Melsomvik traktene)! Bare å rope ut dersom noen er klare for å blir med  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Snakket med en i dag som bor et sted der i området og han sa at det begynner å legge seg is i Melomsvik, men det kan kanskje Robin be- eller avkrefte. Men litt fralandsvind så er den borte. Neste helg er jeg redo for tur sørover så vi får prøve å synke oss da. Får se om vi får med Rut ... eh, jeg mener Knut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Ruth her! 16/17 minus, glem det. Har veldig lyst til å beholde fingerene i fremtiden. Ser på langtidsvarselet at tempen er på vei ned. Og med en måneds juleferie, så blir jeg sikkert å finne i vestfold fremover. Kanskje allerede til uken? Men ikke rundt 17 minus ;D

http://www.yr.no/sted/Norge/Vestfold/Sandefjord/Sandefjord/langtidsvarsel.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruth, Fredrikke og Larsine!

Til helgen blir det lokal tur her i fjorden på lørdag, noen som skal bli med? Skulle gjerne kommet ned til vestfold Lars men rekker det ikke denne helgen men er klar neste helg igjen!

Vi snakkes!

Knut, du glemte kjolen din i bilen min etter sist tur ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut, du glemte kjolen din i bilen min etter sist tur ;D

Jeg hadde vel ikke akkurat sagt det høyt om en annen kar hadde glemt igjen en kjole i bilen min 8)

Edit: Lars. Her er puddingen himself. Tror det blir litt for kaldt for min del, men man skal aldri si aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...