Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Marius, jeg har lilltjejen i helgen så det blir mest kjelke og svømming for min del. Dessverre. Men neste helg. Må kjøpe nye handsker. Gav bort mine til en narkomaner i går. Han hadde fire jakker og tre par bukser på seg, men ikke noe på hendene så han fikk ta mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius, jeg har lilltjejen i helgen så det blir mest kjelke og svømming for min del. Dessverre. Men neste helg. Må kjøpe nye handsker. Gav bort mine til en narkomaner i går. Han hadde fire jakker og tre par bukser på seg, men ikke noe på hendene så han fikk ta mine.

Det er sånne nisseting som gir fiskekarma mot jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet Kikken.

Før den verste kulda kom gikk fisken veldig grunt. tipper nok du finner den der enda. Brakkere vann har ikke vært noe poeng så langt. har fiska de salteste områdene i Oslofjorden og har fått bra med fisk. Der det er mye ferskvann er det vel fort en del is mistenker jeg...... Handle nok mest om å finne fisken. Personlig får jeg mest fisk de dagene jeg tilbakelegger flest antall meter med strandlinje. med andre ord så er det 10 - 15 kast  i vifteform fra samme sted, så går jeg videre.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten rapport her. en tur ute kl. 08:00 i dag morges. klarte kanskje 10 kast før jeg mista all følling i fingrer å bein hehe..etter andre kaste frøys stang ringene. så blei bare tull! men men deilig å få svingt litt med stanga igjen har blitt noen uker siden nu.

har ikke hatt tid etter andre jenta kom til verden for 14 dager siden :P men lykke til for de som ska ut i helga å fryse hehe, kan ikke helt si at jeg misunner dere hehe.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kanskje skulle kjøpe inn noe bucktail for å binde noen jiggy/clouser i jula. Hvordan farger bør jeg kjøpe? Tenkte hvit + 2-3 til.

Hvit (obligatorisk), blå, lysegrønn (chatruse) og orange.

Hvit skal jeg selvfølgelig ha, ja. Tenkte å kjøpe en sånn svær dings av den + 3 mindre dingser med farger. Takk for tips, Knut.

Noen som ville kjøpt noe annet enn blå, chatruse og orange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvit + oliven, oransje og chartreuse. rosa og blå er tilleggsfarger, men veldig gode.

mitt valg for farger her er basert på egne erfaringer. de tre fargene har uten tvil fanget mest fisk for meg.

når du først binder opp så må du ikke glemme helt hvit med flash. killer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør på dilla!

hvit, orange, chartreuse. har ikke brukt så mye oliven, men funker sikker svært bra det også.

ellers så er gul en uvanlig men veldig effektiv farge nå når vannet blir kaldt.(slik som rosa)  

Helt hvit med flash, er sansynligis den jeg ville valgt om jeg bare kunne velge èn farge.

kan iblant også funke bra med en sort\lilla eller blå når mørket faller på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...