Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

To pers var på jakt etter sjøørret i Drøbaksområdet i går kveld.

Det var sjøørret som stod på planen, og det ble innkassert allerede etter 3 kast med pattegrisen. En fin blank sak på 750 gram. Det skulle vise seg at det ble mye småvak etter hvert som mørket begynte å komme. De beit ikke og flueboksen ble flittig benyttet i en liten periode, men med lite resultat. Det skal sies at etter litt gav vakene utelling!

Men da i from av en ulke og 2 sild!

Når mørket kom sigende var det også andre markspisende vesner som trakk inn på grunnere vann.

Turen endte med torskbonanza, med en på 2 kg på topp.

Det ble ellers oppservert noen svære vak utenfor kastehold i mørkninga, og en diger tropedeplog som kom etter flua på grunt vann, men som ikke tok. Gudene vet hva det var? kanskje mest sannsynlig torsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur på "hemmelig sted" i går med børstissverming i tankene..startet fisket etter jobb i 18-tiden,nydelig vær med en ørliten svak bris fra sør.Hadde kjempeforventninger til den nye gullodden jeg har glatt kjørt forbi(uten å ha vært klar over den,s eksistens)i hvertfall 10 år....Kjørte ulovlig inn den private veien(som besøkende til hytte) ::)rigga stenger i skogen samtidig som jeg så for meg kjøring av storfisk i kilen.Småløp over åsen for å finne ut at den var veeeldig opptatt av 2 fluekarer og en spinnfyr fra nabolandet :P :-\ Snakk om nedtur...nesten badtrip......Vel,etter å ha vrengt ut litt galle i mitt indre,så jeg meg ut ett sted hvor fiske var mulig,vis a vis "djevelyngelen"på odden ;D Gikk med hjertet i halsen i gjennom et skummelt våtmarksområde hvor tidl.kvikksandscener fra div filmer raste"igjennom hodet,gikk greit :-*litt fjellklatring igjen og jeg ankom spoten".Satte meg ned på skyggesiden :rolleyes: av kilen,kaffen frem og hvilte ut etter møkkamarsjen....Gutta tvers over hadde kjørt jevnt med fisk,hadde jevnlig hugg og følgere som var umulig å ikke få med seg :P :P Men fordelen av å stå på motsatt side skulle snart vise seg å ikke være så ille allikevel,gutta kastet"jo fisken over til meg etterhvert.Et vak ble til to,så til 15 osv.hele kilsiden "min"kokte etter hvert av ørret,la ut lina imellom vakene,skiftet fluer til jeg ble stiv i leddene,men ingen flex i scott"n ::)fy faen for noen sære jævler!! Ett lugg---ett lugg på en times intens vakorgiefiske......Gutta på odden dro etterhvert hjem,jeg dro dit,fikk 6 stk med største på ca 1,4kg.Alle blanke ex med lus,i den blå timen kom det en fremmed kar,satte seg ned innerst i vika-røyket ca en halv pakke sigaretter,reiste seg opp-tok et par sveip med flua-5,1 kg torpedogris lå på brygga etter ca halvtimes kjøring på 5#stang..........say no more......roger og ut.   Pistus

Hvorfor tok ikke grisen flua di? gikk vel noen runder i hue ditt tenker jeg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle blanke ex med lus,i den blå timen kom det en fremmed kar,satte seg ned innerst i vika-røyket ca en halv pakke sigaretter,reiste seg opp-tok et par sveip med flua-5,1 kg torpedogris lå på brygga etter ca halvtimes kjøring på 5#stang..........say no more......roger og ut.   Pistus

Ai ai ai Pistus. Den var sur  :P

Skulle til å skrive håpefullt at du tar den neste gang, men slikt er ikke hverdagskost akkurat  :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dryflyfool: Hørte det var dårligere der ute i år enn i fjor. Får satse på at det tar seg opp litt,vi drar nedover i kveld og blir der et par,tre dager.

Var det fortsatt den uskyldige lille Cortzen-spezial som gjaldt i enden av fortommen?

Blir uansett deilig å komme seg litt ut i solskinnet. Tar med Allyen,så er vi litt ekstra mobile og har litt flere valgmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på min første SØ-tur i dag! :) Fisket bare i to timer, og resultatet var null fisk. Ikke så overaskende, men satser ihvertfall på en pinne iløpet av påskeuka. Skal kanskje ut en tur senere i kveld, og hvertfall i morgen. Slet litt med vinden i dag. Ente opp med å kaste i motvind og ble utrolig fort sliten. Skal finne meg et sted som løyer litt mer for vinden, slik at jeg kan fiske lenger i morgen. Fisker i Resø området. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin luftetur med hunden i dag morges. Vindstille, havbleike og sterk strøm i vannet. 4 jevnstore sø. på rundt kiloen i løpet av 2 timer. Skikkelig fart i fisken og glatt grøndt fjell gjorde at hovingen holdt på å bli en våt fornøyelse. Ekstra adrenalinkikk. Kastet i et vak og den tok med en gang. 3 fisk fikk friheten tilbake. Fisken gulpet børstemark i fleng. I går ble det 2.

post-4430-1394988721392_thumb.jpg

post-4430-1394988721466_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Litt forsinket rapport fra Toggi-tur forrige helg. Anders M, Bjorni, Finnen, Micke, Steinar, Per (Suveren) Fiskern, og jeg var med.

Leide meg en hytte på campingplass for anledningen. Kom ned etter jobb rundt kl 21. Anders M og Steinar hadde da vært ute en tur. Husker ikke om de fikk noe. Mulig hukommelsen ble noe fordervet av at Steinar og jeg kjørte i gang med noe tysk konversasjon (jeg er halvt tysk, han har tysk kone), akkompagnert av noe akkevitt og allsang.

Våknet opp til feiende fin form dagen derpå. Var på første plassen ved 12-tiden. Anders M hadde kommet noen timer før oss, og dratt et par SØ. Skikkelig luring til å fiske, han Anders M! Per (Suveren) Fiskern kom også etter hvert. Var rolig den første timen, så vi forflyttet oss til plass nr. 2. Da var vi 4 fiskere.

Og hvem dro fisk her? Jo, Anders M! Så vidt jeg kan huske fikk ingen andre noe, men Anders M fikk et sted mellom 6-8 SØ, og mistet vel like mange. Roet seg for han etter hvert og, så etter å ha telefonert med Micke, ble vi enige om å møtes ved plass nr. 3 for fiske, grilling og hygge :-) Anders M dro hjem pga familiære forpliktelser, og ble "erstattet" av Bjorni. Kom ned til plassen, og Micke kunne fortelle om horder av selektiv sild som beitet på en slags saltvannsflue som befant seg like under/over vannflaten.

Denne gangen var det sildekongen Steinar som slo til med 7 vakre, smellfeite sild. Ble ikke noe SØ her.

Forflyttet oss så til plass nr. 4, hvor Finnen kom. Her er det tatt SØ på over 9 kg før, og vi visste at det gikk fisk der. Sola var på vei ned, begynte å skumre litt, alle 5 fiskerne var ute i vannet. Det lå liksom i lufta at det kom til å skje ting. Og det gjorde det!

Per fikk en jævla sprek fisk som nesten røska stanga ut av hånda hans. Var litt tendens til kaotiske tilstander der han stod. Pen fisk på 1,1, tatt på Toggi-reka.  Bjorni fikk fisk, Steinar fikk fisk.

Etter dette bestemte Per, Steinar, Bjorni og jeg meg for å dra tilbake til hytta å innta litt mat og drikke. Micke og Finnen dro til plass nr. 5. Fikk rapport derfra om 3 fisker på rundt halvkiloen utpå kvelden.

Søndagen brukte Steinar og jeg på å vaske oss ut av hytta, fiska først på plass nr 1, uten at det skjedde noe. Dro så til plass nr. 6, hvor Steinar var i halvannen time før han satte nesa hjemover. Det skulle han ikke gjort, for en halvtime senere løsna det.

Jeg fikk 6 SØ på 4-9 hekto i løpet av den neste timen. Fiskene tok på Bjorni-reka, brun wollybugger og grå frede.

Var også vitne til en som tok en vakker SØ på rundt 3 kg 50 meter bortenfor meg. Morsom opplevelse, samtidig som jeg skulle ønske den storingen hadde bitt på en annen krok ;-)

Takk til gutta for hyggelig treff! Håper jeg snart kan sette nesa sørover igjen!

Bilder kommer når jeg har lagt junior! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten tur til Sverige idag....2 kilosfisk før det smalt skikkelig på cdc reka,fisken tok knallhardt ,etterfulgt av et langt utras. Snøret i bøtta forsvant i rekordfart,og jammen kom det frem litt backing. Fisken var svær..

Minnes med gru,storfisken jeg hadde ifjor på Bornholm. Skulle ikke gjøre samme feil og holde den igjen,la den kjøre sitt eget løp.

Kjørte fisken i flere laaange minutter ,før den kom til syne.. *kremt*

Hadde kroka den i ryggfinna..jippi... Sjur var så vennlig og håva storfisken,og den var på respektable 1,5 kg...

Dritt au,ble litt nedtur ...hehe... Kan sikkert le av det senere:)

Avslutta med en halvkilos..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kompis var ute, fisket i en time så begynte det å regne/sludde. (kaldt ja!) PAM sa det! så smalt det på en SØ på 2.8 på kompisen sin femmerstang :D

vi brukte lang tid på å få den på land, og med en alt for liten hov, var det småproblematisk å få netta den.. Mørkt var det i tilleg!

Dette var første SØ i havet på flue for kompisen, men nå blir det nok mange turer fremover :)

bilde

post-4758-13949887260825_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...