Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Gjest bmathies

god helg for min del. sjøørret på 1,8kg og 5,55kg natt til fredag. flott kveld /natt i troms. taila en på 7,3 kg for en petri bror i dag lørdag. en helvetes vind hele dagen. tror jeg må prøve ett coastal slow intermediate på xi3n neste gang.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor vel ikke der Eggen;) Ble 5 stk igår kveld...1,5 som finest.. ikke lett å nå opp til tyngden på de i nord gett:)

På vei ut nå... trua på å få lurt de større om morran jeg...prøve å få tatt litt bilder,ikke min sterkeste side...hehe

See yah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Nox. Grattis. Er den "location" du henviste til hva angår den andre arten, ehhh, ja know - " the Liz Hurley" among fish ?? 

Skal ut en tur nå med "banan-båten". Var nær sagt over halve fylket igår. Hummerbakken, Mølen, Rakke, Sandefjord øst, Stokke, Nes, og tilslutt Furustrand ( hjemme) der vi i kikkert så jagende fiske i overflaten, kunne nesten veddet på at det var "Liz", men såå lenge siden jeg har sett den at "youtube"- filmene i hue spiller meg sikkert et puss...

Fikk nesten Bornholm-flashback da jeg satt på Shell stasjon i Tønsberg før kl 04 og ventet på en som forsov seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt den location Russel.. men nesten:) Må ha pontongen på vannet for å nå dit..

Svima ut kl 04 idag jeg oxo,men idag var alt merkelig dødt. Ikke strøm,ikke et vak heller. Lavt vann...

Fikk en 800 grammer..eneste positive med at det var stille,var at vinden var det samme..

Nå skal jeg ta en time på øye,før dama våkner;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god helg for min del. sjøørret på 1,8kg og 5,55kg natt til fredag. flott kveld /natt i troms. taila en på 7,3 kg for en petra bror i dag lørdag. en helvetes vind hele dagen. tror jeg må prøve ett coastal slow intermediate på xi3n neste gang.

bent

du er herved kastet ut av sjøørret tråden og lag deg en egen tråd! liker å tro at sardin fiske vi driver med her nede er moro men de rapportene du leverer bent.... ikkje bra! gratulerer med konge fiske!  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

takker pættis. har vært til dels mye grov sjøørret å se i år, men vanskelig å få dem på. må treffe rett i banen de går. vannvittig med næringsdyr i form av reker og sil(tobis). de mindre har vært full av sil, de større har hatt reker eller ingenting? i magen. ganske grundt der vi fisker, så cortland clear camo intermediate går litt for dypt. må teste ett coatal snøre. kompisen fiska med ett sånt i helga, og fikk flere takes en oss andre som hadde clear camo. synes det har begynnt å synke fortere og dypere ned enn i fjor.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker pættis. har vært til dels mye grov sjøørret å se i år, men vanskelig å få dem på. må treffe rett i banen de går. vannvittig med næringsdyr i form av reker og sil(tobis). de mindre har vært full av sil, de større har hatt reker eller ingenting? i magen. ganske grundt der vi fisker, så cortland clear camo intermediate går litt for dypt. må teste ett coatal snøre. kompisen fiska med ett sånt i helga, og fikk flere takes en oss andre som hadde clear camo. synes det har begynnt å synke fortere og dypere ned enn i fjor.

bent

Først gratulerer med nok en flott sjøørret kompis <<l <<l

Men jeg tror L. Wulff saltwater int, eller Predator er det du leter etter!

Den første hel-line int, Predator flyt med clear sinktip slow int..

Skulle ha vært der oppe nå, men må vel bli til neste år ;)

Skitt fiske videre da, hils gutta ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

takker tony!

L. Wulff saltwater int har jeg, men fikk feil fra usa i vinter, og mottok tropic utgaven som blir aaaalt for stiv her oppe. +2 grader natt til fredag <<l. skal sjekke ut predator lina når jeg har råd igjen(kan bli ei stund til). 28000 i rep på audien etter motorhavari :'(.

hadde vært artig om du kom en tur. fy faen det er rått å se 8-10kgs bamsene hoppe rett utfor oss. og det er ikke bare en av dem heller 8). men det vet du jo <<l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker tony!

L. Wulff saltwater int har jeg, men fikk feil fra usa i vinter, og mottok tropic utgaven som blir aaaalt for stiv her oppe. +2 grader natt til fredag <<l. skal sjekke ut predator lina når jeg har råd igjen(kan bli ei stund til). 28000 i rep på audien etter motorhavari :'(.

hadde vært artig om du kom en tur. fy faen det er rått å se 8-10kgs bamsene hoppe rett utfor oss. og det er ikke bare en av dem heller 8). men det vet du jo <<l.

Er det en sånn tropical lost tip du har, eller ren flyteline?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg testa ut Airflo lina,utmerket i kalde forhold..

http://www.nfisk.no/Nettbutikk/tabid/113/CategoryID/385/Category2ID/452/List/1/Level/2/ProductID/8771/Default.aspx

Ellers så har jo SA kommet ut med den nye nordiske lina for saltvann...ikke prøvd ennå..

Men mr Kabbe anbefaler den,så da er den vel ikke halvgæli;)

http://www.nfisk.no/Nettbutikk/tabid/113/CategoryID/385/Category2ID/452/List/0/Level/2/ProductID/9112/Default.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint vær ikke skole i morgen, da måtte æ bare komme mæ ut etter SØ. Hadde ikke fiska i sjøen sidenbegynnelsen av juni, å fruen sa bare ta dæ en tur å fisk.  :) Var strake veien til godplass nr 1, men der var det ikke liv, så etter at det ble mørkt reiste æ til en plass som pleier å levere i mørket, og jaggu gjorde den det i natt også. Ikke bare fikk æ en men ny pers også. 60 cm og 3 kg  ;D

Var liksom ikke noe vits å fiske mer, reiste hjem som en lykkelig man.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...