Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Bra levert Frode! Tommy og Junior skulle nok stått opp å blitt med dere jeg fikk bare småfisk på 3-4 hg i skumringen. Fisket en time etter mørket med usedvanlig sær ørret som bare "slikka" på reka. Ekstremt høyt vann om dagen. Testet i tillegg ut en ny flue Pseudo marabou deciever. Gikk utrolig godt i vannet å fikk en fin gjennomsiktig fasong i vannet. Anbefales ;) Har bindt opp noen til SØ ringen av disse! Synd det ikke er bass innom for regner med at det er godis for den ;) Ekstremt behaglig å jobbe med dette til deciever\musmouth fluer <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen fiske Frode og grattis med grei uttelling!  Var nede i båten i går for å sjekke stand etter ferien men den har litt motorproblemer, dvs ikke stas å dra på tur med den slik den er nå dessverre  :(  Travel start på uka men får til litt fiske nå utover  <<l  knekk & brekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en morraøkt til samme destinasjon på Hvaler som sist.. lite fisk å se,men har en guttunge som traff endel fisk idag. Han fikk opp 5 stk,samt mistet en 4-5... drøye kilo'n som største. For min del kom det 3 stk på land,1/2 kilo's som maxvekt der. Var i tillegg borti noen.

Nordavinden kom kjapt,og fisken dro lige så kjapt..nå venter vi på sønnavind:)

Binde litt fluer idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en morraøkt til samme destinasjon på Hvaler som sist.. lite fisk å se,men har en guttunge som traff endel fisk idag. Han fikk opp 5 stk,samt mistet en 4-5... drøye kilo'n som største. For min del kom det 3 stk på land,1/2 kilo's som maxvekt der. Var i tillegg borti noen.

Nordavinden kom kjapt,og fisken dro lige så kjapt..nå venter vi på sønnavind:)

Binde litt fluer idag.

Kun horngjel på Resø i ettermiddag i lei nordavind 2 mega store som ga en skikkelig fight en liten stund! Sø var totalt fraværende idag :-\ Deilig med mindre båttraffik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro ut i båt fra grimstad i svak sønnavind  i kveld og reiste hjem igjen i nordavind.. To små lyr falt for fristelsen for ei oransje reke..  Så og hørte en del ørretvak men det var sporadisk, helt blankt på sjøen i perioder, varmt (16+) og klart vann.. Vel, bedre fiske neste gang! ( i morgen kveld.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro ut i båt fra grimstad i svak sønnavind  i kveld og reiste hjem igjen i nordavind.. To små lyr falt for fristelsen for ei oransje reke..  Så og hørte en del ørretvak men det var sporadisk, helt blankt på sjøen i perioder, varmt (16+) og klart vann.. Vel, bedre fiske neste gang! ( i morgen kveld.. )

Greiere bifangst lyr en horngjel, Kaffe. <<l Selv om de større kjemper brukbart så er det et sant mareritt å ta i dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en lynkjapp tur i mørten for å teste siste komboen i samlinga.

Første "tur" etter sjøørreten siden i våres og til tross for at det bare ble en liten halvtime med blikk forhold så ble det et herlig gjensyn. Bare en tass på ca. halvkilo/sekshundre gram. Tok ei brunspraglete loppe ut mot åpent hav. Digg med lynsprek ørret igjen og den har ikke blitt i dårligere form i løpet av sommeren  ;D

Kunne blitt en riktig så fin økt da det var flere fine loppevak da jeg måtte pakke sammen, men sånn går nu dagan...

Elendig bilde forøvrig ;)

[attachimg=1]

post-3598-13949892965234_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe  ;D

Er ingen ting å skrive hjem om rent fangstmessig, men må si at etter den begredelige sommeren så er jeg faktisk klar for skikkelig høst! Skal bli godt å komme i gang igjen. Men var skremmende lite som skulle til for å få tilbake abstinensen... Tror høsten blir drøyt bra, men fruen verper om kort tid, så jeg regner med jeg er i gull gang om en måneds tid igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny pers, Lars ;D

Tusen takk Knut! Den satt langt inne, men endelig passerte jeg halvkiloen!!

Tok bare 20 år ;D

@haldor: Vi får lure oss ut en kveld om ikke lenge :) Trodde jeg var ganske mett etter det kanonåret vi har bak oss, men en liten pinne var alt som skulle til for å få det til å rykke i rota igjen  :D Får satse på at kommende familieforøkelse er av det rolige slaget og ikke kolikk som forrige gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute med junior og en kompis igår... Kompisen fikk vel 3-4...største på 1,5..

Jeg fikk 4 ...største på 1,3.. Junior blanka dessverre,men han kommer nok sterkt tilbake..

Endel fisk viste seg,samt et par purker..men de var ikke innom kastehold igår.

Hvaler var destinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange av dere SØ gutta har testa Loop Blueline #7 fra color consept serien? OMG for en windcutter av en stang! RS'en er myk i forhold.

Fisker med blue line saltwater stanga i klasse 6 etter bassen. Er mer en 7er en 6er spør du meg. Vannvitig digg stang med myyee punch:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...