Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Har fått handla meg speyhackle og i går datt det ned 1200 kina-kroker i postkassa så det har blitt noen griser i forskjellige farger og former :) Tenker litt på en tur til helga. Bor en halvtime unna Drammen og har fiska en del i drammensfjorden7sandebukta m.m. Har også en disponibel hytte på Hvaler. Men vet ikke åssen forholda er der nå ?

Noen som har noen tips eller som skal ut i helga ? Eller så så rusler jeg ned i elva :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakk ut en tur i kveld. På en ren sjøørret tur, siden været ikke akkurat favoriserer havabbor.

Mye fisk å se, flere følgere og godt med fisk på land.

Ble ca 20 sjøørret, de fleste tatt i mørket :)

Mye smått da, men fikk en på 1,1 kg og avsluttet med en på 0,8 kg.

Det er mye sjøørret i sommernatten, og når man kan fiske i bare t-shirt så er det ikke stort å klage på <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å prøve meg på sjøørret i sjøen snart, men alt er ikke heelt klart for meg. Holder til i Vestfold, hvordan skal man fiske etter sjøørret her for tiden? Grunne viker, bukter når det er mørkt, og med svarte woolybuggere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakk ut en tur i kveld. På en ren sjøørret tur, siden været ikke akkurat favoriserer havabbor.

Mye fisk å se, flere følgere og godt med fisk på land.

Ble ca 20 sjøørret, de fleste tatt i mørket :)

Mye smått da, men fikk en på 1,1 kg og avsluttet med en på 0,8 kg.

Det er mye sjøørret sommernatten, og når man kan fiske i bare t-shirt så er det ikke stort å klage på <<l

Ikke beskjedent Tony hadde de store vært innom hadde dem svælja decivern lett! fluene dine er bedre en

Seks  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja,skjer vel ikke stort... bare ut å prøve lykken:) planer om en tur til søta bror oxo,hvis du vil dingle med over grensa:)

Men Hvaler først.. skal bare rive ned siste planken av veggen ,så har jeg tid nok..

Hva sier du til en tur Atle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakk ut en tur i kveld. På en ren sjøørret tur, siden været ikke akkurat favoriserer havabbor.

Mye fisk å se, flere følgere og godt med fisk på land.

Ble ca 20 sjøørret, de fleste tatt i mørket :)

Mye smått da, men fikk en på 1,1 kg og avsluttet med en på 0,8 kg.

Det er mye sjøørret sommernatten, og når man kan fiske i bare t-shirt så er det ikke stort å klage på <<l

Gratulerer. Det var sikkelig saker. Moro å plukke såpass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja,skjer vel ikke stort... bare ut å prøve lykken:) planer om en tur til søta bror oxo,hvis du vil dingle med over grensa:)

Men Hvaler først.. skal bare rive ned siste planken av veggen ,så har jeg tid nok..

Hva sier du til en tur Atle?

Tenkte meg en tur ut på Lørdagen eller Søndagen, hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakk ut en tur i kveld. På en ren sjøørret tur, siden været ikke akkurat favoriserer havabbor.

Mye fisk å se, flere følgere og godt med fisk på land.

Ble ca 20 sjøørret, de fleste tatt i mørket :)

Mye smått da, men fikk en på 1,1 kg og avsluttet med en på 0,8 kg.

Det er mye sjøørret sommernatten, og når man kan fiske i bare t-shirt så er det ikke stort å klage på <<l

Ikke beskjedent Tony hadde de store vært innom hadde dem svælja decivern lett! fluene dine er bedre en

Seks  <<l

Jo det var svært så gøy og ikke helt hva jeg hadde forventet :)

Men det var nok ikke deceiver fluer fisken ville ha ;)

Joda pistus er bare å hoppe i tøyet og nyte sommernatta <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico og undertegnede var ute langs østfoldkysten i går kveld i noe som kan karaktiseres som vindfullt......sønnavind som aldri ga seg imot natta...kjent? ???  Fisket dype områder i halvmetersbølgene med div synkvarianter,Nico landet en finfin 800 grammer,jeg kjente ingenting :P Ytterligere en fisk på Nico noen kvarter senere,satt ut men knallfeit kondis ;) Fiskene tok sandfargete reker,jeg tusla med 5#flyt i villrede og leita etter lesoner som ikke fantes.....men fiin tur med Nico igjen <<l Nye forsøk i annet område i kveld! Ha en knakende fin dag petribrødre nær og fjern,mvh Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute på Vollane nær Horten i et par timer i går kveld sammen med tre andre. Mista en fisk på første kastet, så var det slutt for min del. Eneste fisk på land var en ørret på ca 40cm som blødde mye. Tre små svømmer fortsatt.

Hjem før midnatt. Fiske akkompangert av punkrock fra Kanalrocken var ikke ille, selv ikke for en gammel mann.

Skitt fiske og god helg.

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme scenario på Hvaler igår Øivind...hehe.. Vi var 4 stk som måtte fylle vadejakkene med bly,for ikke å blåse bort. Bet på en liten sø og torsk,men vinden gjorde fisket nesten umulig..

Blåser like ille ute nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute på en kvelds økt i går i samme forhold som oss fleste på østlandet, storm rett inn... (noe over drevent men ikke langt unna..) lurte 4 tælper fra 4-6hg på relativt grunnt vann med direkte nærhet til dypere områder. alle på rosa gris. så et par mellom 1-2kg som gikk i lufta men disse er ikke lett og komme på talefot med så det var med synet av de. tross friskt vær er det fint å være ute i saltvann!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en morratur med junior på hvaler,resultat ble 3 stk på meg... største på kilo.

Junior fikk en halv kilo's.. morro det... Begge hadde kontakt med fler fisk,men vrient å få de opp.. fres i fisken om dagen.

Jeg kjørte en fisk i 2-3 kilos klassen et par min,før den slapp.. den kan jeg ta imorra tidlig:)

Var mye aktivitet,fra grålysninga og til sola tok tak...da var det bråslutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ute etter bassen men bør vel erkjenne at den kun har adresse i hordalands traktene...

startet med å vade meg ut til en stor stein men ville "bare" to meter lenger ut og der var det drøyt glatt så det måtte gå som det gikk, fylte store deler av buksa med vann og la regelrett på svøm i et par sekunder! for en gangs skyld overlevde telefonen! bassen uteble som vanlig men x antall makrell før jeg gikk over til å jakte sjøørreten. 3 kastet inn i en liten bukt med god strøm og grumsete vann stramer lina seg og dagens første på 8hg sitter. vader meg innover og legger ut hele lina og rekker knapt trekke før stanga står i spenn og denne er en del tyngre, virkelig god fight i godt bygde sommer ørreter! vekta stoppet på 1,4kg. lander en til helt på tampen på rundt 7-8hg og har på en som virket ganske fin, tipper rundt 1,3-1,5kg. alle tok på rosa gris og flyt/synk4 i god fart. snart høst!  ;D ;D

edit: kjøkken vekta viste 1270gr ikke 1,4kg som min magiske håv!

post-5004-13949892921734_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent Frode  <<l

Kjenner jeg begynner å komme i sjøørretmodus nå. Ikke lenge til første turen etter ferien...

ohh yes, dette ga mersmak og får vi 50% av sist høst får vi nok en jubel høst! glær mæ!

og edit: ang vekten på truttan, kjøkken vekta viste 1270gram. så jeg og håven juger så vi tror det selv!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...