Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Selv om det egentlig er Laksesesong for min del nå så er det ikke lett å holde seg borte fra fjorden å blank SØ! Og plukke 10 -30 SØ pr stang er ikke uvanlig akkuratt nå om dagen, å når vekta kryper over Kiloet er det ekstra gøy!

Satte isammen en liten edit av det lille vi filma på sist tur :)

http://www.youtube.com/watch?v=Bxxe_JOvKM8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det egentlig er Laksesesong for min del nå så er det ikke lett å holde seg borte fra fjorden å blank SØ! Og plukke 10 -30 SØ pr stang er ikke uvanlig akkuratt nå om dagen, å når vekta kryper over Kiloet er det ekstra gøy!

Satte isammen en liten edit av det lille vi filma på sist tur :)

http://www.youtube.com/watch?v=Bxxe_JOvKM8

tulling ass! ble fiske sugen.........  <<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på nordmøre med stanga i natt på jakt etter SØ. Plutselig i 1 draget var det noe voldsomt som jaget fisk i vannoverflata.. Jeg lurte på hva i h******* dette kunne være. Havabbor? 2min senere hører jeg det som høres ut som et menneske som puster tungt ut.. 3 niser drev å jaget fisk 15m fra berget der jeg stod. Fy som jeg skvatt! Morsom opplevelse.

Ble bare lyr og en tosk på meg, mens jeg så flere SØ sprutvak. Men de tok ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Langt ifra... Det er landbasert vadefiske jeg har holdt på med (til jeg fikk vadefugl-gange og svømmehud mellom tærne) .. Det er altså mesteparten av året. Men fiske fra pongtong-båt har jeg holdt på med i 5 år, og er utrolig kult, med stor frihetsfølelse-faktor.

Så har jeg hatt en gammel Silver-viking, med "venteliste" med fluehue-venner som vi har brukt til å komme ut til et par tre steder, deriblant "sea-trout Island". Den ble skiftet ut med en like gammel GH 14, med Yamaha 30, 3syl, og endelig en båt med ratt og raskt opp i plan. Det var ettersommeren ifjor.Ble veldig gla i denne båten, med minner fra oppvekst på landet i Kodal, og gjeddefiske i Goksjø....Fikk leieplass i Bliksekilen mot Åsgårdstrand. Mye moro i kort tid, da denne nærmest eldste båten i havna ble rappa. Fant den igjen, men uten motor etc. Etter mye oppussing og funn av erstatningsmotor, så fant jeg plutselig ut at den skulle selges. Så nå er det en liten selvlensende skjærgårdsjeep som jeg holder på å bli kjent med. 

Har flere potensielle "stor-ørret" plasser som egner seg utmerket for vadefiske, dersom du trenger råd. Råd er jaffal veilledende, man kan lese vann og plasser i sjøen. Dertil kommer faktorer som tidevann, vindretning (....) og her kommer utholdenhetsfaktoren inn. Teller ikke null-turer , da fluefiske er en livsstil, og de fleste ønsker et laangt liv.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værskifte liker vi, og avtakende vind ( fra nord).. Kort tur ut. plass nr 1 , itte no strøm. Plass nr.2 som har levert bra pga en undervannsrygg som presser vannet opp i fart og er et naturlig sted for predatorer å sige forbi, ga to Sø som ikke ville sitte, en som satt (< kg ) og tilslutt denne spreke som slettes ikke ville være med inn for foto...

Clouser hvit/ chartreuse med bra store dumbbell øyne, synk 1 line.  2,8 kg

post-2607-13949892739035_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...