Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Kort innpå ang treblerkrok. Jeg fjerner en av krokene og klemmer inn mothaken på de to andre. En liten ørret med en krok i overkjeften og to nede er ikke noe vakkert syn og helt unødvendig. Skulle jeg miste en fisk pga modifiseringen (noe jeg ikke gjør) spiller det ingen rolle. Jeg lever ikke av men for fisket og da skal fisken settes i første rekke..

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute en time på formiddagen, burde vel egentlig fisket tørt da det er MYE horngjel i larvik nå men magnet trekker meg av en eller annen grunn til det salte vannet... 3 SØ og 4 horn negger ble resultatet. knall runde prikkefanter fra 5-8hg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Skal besøke en kompis på Nesodden i helga, nærmere bestemt Bjørnemyr.. Noen som er villig til å si et stedsnavn som er et godt utgangspunkt for en fisketur eller to, i nærheten av dit jeg skal? Hadde jeg blitt glad altså  <<l Han jeg skal til finnes ikke interessert, og er sikkert lite til hjelp :P På forhånd takk  ;D

Ta det gjerne på pm hvis det er ønskelig..

Kent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter inspirasjon fra "Bekim" her inne som har fått sin største på flue hittil, så måtte jeg en liten tur ut selv i dag!

Blåste 15 m/sek og regnet som f.. , men det fikk bare være.

Dro til den nye godplassen igjen. Var høyt, men klart vann og mye strøm. Klarnet litt opp og sola kikket fram og da smalt det!!

Endte med ny pers for meg også 3.1 kg  En forbedring på 1.1kg  ;D

Tok på rosa reke...

[attach=1]

post-5466-13949892390922_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter inspirasjon fra "Bekim" her inne som har fått sin største på flue hittil, så måtte jeg en liten tur ut selv i dag!

Blåste 15 m/sek og regnet som f.. , men det fikk bare være.

Dro til den nye godplassen igjen. Var høyt, men klart vann og mye strøm. Klarnet litt opp og sola kikket fram og da smalt det!!

Endte med ny pers for meg også 3.1 kg  En forbedring på 1.1kg  ;D

Tok på rosa reke...

[attach=1]

Grattis med kubbe <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Skal besøke en kompis på Nesodden i helga, nærmere bestemt Bjørnemyr.. Noen som er villig til å si et stedsnavn som er et godt utgangspunkt for en fisketur eller to, i nærheten av dit jeg skal? Hadde jeg blitt glad altså  <<l Han jeg skal til finnes ikke interessert, og er sikkert lite til hjelp :P På forhånd takk  ;D

Ta det gjerne på pm hvis det er ønskelig..

Kent..

presteskjær funker, steilene kan være bra, også rett nedenfor bjørnemyr har du kavringen, er ikke de beste vadeplassene akuratt men har dere båt er det supert! ellers er det til tider bra på alværn stranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter inspirasjon fra "Bekim" her inne som har fått sin største på flue hittil, så måtte jeg en liten tur ut selv i dag!

Blåste 15 m/sek og regnet som f.. , men det fikk bare være.

Dro til den nye godplassen igjen. Var høyt, men klart vann og mye strøm. Klarnet litt opp og sola kikket fram og da smalt det!!

Endte med ny pers for meg også 3.1 kg  En forbedring på 1.1kg  ;D

Tok på rosa reke...

[attach=1]

å fy feite! grattis!! penpen fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og fisket i dag. Fikk masse fisk, opp mot 15 torsk, hvor flere sprengte kg grensen. Fikk også en sø, veldig flott lengde på fisken, men den var tynn. Den hadde en stor streamer i kjeften, av type Deceiver. Mulig det bidro til at den var tynn. Dessverre ingen fisk på flue i dag, bestemte meg for å ha en dag med sluk, ettersom det var friske vindkast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke målebånd eller lignende. Men jeg når jeg holder rundt snellen på den stangen så går butten ca halveis opp på overarmen, et stykke opp på  bicepsen min, jeg er 1,86m. Så lett gjett er at den var ca 50cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og fisket i dag. Fikk masse fisk, opp mot 15 torsk, hvor flere sprengte kg grensen. Fikk også en sø, veldig flott lengde på fisken, men den var tynn. Den hadde en stor streamer i kjeften, av type Deceiver. Mulig det bidro til at den var tynn. Dessverre ingen fisk på flue i dag, bestemte meg for å ha en dag med sluk, ettersom det var friske vindkast.

so2.jpg

Hei,

Ikke ta dette ille opp. Det er viktig at utgytt fisk blir satt tilbake i sjøen. Dette er ikke matfisk. Håper du forstår at dette ikke er ment for å klage, men å lede deg til de rette holdingene og forståelse om sjøørretens syklus.

Ta gjerne kontakt på PM hvis du trenger råd og tips. Lykke til med fiskinga videre.

Mvh

JG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det ikke ille opp. Har fått 15 sø i år og jeg har satt alle tilbake. Den som du ser på bildet svømmer også videre i sjøen. Satte tilbake 14 av de 15 torskene også, de får vente til de blir større. Den siste måtte jeg dessverre avlive da den blødde mye av gjellene, der sluken satt.

Det er ikke dermed sagt at jeg setter tilbake all fisk. Jeg synes fisk er noe av det beste i verden og spiser det gjerne. Og jeg avliver også fisk, men for ørretens del er det få.

Jeg synes det er viktig og riktig at fisk settes ut igjen. Selv om jeg nok ikke bestandig skriver at jeg bedriver C&R så har jeg blitt en stor fan av det. Det er få ting som er så flott som å se en stor fisk våkne til liv igjen og gli sakte ned i dypet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og fisket i dag. Fikk masse fisk, opp mot 15 torsk, hvor flere sprengte kg grensen. Fikk også en sø, veldig flott lengde på fisken, men den var tynn. Den hadde en stor streamer i kjeften, av type Deceiver. Mulig det bidro til at den var tynn. Dessverre ingen fisk på flue i dag, bestemte meg for å ha en dag med sluk, ettersom det var friske vindkast.

so2.jpg

Hei,

Ikke ta dette ille opp. Det er viktig at utgytt fisk blir satt tilbake i sjøen. Dette er ikke matfisk. Håper du forstår at dette ikke er ment for å klage, men å lede deg til de rette holdingene og forståelse om sjøørretens syklus.

Ta gjerne kontakt på PM hvis du trenger råd og tips. Lykke til med fiskinga videre.

Mvh

JG

Syntes det er helt greit og si ifra sånn som det ble gjort her. Det er veldig viktig og formidle korrekte meninger om slike tilfeller. Og jeg vil legge til at det er unødvendig og behandle en støing sånn! (Legge den sånn på berget og avbilde den, det holder med bilde i håven, da den skal settes tilbake. Det der tar fisken skade av.

Det er helt i orden og en spise fisk. Men den fisken der var ikke mat dyktig i det hele tatt, og skulle settes tilbake som ble nevnt. Og da kommer C&R inn i bildet. Det er viktig og gjøre det på en fornuftig måte sånn at man er sikker på at ikke fisken dør i etterkant av slippet.

Dette innlegget er ikke ment krenkende, men føler at det er viktig og si noen ord da jeg ser et slikt bilde, og at fisken i etterkant blir satt tilbake

Kun veiledende ment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er helt greit og si ifra sånn som det ble gjort her. Det er veldig viktig og formidle korrekte meninger om slike tilfeller. Og jeg vil legge til at det er unødvendig og behandle en støing sånn! (Legge den sånn på berget og avbilde den, det holder med bilde i håven, da den skal settes tilbake. Det der tar fisken skade av.

Det er helt i orden og en spise fisk. Men den fisken der var ikke mat dyktig i det hele tatt, og skulle settes tilbake som ble nevnt. Og da kommer C&R inn i bildet. Det er viktig og gjøre det på en fornuftig måte sånn at man er sikker på at ikke fisken dør i etterkant av slippet.

Dette innlegget er ikke ment krenkende, men føler at det er viktig og si noen ord da jeg ser et slikt bilde, og at fisken i etterkant blir satt tilbake

Kun veiledende ment.   

Da spør jeg deg - har du lest innlegget mitt ?

Den hadde en stor streamer i kjeften, av type Deceiver

Og jeg satte den ut igjen.

Ettersom du ikke var der vet du ikke at jeg ikke hadde sjangse til å ta ut streamer eller krok mens den lå i vannet. Så nei, en kommentar om CR er helt greit, men at hele bøtteballeten kommer og synser er ikke greit.  Jeg satte den fisken så skånsomt som jeg fikk til ut i vannet igjen. Skal dere preike god moral så ta heller for dere alle de som dreper all fisk uansett hvordan den ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...