Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Var en liten tur i son i går selv. Fisket gjennom blåtimen sammen kenneth. Han hadde fått en pinne eller to før jeg ankom, selv ble det en ørretpinne og en liten torsk! I begynnelsen av blåtimen var det en del vaking, men det skulle vise seg å være sild  :rolleyes:

Desverre kunne vi ikke hverken se eller høre sildjagende ørret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Har sittet på gardermoen nå i 5 timer å gledet meg til en fisketur i kveld.

Var en liten tur ute for å ta en røyk å jaggu fikk jeg en stor fugledritt i hodet  >:(. Har hørt at dette betyr

god lykke så i kveld sitter stor fisken ;D

pent! håper ikke det er det som skal til for at sværingen skal sitte!!! isåfall gleder jeg meg stort til måkene blir overagressive!!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en tur med niko og morten i dag/kveld.. Hadde bra fiske tidlig på kvelden i skikkelig O`boy farge på vannet... Dro flua fort inn og det lugga og smalt på flere som ble landa.. Ingen store, men ble vel med 7 stk på meg og usikker på antallet på de andre.. Det dødde når det ble mørk i det fargerike vannet, men så store sild i overflata som hoppa og spratt som om de ble jaga... Den kuleste måten jeg ok fisk på i dag var når jeg skulle løfte flua opp av vannet, og når flua var 5-10 cm over vannskorpa så kom det en kilos prikke fant som hoppa etter flua og glefsa til.. Den har jeg aldri opplevd før  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en tur med niko og morten i dag/kveld.. Hadde bra fiske tidlig på kvelden i skikkelig O`boy farge på vannet... Dro flua fort inn og det lugga og smalt på flere som ble landa.. Ingen store, men ble vel med 7 stk på meg og usikker på antallet på de andre.. Det dødde når det ble mørk i det fargerike vannet, men så store sild i overflata som hoppa og spratt som om de ble jaga... Den kuleste måten jeg ok fisk på i dag var når jeg skulle løfte flua opp av vannet, og når flua var 5-10 cm over vannskorpa så kom det en kilos prikke fant som hoppa etter flua og glefsa til.. Den har jeg aldri opplevd før  ;D ;D

Artig å se fisken hopper etter flua  ;D

Hva fisket du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! Fiska med en variant av runars deseiver i hvit og grønn flash ( som jeg alltid gjør). Binder den nesten på

samme måte som runar`s sin, men litt annet materiale.. Finnes ingen flue over eller ved siden av  ;)

Fiska forresten med teppesild i dag også, og det beit på et par små på den også.. Hvit, rosa og grønn..

Føler jeg jeg må lage enda større fluer... Snart så jeg tester gjeddefluer i sjøen etter de store  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! Fiska med en variant av runars deseiver i hvit og grønn flash ( som jeg alltid gjør). Binder den nesten på

samme måte som runar`s sin, men litt annet materiale.. Finnes ingen flue over eller ved siden av  ;)

Fiska forresten med teppesild i dag også, og det beit på et par små på den også.. Hvit, rosa og grønn..

Føler jeg jeg må lage enda større fluer... Snart så jeg tester gjeddefluer i sjøen etter de store  ;D ;D ;D

I og med at den flua fungerer så bra så lurer jeg veldig på hvordan materiale det er du bruker? ;)

Vebjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! Fiska med en variant av runars deseiver i hvit og grønn flash ( som jeg alltid gjør). Binder den nesten på

samme måte som runar`s sin, men litt annet materiale.. Finnes ingen flue over eller ved siden av  ;)

Fiska forresten med teppesild i dag også, og det beit på et par små på den også.. Hvit, rosa og grønn..

Føler jeg jeg må lage enda større fluer... Snart så jeg tester gjeddefluer i sjøen etter de store  ;D ;D ;D

I og med at den flua fungerer så bra så lurer jeg veldig på hvordan materiale det er du bruker? ;)

Vebjørn!

Bruker hanked lite-brite istedet for spirit river lite-brite, syns den får en mer bevegelig gange og flash`er litt mer..

(må i butikken å kjøpe mer i morgen, siste flua ble borte i dag:))

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok turen litt sørover i ettermiddag og kveldinga, fin bris og action i overflat.. ganske klart vann, men ikke helt klart alikevel.. Kasta i strømmene, og fiska med leftys deceiver og jiggi med sjappe inntrekk.. Landa tre stykker og hadde flere lugg.. Største på 1,2, men den var slank, så fikk svømme videre.. Hadde på en stOr prikkefant.. Pleier aldri å sveive inn lina, men med denne så ville jeg det... MEN det skal jeg "aldri" gjøre igjen... Kløna skikkelig og det ble slakk line, og fisken fikk kommet seg unna.. SURT!

Pistus dukka opp og vi fiska i mot blåtimen... Var en finfin bris hele tiden og fine stømmer..

Smalt på en kanonsterk en på jiggi`n min og den veide 1,1 og var rund og fin, så den ble med hjem som mat.. Fiska oss litt hit og dit og gikk rundt på andre siden av bukta.. Vaket og fisken var der.. Pistus kasta rett i et vak, og der satt den.. En kanonsterk matfant på 1,1 der også.. Gøy med kondisen på de nå!!! Begynte å mørkne til og ble ganske stille.. Hadde noen lugg med det var det..

Skulle til med å dra, men da begynte det å vake skikkelig rundt i hele vika.. Vi kan jo ikke gi oss da..

Men de ville bare ikke ha fluene våre.. Noen var skikkelig vak, men de fleste var napping i overflata..

Så var nok mest lopper som var på menyen, men vi gadd ikke å prøve på det i mørten, så da tok vi med oss fisken vår og dro hjemmover.. En hyggelig kveld ved sjøen  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Hadde på en stOr prikkefant.. Pleier aldri å sveive inn lina, men med denne så ville jeg det... MEN det skal jeg "aldri" gjøre igjen... Kløna skikkelig og det ble slakk line, og fisken fikk kommet seg unna.. SURT!

...

Auch! Vanligste feilen, det gitt, gutt.

Men sånn ellers virka jo turen glimrende.

Selv var jeg en tur på andre siden( :o Hørtes dramatisk ut!) i kveld. Hurumsida.

For en drittkveld! På alle måter.

Først ble Damen halvannen time forsinka med bilen.

Så stod trafikken inn mot tunnellen mot Tusenfryd. Og så var Nordbytunnellen stengt.

Er så deilig å sitte i stillestående kø og se sola synker mer og mer når man allerede er rimelig muggen, atte!

Kom endelig frem til stedet, og kasta litt med femmern. Fast fisk! Ei micropinne av en aure. Fast fisk igjen! Ei enda micropinnere aure. Fast fisk!: "Kan de bli så små?"-størrelse...

Var dødt en god tid, og den lunkne kaffen smakte...hoppetau.

Men endelig tok det av igjen. Det var begynt å mørkne.

Resultat i kronologisk rekkefølge:

Torsk, torsk, torsk, torsk, torsk, torsk, torsk, torsk, torsk, torsk, torsk, torsk, torsk, torsk, torsk, torsk, torsk.

Største på kanskje kilon. Juuu-fuckin`-hu!

Kunne sikkert dratt opp det tredobbelte, men ble av en eller annen grunn drittlei, og stilet himatt.

Meeeen var Tunnellen åpen?

Neida.

Drammen here we come! Tar vel ikke mer enn en snau time ekstra, vøttø...

Hekling? Kanskje det kunne vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,hekling er kanskje ikke så dumt det,stille kvelder i solhellinga med pinnene og mønster....noen dager er bare sånn og alt går på krykker :P  Takker for tur Sinnasnekker"n! Flott kveld,flott plass,flotte fisker 8) Manglet bare 5"ern og noe småbøss på tampen,funnet ut hva den tok og stanga hadde fått kjørt seg ;D Men var greit å komme hjem til middag rundt 2230 da...,flueknytinglys til ca 2145-det går fort nå...Takk for turen Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Grimstad traktene for å lure noen SØ i ettermiddag. Regna når æ dro ut, men hadde selvfølgelig slutta når æ kom fram  >:( å æ som liker å fiske i litt regnvær. Hadde kasta en stund uten å kjenne noe, da det kom to fiskere å begynte slenge bly. De fikk bra med torsk, og SØ begynte å vake i bukta, men ville de ha mine fluer? neida neida, prøvde nesten alle fluene i boksen, men ikke antydning til at de så fluene engang. Må ha vært en stim med blinde SØ som tilfeldigvis kom innom bukta. Men en flott tur likevel, bedre å komme hjem tomhendt, å likevel ha sett fisk enn uten å ha sett noen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute på kveldstur tirsdag. Blikk fjord og vakkert vær. Tok først turen nedom Halden Brygge, men der krydde det som vanlig av folk. Dro lenger ut til en godplass jeg stort sett har for meg selv.

Skjedde ikke så mye, men vaka en pen fisk på rundt kiloen ganske kort tid etter at jeg kom ned til vannet. Kastet mot vaket, og jaggu beit det på en halvkilos SØ. Tror det må ha vært en stim med SØ som passerte akkurat da.

Fisken ble avkroket og satt forsiktig tilbake.

Fisket en time til uten at det skjedde noe. Dro tilbake til Halden brygge, og nå var det bare 3 fiskere der.

Fant meg en fin plass og kastet. Ikke noe vak, veldig dødt egentlig. Bytta til rød-oransj reke. Og forflytta meg litt lenger mot stupebrettet. Så!....en 30-40 meter ut så jeg sipvaking. Kastet mot vaket et par ganger, og plutselig kom sjørreten som et lyn nedenfra og kastet seg over flua mi, før den kom rett i mot meg. Hadde mitt svare strev med å få strammet opp lina. Da jeg fikk kontakt med fisken igjen, gjorde den noen pene utras. Fighten var vel over på 5-6 minutter.  Pen, blank fisk på ca 1,4. Havner i stekepanna i dag.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...