Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

what a h....???? :o

Var det derfor det var så stille på tlf min her på jobb...dere var ute å fisket.. :) :) :)<<l

Knallfine fisk..og hørtes ut som myyyye bedre dag enn jeg hadde.

Grattis med innvielse av nye SX #6 stangen din (das SEX stick :))

Sant den var fin å kaste med i timesvis? :)

Gratuler Joar med ny pers..velfortjent..selv om han helt tydelig må skifte ut den "Foamboy" capsen sin...har en til ham kan du hilse :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble det en tur i sjøen med Joar, han hadde fått sin kjære Winston B2x #8 9" tilbake fra reperasjon så han klødde i kaste armen. Vel på plass begynte fisket, det gikk tregt, mye vind , gloser og en liten sjøørret fant vi det for godt å fyre i grillen. Etter pølser og det som hører til var kommet i kroppen ble vi enig om at vi skulle prøve ett sted hvor vi kom litt i le for vinden.

Vel utvadet i det som Joar omtalte som evjebunn etter en liten diskusjon, var det nok en gang fast fisk på enden av fortommen ikke stor denne gangen heller. Etter en liten stund så vi noe som lignet større fisk.. Jeg står å roter med flueboksen når Joar begynner å snakke om at han har stor fisk på, jeg ser opp fra flueboksen og blir vitne til resten av linen og 15 meter backing fyker avgårde kåre ut av stangringene.. Her luktet det pers på nydelig 1.6kg.

Joar tar 2 kast til 2 nye fisk på 500gram, 3 kastet banket det på en kubbe på 2kg bland. Snakk om at alle gode ting er tre..For å ikke snakke om nyinnvielse av stangen..

Tror han er happy med den  ;D

Alt i alt ble det 16 fisk totalt og Joar perset 2 ganger på kort tid, vel fortjent etter utallige turer i sjøen uten de helt store fangstene.. Gratulerer Joar.

Christian  

Wow! Gratulerer! Det er så godt å lese sånne innlegg ;)

Hvor i all verden er det folk finner all denna fine sjøørreten? Har prøvd mange forskjellige plasser nå, fra innerst i fjorden til ytterst. Med reker i alle mulige varianter, børstemark (torskekiller), jiggy og decievere, men det største sølvtøyet jeg har møtt på var 500g ca.

Tror jeg bare får vente til brunørreten begynner å vake i elvene jeg, før jeg kaster på meg dobbeltsidig lungebetennelse og skuldre og rygg blir en stor muskelknute :P

Big ups til alle dere som virkelig har truffet blink!

Blir gjerne med en tur altså ;) ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjukt deilig dag ved sjøen. Smålyren er på plass, noe som vil si at ørreten også er der - en eller annen plass rett i nærheten. Fem på land med største på 1,6  :D Bror hadde tre på land, største på 800. Det gikk mest i reker og sildstreamere samt intermediate liner. Har på følelsen av at denna hælja vil gi oss kara mye kos!  ;D ps: fisken på bildet er død

8703365456_7b52a4f550_c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det like før det er nok! Jeg blanker og blanker. Vel, en og annen halvkilos+ blir det da. Skjønt de er også sjeldne.

Men det som frustrerer meg så innigamperæ... er at "alle" virker å hale inn 2kiloser i eninga. OK. Unner jo alle dette, da. Men den verste greia er all følgefisk som har forfulgt(!) meg denne vinteren og våren. Og alle de elendige tilslagene mine.

Jeg orker snart ikke fortelle folk om de store som har snudd med omtrent åpen kjeft inntil beina mine.

Jeg føler at når jeg beskriver mine turer, så klinger det fælt som reale fiskeskrøner.

I dag vurderte jeg faktisk nesten å prøve haspel på neste tur. En mindre slitsom måte å ikke få fisk på, tenkte jeg.

Vel, der går vel egentlig grensa.

Det er like før jeg betaler noen av storfangerne her inne for å guide meg rundt som en halvfeit amerikaner på firmatur på Kola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Håkon ;D8) Jæ..... moro når disse sitter!! Myye fiin fisk nesten overalt uttaskjærs ifra Drøbak til langt ned i Sverige,silda har parkert i Oslofjorden siden Jan/Februar,nisestimer er inne,ørreten har meska seg i flere mnd-noe som forklarer hvor feite de er.Bare å passe på nå,plutselig er hornisen her  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men inni h***** da, "jeg-får-bare-torsk-rena-håkon"!!!  ppparty ppparty

Jeg må rette opp i en misforståelse her, uansett hvor hyggelig set er med all oppmerksomheten ;)

Jeg var håvemester/ tailer/ han-som-fikk-fisken-trygt-på-land, men dessverre ikke jeg som kjørte fisken.

Hadde gleden av å se taket og stå der å juble sammen med kompisen min gjennom hele kjøringen. Tror vi fint kunne sammenlignes med Lenth&Fissman fra "Gi meg 2 March Brown".

En utrolig opplevelse jeg aldri vil glemme ;) Men det er altså Lars Otto Justad som er dagens mann :D

Jeg var lei all torsken i Oslofjorden, så jeg bytta fjordarm til Drammen ;) Jeg mistet en svær en, var nok ikke 5 kg, men hadde blitt personlig beste om kroken hadde fått bli i kjeften. Tipper mellom 2-3kg.

HEIA DRAMMEN  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fiiin fin fisk til Lars Otto :)

Jeg hadde ikke like bra tur igår.

Først fikk jeg på en liten SØ, som jeg mistet rett før jeg skulle håve`n ! etter noen titalls kast senere knekker F**** meg stanga mi !! Håper det går på garantien.. R.I.P scott s4 !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjukt deilig dag ved sjøen. Smålyren er på plass, noe som vil si at ørreten også er der - en eller annen plass rett i nærheten. Fem på land med største på 1,6  :D Bror hadde tre på land, største på 800. Det gikk mest i reker og sildstreamere samt intermediate liner. Har på følelsen av at denna hælja vil gi oss kara mye kos!  ;D ps: fisken på bildet er død

8703365456_7b52a4f550_c.jpg

Endelig satt den, kompis. Grattis!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fiiin fin fisk til Lars Otto :)

Jeg hadde ikke like bra tur igår.

Først fikk jeg på en liten SØ, som jeg mistet rett før jeg skulle håve`n ! etter noen titalls kast senere knekker F**** meg stanga mi !! Håper det går på garantien.. R.I.P scott s4 !!

Aii. Kjipe greier Kenjin

Om du har garantikortet vil jeg tro det går greit med garantiforespørsel.

Selv sitter jeg på en S4S uten garantikort. Vokter den som en juvel da jeg ikke vil at det skal skje noe med den.

Bruker den kun på dagen ;D

På kvelden/natta snubler jeg bare så da er det en Guideline Lacie som får ta støyten.

Håper det ordner seg med S4 og at den våkner opp fra de døde igjen :D

Frode S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fiiin fin fisk til Lars Otto :)

Jeg hadde ikke like bra tur igår.

Først fikk jeg på en liten SØ, som jeg mistet rett før jeg skulle håve`n ! etter noen titalls kast senere knekker F**** meg stanga mi !! Håper det går på garantien.. R.I.P scott s4 !!

Aii. Kjipe greier Kenjin

Om du har garantikortet vil jeg tro det går greit med garantiforespørsel.

Selv sitter jeg på en S4S uten garantikort. Vokter den som en juvel da jeg ikke vil at det skal skje noe med den.

Bruker den kun på dagen ;D

På kvelden/natta snubler jeg bare så da er det en Guideline Lacie som får ta støyten.

Håper det ordner seg med S4 og at den våkner opp fra de døde igjen :D

Frode S

Ja det rett å slett trist.. vurderer å dra opp til elverum i helgen å se om jeg får kjøpt meg en midlertidig stang (friluftsmessa)..

Jeg hadde gjort det samme som deg.. behandlet den som gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjukt deilig dag ved sjøen. Smålyren er på plass, noe som vil si at ørreten også er der - en eller annen plass rett i nærheten. Fem på land med største på 1,6  :D Bror hadde tre på land, største på 800. Det gikk mest i reker og sildstreamere samt intermediate liner. Har på følelsen av at denna hælja vil gi oss kara mye kos!  ;D ps: fisken på bildet er død

8703365456_7b52a4f550_c.jpg

Endelig satt den, kompis. Grattis!!! :D

Thx homie. Dro på noen fælinger I dag også, spesielt for Håkon ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...