Gå til innhold

ØRRETBOMS 3 - Island...


Gjest AndreBrun

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det bildet her likte jeg ekstremt godt André... :)

Det gir meg mange (kalde men gode) minner det bildet der....

 

De første årene jeg fisket sjøørret dro vi ut uansett vær og uansett vannstand. Fra Oktober til mai. Jeg var rett og slett så fiskesugen hele tiden, at dårlig vær ikke kunne holde meg hjemme. I tillegg jobbet jeg skift, og hadde ingen unger å ta hensyn til. Fiske, fiske, fiske hele tiden...

 

Har nok blitt litt mer bedagelig med årene, og nå drar jeg bare ut dersom forholdene er ok, eller aller helst; perfekte... ;)

 

index.php?action=dlattach;topic=5874.0;attach=12628;image

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest AndreBrun

He he, vi har det kjempemoro om dagen med å redigere sammen ekstramaterielet til ØB3. Fototips til fluefisker'n Om å ta bilder av fiskekompisen ved vannet, og en del tekniske tips ang. foto.

Håper det kan være nyttig: Her tar vi i hvert fall for oss en del ting om perspektiv, bruk av blenderåpning og teknikk som er relevant til fiskebilder langs elva  :)

Slenger ut noen snapshots fra ekstramaterialet  ;D Vi synes det er kjempemoro!

 

post-0-13949853639544_thumb.jpg

post-0-13949853639935_thumb.jpg

post-0-13949853640415_thumb.jpg

post-0-13949853640652_thumb.jpg

post-0-13949853640873_thumb.jpg

post-0-13949853641123_thumb.jpg

post-0-13949853641362_thumb.jpg

post-0-13949853641842_thumb.jpg

post-0-13949853642064_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm gleda meg til filmen, men skjønner at dere har tatt det et skritt videre. Selve fisket og landskapet er noe jeg gledet meg mest til , men med extra som detta i vente så er det jo bare å ta av seg hatten før jeg har sett'n.Dette kommer helt sikkert jeg og andre til å ha glede av.Toppers  :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledet meg stort over kodeknekker`n sist. Mye grunnet den avslappende og allsidige veien til å få fisk.

Litt prøving og feiling underveis, vått og tørt. Herlig ;)

Enormt inormativt og lærerikt. Glitrende jobb både foran og bak kamera

Det blir en slags ærlig film av slikt :D

Gleder meg selvsagt også til å se slikt ifra Island også.8)

 

Og Andrè, fluene som fåes fra Tundra, kan jeg garantere at mine kursdeltakere iår vil bli kjent med :D

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Leste svaret ditt igår okså, som forsvant fra sidene, på mystisk vis like etter ???, og vil bare si at:

Tviler ikke på at tingene blir skikkelig, gleder meg :)

Også Runars Deceiver, tanglopper og det generelle av sjøfluer fra Tundras sortiment fisker knall godt, hvert hver eneste krone :D

 

Alle kursdeltakere ifjor ble sendt til lokal forhandler hvor det ble tilbudt fluer ifra både Eikre Fly og Tundra.

Knall flotte produkter fra begge steder. Jevnheten var det som slo meg: Kanongøy!

Håper bare den derre vulgataen snart kan ta turen over fjellet....gjerne harren også ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...under pakkinga av Ørretboms 2 (der vi stifta fast Andrés excellente polychenille i inlaycoveret) ble vi etterhvert relativt "inspirerte" og la inn noen ekstra samples av chenillen der, en hilsen her, og etpar fikk og "gavekort" på ØRRETBOMS 3-  ISLAND.

 

Og da var det utrolig moro å få brev i posten fra STEN-CHRISTIAN PEDERSEN fra ishavsrøyeparadiset Svalbard!

 

Gratulerer, vi sender deg ex #1 som er klart 14. mars.

 

Ha en fortsatt glitrende lørdagskveld:)

 

mvh Odd C :P

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Hallaisen André!

Når blir det realese party? Må jo få med meg dette . Kommer hjem fra jobb 12 mars  :D

 

Hallo, Eirik!  :)

Det er ikke helt avklart ennå hvor og når, men jeg skal gi beskjed. Men skal i hvert fall ha filmen klar til vi skal til Svenska Flugfiskemässan i Stockholm og på Villmarksmessa på Lillestrøm.

 

 

Hei Andre når kommer Ørretboms 3 ut på dvd, glerer meg mye.  ;D

Hva du synes selv om Ørretboms 2 filmen din?  ;D

 

Hei, ToppD. Jeg synes ØB2 er veldig meg så får folk selv vurdere om det er en dårlig eller en bra ting.

 

Edit: Må for ordens skyld si at filmen ikke er min, men en film av Oddproductions.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

Nå gleder jeg meg som en unge folkens ;D ;D ;D

 

Fikk denne på mail fra Andrè i går kveld:

 

Velkommen til

FILMRELEASE PÅ ØRRETBOMS 3 - ISLAND

===============================================================

 

 

I samarbeid med bladet FLUEFISKE og ISLANDS AMBASSADE

ber vi alle kjente og ukjente fluefiskere til stor release av filmen

ØRRETBOMS 3 - ISLAND!

 

 

Sted: Fugazi (kart og info)

Tid: Torsdag 27.mars, klokka 19:00. 

Gratis inngang!

 

 

I denne filmen får du oppleve det fantastiske ørret- og røyefisket som Island

har å by på i sine tallrike sjøer og elver. Og det mest fantastiske er at dette

innlandsfisket ikke er en uoppnåelig drøm for oss norske fluefiskere. Tvert imot.

Kom og se filmen, og mulighetene som ligger gjemt på Island! 

 

Dette er den nye hotte fluefiskedestinasjonen for norske fluefiskere! 

 

Allerede sommeren 2008 vil André Brun i samarbeid med islandsk guide ta med

en gruppe norske fluefiskere tilbake til Island og fiske noen drømmesteder til en

pris få vil tro er mulig.

 

 

Årboka FLUEFISKE vil dele ut den rykende ferske 2008- utgaven gratis til de 50 første frammøtte! 

Så vær tidlig ute. 

Islands Ambassadør Stefan Skjaldarson vil holde en kort innledning før filmen, og vil også

bringe med seg smaksprøver av islandsk brennevin som velkomstdrink til publikum.

Oddproductions vil dele ut 2 samlepakker av Ørretboms 1, 2 og 3 til to heldige vinnere.

 

Ellers er baren åpen på Fugazi fra klokka 19:00!

Velkommen til en trivelig fluefiskekveld . Ta med venner og møt opp! 

 

 

 

Dæven som jeg gleder meg til dette, Andrè ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Hyggelig at dere møter opp, gutter. Om det er av den ene eller andre grunnen  ;D

Ser fram til å treffe mange på releasen. Det høres ut til å bli veldig bra oppmøte!

Og nå er nå sesongen snart i gang så vi får ta det som en "treff" og oppkjøring til sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, filmen er forventet fra trykk i Tyskland i slutten av mars og skal ha den klar til Villmarksmessa.Den distribueres til butikker gjennom TundraOutdoor i Norge, så du kan kjøpe den i din lokale sports/fiskesjappe... eller den nettbutikken du vanligvis handler fiskeutstyr og filmer fra.. ;D

 

Skulle du nå av en eller annen merkelig grunn ikke finne den der kan den bestilles via hjemmesiden vår

www.thetroutbum.com fra slutten av mars på samme måte som #1 og #2.

 

Ses på Fugazi torsdag 27.3. og selvsagt på messa samme helg!

8)

 

Odd C

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Da er jeg rimelig sent ute, men hva gjør vel det. Har rett og slett ikke fulgt med i timen når det gjelder Ørretbomsfilmene, men fikk mersmak etter at 2'ern fulgte med i Fluefiske 2010-bladet. Dessverres så var den filmen skadet, men det fikset André/Odd Chr., og her om dagen dumpet både 2'ern, 3'ern og 4'ern ned i postkassa. Valgte meg ut nr. 3 først, og det var rett og slett en morsom film med super landskapsfilming, stemningfull musikk tilpasset landskapet og svære ørreter! Flisa av en gjøviking var ikke så vanskelig å forstå heller.  ;D:D Ser frem til 4'ern, som nok finner veien til spillern i kveld. Må lade opp litt før en langhelg med fiske.   8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg rimelig sent ute, men hva gjør vel det. Har rett og slett ikke fulgt med i timen når det gjelder Ørretbomsfilmene, men fikk mersmak etter at 2'ern fulgte med i Fluefiske 2010-bladet. Dessverres så var den filmen skadet, men det fikset André/Odd Chr., og her om dagen dumpet både 2'ern, 3'ern og 4'ern ned i postkassa. Valgte meg ut nr. 3 først, og det var rett og slett en morsom film med super landskapsfilming, stemningfull musikk tilpasset landskapet og svære ørreter! Flisa av en gjøviking var ikke så vanskelig å forstå heller.  ;D:D Ser frem til 4'ern, som nok finner veien til spillern i kveld. Må lade opp litt før en langhelg med fiske.   8)

Moro at du likte 3'ern, Jørn  :) Så takk for gode kommentarer. Fotograf Gordon gjorde en knalljobb her sammen med Odd.

ØB 3 - Islandsfilmen synes jeg også personlig er veldig bra og kanskje min favoritt. Eller, etter Jurassic Lake- filmen egentlig  :) Ørretboms 4 er så dekadent både destinasjonsmessig og fiskemessig, samt at vi har tillatt oss litt dypere tanker her, at den sklir rett inn hos meg. Det blir liksom overkill på en bra måte.

Jon Lenæs anmelde filmen i Alt om Fiske og gav den veldig gode kritikker, men han skjønte ikke helt snakket om å finne "El Dorado" mot slutten. Det er jeg helt sikker på at du gjør, Jørn sånn jeg har lært å kjenne deg  ;)

Takker så mye for at du kaller meg "flisa"  ;D Er 1,80 høy og slank, og samboer påstår jeg holder meg så godt fordi jeg fisker for mye og spiser for sunt  ;D Og det er to gode ting  :D

Alle filmtrailerne til fri download for de som vil se. Egentlig en "skjult" site for butikker etc:

http://www.thetroutbum.com/film/FILMTRAILERS.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "flisa" er i så fall veldig sterk i armene. Aldri følt meg så trygg i kano og "yellow cab" har nok aldri fraktet 100 kg flesk (meg) så fort over Renaelva noen gang  :D :D

Her er forresten bilde av det. Satt å bladde i bilder akkurat nå, og dette dukket opp. Da måtte jeg jo legge det inn ett eller annet sted her  :)

post-3004-13949878318685_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...