Gå til innhold

Bambusstenger


.JB

Anbefalte innlegg

prisen tilsier at det ikke er en person i vesten som har laget denne stanga.

 

Har det noe og si for kvaliteten da ??

 

Ikke nødvendigvis.

Dersom stangbyggeren kan faget sitt, er det i teorien mulig at disse stengene har bra kvalitet.

Erfaringsmessig viser det seg desverre ofte at dette ikke er tilfelle. Dette i form av ujevne mål, synlige limfuger, dårlig montering etc.

Videre må man spørre seg hva det fysisk er mulig å få til for en slik pris (omsetningsledd tatt i betraktning).

Skal du ha topp kvalitet på kork, ringer, snellefeste og holker, koster dette en del i rene "råvarer".

 

La meg presisere at jeg ikke kjenner de aktuelle stengene som Cabelas selger.

Dette er derfor generelle betraktninger basert på mine erfaringer fra billige canestenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest staffan@epost.no

diamondback er lagt ned..desverre...vet lite om hva de laget...de siste årene gikk den bedriften litt i panikk og fikk produsert endel av carbonmodellene i Kina....vet ikke hvor de fikk laget canestengene og hvem som laget dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Videre må man spørre seg hva det fysisk er mulig å få til for en slik pris (omsetningsledd tatt i betraktning).

Skal du ha topp kvalitet på kork, ringer, snellefeste og holker, koster dette en del i rene "råvarer".

 

 

 

Hvor lavt tror du det er mulig og få dette for i Kina da ? Og for en stang som skal kunne brukes litt uvørent er jo ikke topp kvalitet på alt like viktig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

WOW ikke noe er bedre....etter mitt skjønn en av de viktigste fabrikantene i verden.....håper det er riktig....denne sida lå nede i høst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt ned??? http://www.diamondbackflyrods.com/ finner ihvertfall mange av stengene til salgs.. hmm

 

Har du vært i kontakt med dem???

 

Nei, har ikke det, men stengene er lett tilgjengelig via nettbutikker. De selger ikke direkte fra hjemmesiden sin. Synes ihvertfall de ser meget pene ut og har hørt mye bra om classic serien. Ikke så mange stenger med spigotholker lengre heller.. ihvertfall ikke til den prisen :) 375-395USD for classic serien.

post-2421-13949861815411_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Videre må man spørre seg hva det fysisk er mulig å få til for en slik pris (omsetningsledd tatt i betraktning).

Skal du ha topp kvalitet på kork, ringer, snellefeste og holker, koster dette en del i rene "råvarer".

 

 

 

Hvor lavt tror du det er mulig og få dette for i Kina da ? Og for en stang som skal kunne brukes litt uvørent er jo ikke topp kvalitet på alt like viktig

 

 

Her går det jo an å gjøre et varp:

http://stores.shop.ebay.com/Zhus-Flyfishing-Store__W0QQ_armrsZ1

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt ned??? http://www.diamondbackflyrods.com/ finner ihvertfall mange av stengene til salgs.. hmm

 

Har du vært i kontakt med dem???

Diamondback tilhører vel i dag Cortland, såvidt jeg har fått med meg.

Tror samtlige av dagens Diamondback-stenger produseres i østen også, uten at det nødvendigvis gjør dem dårligere.

Men litt av glansen falmer jo av tanken på det . . .  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Videre må man spørre seg hva det fysisk er mulig å få til for en slik pris (omsetningsledd tatt i betraktning).

Skal du ha topp kvalitet på kork, ringer, snellefeste og holker, koster dette en del i rene "råvarer".

 

 

 

Hvor lavt tror du det er mulig og få dette for i Kina da ? Og for en stang som skal kunne brukes litt uvørent er jo ikke topp kvalitet på alt like viktig

 

 

Her går det jo an å gjøre et varp:

http://stores.shop.ebay.com/Zhus-Flyfishing-Store__W0QQ_armrsZ1

 

 

hmmm, hyggelige priser hvis man bare vil ha et suplement til stangsortimentet sitt. men kan disse være noe tess da? ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg prøvde cane stenger for første gang på Villmarksmessen på Hamar igår. Det var utrolig gøy! Prøvde vel 3 av stengene som Vidar Steimler har laget.

 

Sto i 'kastedammen' og prøvde en Sage Z-axis 590 stang da Trygve Reistad og Vidar Steimler kom med 3 cane stenger. Ble kjedelig å kaste med Z-axis'en etter at jeg fikk prøve cane stengene :D Ble ikke noe kjøp av Sage på meg... Isteden blir det nok 

 

cane på meg snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...