Gå til innhold

CDC døgnflue variant.


Gjest Bakslengen

Anbefalte innlegg

Gjest Bakslengen

Bind inn hale på vanlig måte.

Ta fire CDC fjær, å klipp av spissene, litt nede på stammen.

Bind de inn løst ,og trekk forsiktig til fjærstammene er bak

surringene.

[attachimg=#]

 

Legg noen tørn med bindtråden for å reise opp vingen,

splitt vingen i to med dubbingnåla og bøy frem to av fjæren

Fest de med et par tørn.

[attachimg=#]

 

Legg de to siste fram på hver sin side under vingen og fest godt.

[attachimg=#]

 

Klipp av fjærene i front, og gå helt bak med tråden.

[attachimg=#]

 

Jeg bruker blåswix og capok som dubbing på denne flua, men fritt valg ;D

[attachimg=#]

 

Dubb flua helt fram, ferdig.

[attachimg=#]

 

[attachimg=#]

 

 

 

post-0-13949850488792_thumb.jpg

post-0-13949850489078_thumb.jpg

post-0-13949850489571_thumb.jpg

post-0-13949850490134_thumb.jpg

post-0-13949850490457_thumb.jpg

post-0-13949850490725_thumb.jpg

post-0-13949850520858_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Ja, men jeg må til Madeira først for å høste! Først i desember. har faktisk "kjøpt" to trær der, men har ikke sjøte. De kostet meg en flaske fantastisk portugisisk brandy som jeg ikke husker navnet på. den går utenpå konjakkene som mange tyller i seg. Skal se om jeg finner ut hva den heter etterhvert, moe på M tror jeg.......Hvor skal denne tråden ende. ............til hengebrua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg må til Madeira først for å høste! Først i desember. har faktisk "kjøpt" to trær der, men har ikke sjøte. De kostet meg en flaske fantastisk portugisisk brandy som jeg ikke husker navnet på. den går utenpå konjakkene som mange tyller i seg. Skal se om jeg finner ut hva den heter etterhvert, moe på M tror jeg.......Hvor skal denne tråden ende. ............til hengebrua?

 

Kan du ikke komme med en partypakke? Alle de nødvendige fargene levert sammen med en flaske brandy. Da har man både inspirasjon og materialer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Nå kom jeg på hva branyen heter, Maciera. Dette var en skikkelig grøftekjøring! Men vit det fluebindinga blir ekstra morsom etter noen hikkaser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på hva branyen heter, Maciera. Dette var en skikkelig grøftekjøring! Men vit det fluebindinga blir ekstra morsom etter noen hikkaser!

 

Kan tenke meg det ja ;) Gir vel omtrent samme effekt som whisky og masse øl. Jeg og en fiskekamerat har noen samlinger midtvinters hvor vi av nevnte årsaker kun binder palmermygg og superpuppan. Det verste var at jeg måtte kaste noen av palmermyggene i våres. De var ubrukelige da bindetråden var surret altfor løst og halvstikket hang som ei løkke. Men det er gøy å mimre, binde og planlegge over en hikkas når snøen blåser rundt hushjørnet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...