Gå til innhold

Brunørret-fiske i Agder


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...

Nå nærmer det seg gutter  :) Kikka litt i en logg som jeg prøvde å føre i fjor (varte bare noen uker som vanlig)

15 mars tok jeg den første over halvkiloen på steinflue :) Ser jeg har skrevet ganske mye steinfluer og noen få vak                        Så nå er det like rundt hjørnet før en kan løfte blikket-sette korken på flaska-dra vekk gardinene og lufte i stua-kaste drugsen og begynne å leve igjen :) :)

 

Jeg gleder meg så sinnsykt til å luffe langs elver og vann igjen Fyre kaffebål og bare kose seg

En måned eller 30 dager igjen så braker det løs :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

I dag var det fint :) Skikkelig varmt og deilig. Tok med guttungen en tur, deilig å kjenne lukten av "tørr skog" og maursyre på stien. Vi hadde med stratos og sprite som vi koste oss med i sola. Vi gikk rett og slett i t-skjorte så varmt var det. For en følelse og rigge ørretutstyret og speide etter insekter igjen. Det var en del fjærmygg men jeg hadde venta litt mer vak. For en følelse det var å se klekkeren min forsvinne i en liten strømvirvel selv om fisken var liten. Guttungen slet litt på det "blanke føret" men til slutt satt den. Herlig å se ekte fiskeglede, skulle tro fisken veide 10 kg ;)

Han ville hjem å vise den i gata ;D

 

For en fin dag :)

Ps: bildene er tatt med mobil

post-2611-13949862894724_thumb.jpg

post-2611-13949862895258_thumb.jpg

post-2611-13949862895758_thumb.jpg

post-2611-13949862896248_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har hatt en fin dag ruffen  :D

 

Men slutt med dette macho tullet. Stratos og sprite du liksom. Syntes tydelig jeg ser ForfengeligSlankePanikkForÅFåNoenEkstraKiloPåKroppenFarrisFlaske bak hodet på sønnen din jeg  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det slukstang jeg ser på bildet der? hva slags vranglære er dette da? ;D ;D ;D

 

Ruffen er jo selv en meget habil slukfisker (han er bedre der enn med fluestanga), så jeg er ikke veldig forundret over at han prøver å forderve guttungens holdninger med røverhistorier om Møresilda og makkedrag som det eneste saliggjørende... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det slukstang jeg ser på bildet der? hva slags vranglære er dette da? ;D ;D ;D

hehe Ja det kan du si. Han har fluestang, vi fikk den faktisk av Robban. Det var meget ok gjort av Robban!!

Jeg tror det er lurt at han behersker haspel helt og holdent før vi går videre. Et steg av gangen.

Han er veldig ivrig og maser stadig om å lære å kaste med fluestang så vi får snart prøve tenker jeg. Men jeg er litt redd for å ta fra han motet, viktig å mestre i den alderen.

 

Stanga hans står ved senga hans og det er tydelig han gleder seg til å prøve. Vi får begynne i løpet av sommeren i alle fall. Først skal han beherske haspel skikkelig.

 

ps: jeg tok ikke innlegget ditt alvorlig Baetis Rodani men jeg har faktisk tenkt litt på dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det slukstang jeg ser på bildet der? hva slags vranglære er dette da? ;D ;D ;D

 

Ruffen er jo selv en meget habil slukfisker (han er bedre der enn med fluestanga), så jeg er ikke veldig forundret over at han prøver å forderve guttungens holdninger med røverhistorier om Møresilda og makkedrag som det eneste saliggjørende... :rolleyes:

Nei faen kom du her nå. Sett korken på flaska og gå og legg deg!! Skal vi fiske med fjærmygg i morra så får du jaggu være i stand til å tre fortommen gjennom flua denne gangen!!! Dessuten er det vel fluebanditten som er slukkongen ikke meg. Du har aldri fersket meg med ei dryppende møresild :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri fersket meg med ei dryppende møresild :rolleyes:

 

Du stinker slukfisker lang vei, ruffen! Det lukter alle... ;D ;D ;D

 

PS! Du har tre fisketur-forfall på rad nå pga. fyll, så jeg blir vel egentlig særdeles overrasket dersom du dukker opp i morra... :rolleyes:

Den var tannløs og billig- jævlig billig ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isen er stortsett borte på de fleste små elver, selv her opp i åseral var det 10 varmegrader i skyggen i går.  Gleder meg til å prøve noen av de til torsdag.

 

Hvordan er statusen i vannene langs kysten, har vakene begynt?  Sitter her oppe i åseral noe dager og går glipp av det som skjer i dette fine været langs kysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isen er stortsett borte på de fleste små elver, selv her opp i åseral var det 10 varmegrader i skyggen i går.  Gleder meg til å prøve noen av de til torsdag.

 

Hvordan er statusen i vannene langs kysten, har vakene begynt?  Sitter her oppe i åseral noe dager og går glipp av det som skjer i dette fine været langs kysten.

Hei Wiggy

Ja det har begynt nå :) Det har ikke kommet skikkelig i gang, men du finner vakende fisk. En del fjærmygg i alle størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott og høyra at du e igang ryffen :D Og at du tar med guttungen e absolutt ingen dårlig ide!! Då veit du kem som skal betala alle dei dyre fisketurane dine når han begynne og tjena penga ;D ;D Men før den tida, so e da vel du som blir fattig " Pappa eg vil ha den stanga, snella, snøre osv osv " ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen, den vanelige nesestyveren :P Så fint og varmt som det var og nå under frysepunktet igjen :P :P Frost om nettene :(

 

Nå vil vi ha varme og fjærmygg!!

 

Noen som har vært ute de siste dagene ? Doggnobbler ble det tur i dag eller ble det vindusvask ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tenkte jeg at dagen var fin for en kajaktur siden de fleste jeg fisker med var fyllesyke :-X

Heiv derfor kajaken på taket og fikk min kjære til å kjøre meg til et ok vann og padle i. Tok turen over nedre og opp i øvre Fiskåvann for deretter videre inn i Bukksteinsvann.

 

Skal si de siste dager med ufyselig vær har satt ting tilbake, ganske bra med fjærmygg og noen få vårfluer ??? Det har eg aldri sett på denne tiden. Tok med en hjem skal ta bilde av den senere så kan dere hjelpe meg om dette virkelig er ei vårflue. Men uannsett  ikke et vak i løpet av en hel dag :-\ Fiska nesten ingenting bare venta på at vakene skulle begynne. Det skjedde dessverre ikke.

 

Men jeg koste meg uannsett veldig. Kokte kaffe på en holme og nøt solen. Det var faktisk is enkelte plasser og snø i skyggehellingene. Det gav en spesiell følelse når jeg paddlet. Isbryting er heller ikke noe jeg pleier å gjøre med kajak. Det var veldig tungt og stoppe opp var ikke noe særlig lurt da det var vrient å komme i gang igjen. Fin trim var det i alle fall og litt morro. Mange fine småholmer og trange sund i dette området. Faktisk veldig fin natur og lite folk i dette bynære området. Mye fugleliv. Fossekallen spilte konsert bare for meg ;)

 

Til slutt måtte jeg gi meg da isen ble for tykk. Det var litt lettere å padle tilbake kan du si.

 

Veldig fin tur selv om fiske aldri kom i gang. Deilig å være alene en hel dag uten noe mas :)                       

post-2611-13949863177403_thumb.jpg

post-2611-13949863177874_thumb.jpg

post-2611-13949863178313_thumb.jpg

post-2611-13949863178663_thumb.jpg

post-2611-13949863179024_thumb.jpg

post-2611-13949863179513_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...