Gå til innhold

Brunørret-fiske i Agder


Anbefalte innlegg

Det blir vel ikke særlig bedre her sør når disse gutta får herje fritt. Helt utrolig spør du meg!

sjekk:

http://www.bekkogstrom.no

Uff.....

Får snart finne meg en ny hobby. Damsprenging forex,

Betyr det at konsesjon foreligger?

Skal vi tro det som står er det det flere konsesjonssøknader inne - og de kommer til å gå rett gjennom med den politikken som vi kjører nå.

Dette er hva som venter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel ikke særlig bedre her sør når disse gutta får herje fritt. Helt utrolig spør du meg!

sjekk:

http://www.bekkogstrom.no

Uff.....

Får snart finne meg en ny hobby. Damsprenging forex,

Betyr det at konsesjon foreligger?

Skal vi tro det som står er det det flere konsesjonssøknader inne - og de kommer til å gå rett gjennom med den politikken som vi kjører nå.

Dette er hva som venter:

Huff og huff. Dette gjør meg både sint og oppgitt.

Totalt unødvendige, tungt subsidierte miljøødeleggelser.

Vi trenger en norsk variant av Älvräddarna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte som sagt om disse planene i fjor. Da var det en konsulent fra Rogaland ? som kartla biologien i området. Han var i kontakt med Osprey her på forumet, men ble henvist til meg. Jeg hørte aldri noe. Det er ikke sikkert jeg har rett, men jeg føler at disse konsulentene har en tendens til å lage "light" rapporter. Det er jo trist at en skal håpe på at det ikke får konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte som sagt om disse planene i fjor. Da var det en konsulent fra Rogaland ? som kartla biologien i området. Han var i kontakt med Osprey her på forumet, men ble henvist til meg. Jeg hørte aldri noe. Det er ikke sikkert jeg har rett, men jeg føler at disse konsulentene har en tendens til å lage "light" rapporter. Det er jo trist at en skal håpe på at det ikke får konsekvenser.

Hva var det de ville med deg og Osprey? Ikke frekt ment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte som sagt om disse planene i fjor. Da var det en konsulent fra Rogaland ? som kartla biologien i området. Han var i kontakt med Osprey her på forumet, men ble henvist til meg. Jeg hørte aldri noe. Det er ikke sikkert jeg har rett, men jeg føler at disse konsulentene har en tendens til å lage "light" rapporter. Det er jo trist at en skal håpe på at det ikke får konsekvenser.

Hva var det de ville med deg og Osprey? Ikke frekt ment!

Ring meg heller i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte som sagt om disse planene i fjor. Da var det en konsulent fra Rogaland ? som kartla biologien i området. Han var i kontakt med Osprey her på forumet, men ble henvist til meg. Jeg hørte aldri noe. Det er ikke sikkert jeg har rett, men jeg føler at disse konsulentene har en tendens til å lage "light" rapporter. Det er jo trist at en skal håpe på at det ikke får konsekvenser.

Litt konkret her, og jeg håper arbeidsmetoden ikke er representativ for konsulentfirmaet EcoFact fra Sandnes.

Jeg fikk tilsendt rapporten fra EcoFact fra Fiskeforvalter i A-Agder. Etter å ha lest rapporten, ser jeg at rapporten referer til Håvard K. flere ganger. Håvard på sin side hadde aldri hørt om rapporten, ei visste han at han hadde truffet en konsulent som kartla området. Håvard på sin side oppfattet at han traff en annen fisker...og da svarer man jo i tåka..

Hvor er seriøsiteten til disse konsulentene? Ikke presentere seg?? Hva er gehalten i resten av rapporten??

Tror jammen det blir en føljetong på dette i forhold til Fylkesmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte som sagt om disse planene i fjor. Da var det en konsulent fra Rogaland ? som kartla biologien i området. Han var i kontakt med Osprey her på forumet, men ble henvist til meg. Jeg hørte aldri noe. Det er ikke sikkert jeg har rett, men jeg føler at disse konsulentene har en tendens til å lage "light" rapporter. Det er jo trist at en skal håpe på at det ikke får konsekvenser.

Litt konkret her, og jeg håper arbeidsmetoden ikke er representativ for konsulentfirmaet EcoFact fra Sandnes.

Jeg fikk tilsendt rapporten fra EcoFact fra Fiskeforvalter i A-Agder. Etter å ha lest rapporten, ser jeg at rapporten referer til Håvard K. flere ganger. Håvard på sin side hadde aldri hørt om rapporten, ei visste han at han hadde truffet en konsulent som kartla området. Håvard på sin side oppfattet at han traff en annen fisker...og da svarer man jo i tåka..

Hvor er seriøsiteten til disse konsulentene? Ikke presentere seg?? Hva er gehalten i resten av rapporten??

Tror jammen det blir en føljetong på dette i forhold til Fylkesmannen.

Kjør på, banditt!

Dette er bare for frekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hadde en veldig fin tur i dag. Fikk masse fisk, noen riktig fine og fisken vaker enda og det klekker insekter selv om det begynner å bli kaldt. Hadde med fruen og vi lagde mat og kokte kaffe i finværet. Ungene var på tur til Danmark å vi hadde fri i sammen.  Hun fikk og faktisk litt fisk. Kilosfisk og greier :)

Det var gøy!

Festen er ikke over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Vært ute et par dager på Iveland og Vatnestraum. Sett LITT vaking etter Marginata. Fått 4 fisk til å ta flua, men bare en på 700 på land. Men der er godt i gang  :D

Hadde posisjonert meg med 3 vakende ørret innen kasteavstand fra kajakken i dag. Så kom en nordavind som ikke ville gi seg. Og borte var de. Det var nedtur  >:(

Men fin tur  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Er ny på forumet, men likefult veldig glad i fluefiske.

Var en tur i påskehelga å tittet litt på bellandselva, flott elv og en mikroklekking av en eller annen døgnflueart midt på dagen gjorde turen ganske spennende og fisken gikk banans, masse vak i nedre delen av elva. Fikk tre fisk som alle hadde grei kondisjon, alle rundt 40cm så de ble satt pent tilbake. Tar meg en tur opp med telt neste helg om været blir så bra som yr skryter av.

Har noen fått testet rettåna i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Ja, da er det på tide å oppsummere brunørretsesongen på Agder 2015. Ett ord: "Elendig". Mye vind, kaldt, sporadiske og dårlige klekkinger. Kilosfisken teller vi på høyrehånda, så "Elendig" er dekkende. Likevel gir "penger i banken" håp for de kommende sesongene.

Noen med andre inntrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...