Ruffen Posted October 9, 2012 Report Share Posted October 9, 2012 Det blir vel ikke særlig bedre her sør når disse gutta får herje fritt. Helt utrolig spør du meg! sjekk: http://www.bekkogstrom.no Uff..... Får snart finne meg en ny hobby. Damsprenging forex, Betyr det at konsesjon foreligger? Virker jo sånn. Vi får satse på at det ikke får konsekvenser for oss. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nofish Posted October 10, 2012 Report Share Posted October 10, 2012 Det blir vel ikke særlig bedre her sør når disse gutta får herje fritt. Helt utrolig spør du meg! sjekk: http://www.bekkogstrom.no Uff..... Får snart finne meg en ny hobby. Damsprenging forex, Betyr det at konsesjon foreligger? Skal vi tro det som står er det det flere konsesjonssøknader inne - og de kommer til å gå rett gjennom med den politikken som vi kjører nå. Dette er hva som venter: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Stubø Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 Det blir vel ikke særlig bedre her sør når disse gutta får herje fritt. Helt utrolig spør du meg! sjekk: http://www.bekkogstrom.no Uff..... Får snart finne meg en ny hobby. Damsprenging forex, Betyr det at konsesjon foreligger? Skal vi tro det som står er det det flere konsesjonssøknader inne - og de kommer til å gå rett gjennom med den politikken som vi kjører nå. Dette er hva som venter: Huff og huff. Dette gjør meg både sint og oppgitt. Totalt unødvendige, tungt subsidierte miljøødeleggelser. Vi trenger en norsk variant av Älvräddarna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond Kjærstad Posted October 11, 2012 Report Share Posted October 11, 2012 Jeg hørte som sagt om disse planene i fjor. Da var det en konsulent fra Rogaland ? som kartla biologien i området. Han var i kontakt med Osprey her på forumet, men ble henvist til meg. Jeg hørte aldri noe. Det er ikke sikkert jeg har rett, men jeg føler at disse konsulentene har en tendens til å lage "light" rapporter. Det er jo trist at en skal håpe på at det ikke får konsekvenser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruffen Posted October 13, 2012 Report Share Posted October 13, 2012 Jeg hørte som sagt om disse planene i fjor. Da var det en konsulent fra Rogaland ? som kartla biologien i området. Han var i kontakt med Osprey her på forumet, men ble henvist til meg. Jeg hørte aldri noe. Det er ikke sikkert jeg har rett, men jeg føler at disse konsulentene har en tendens til å lage "light" rapporter. Det er jo trist at en skal håpe på at det ikke får konsekvenser. Hva var det de ville med deg og Osprey? Ikke frekt ment! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond Kjærstad Posted October 13, 2012 Report Share Posted October 13, 2012 Jeg hørte som sagt om disse planene i fjor. Da var det en konsulent fra Rogaland ? som kartla biologien i området. Han var i kontakt med Osprey her på forumet, men ble henvist til meg. Jeg hørte aldri noe. Det er ikke sikkert jeg har rett, men jeg føler at disse konsulentene har en tendens til å lage "light" rapporter. Det er jo trist at en skal håpe på at det ikke får konsekvenser. Hva var det de ville med deg og Osprey? Ikke frekt ment! Ring meg heller i morgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond Kjærstad Posted October 17, 2012 Report Share Posted October 17, 2012 Jeg hørte som sagt om disse planene i fjor. Da var det en konsulent fra Rogaland ? som kartla biologien i området. Han var i kontakt med Osprey her på forumet, men ble henvist til meg. Jeg hørte aldri noe. Det er ikke sikkert jeg har rett, men jeg føler at disse konsulentene har en tendens til å lage "light" rapporter. Det er jo trist at en skal håpe på at det ikke får konsekvenser. Litt konkret her, og jeg håper arbeidsmetoden ikke er representativ for konsulentfirmaet EcoFact fra Sandnes. Jeg fikk tilsendt rapporten fra EcoFact fra Fiskeforvalter i A-Agder. Etter å ha lest rapporten, ser jeg at rapporten referer til Håvard K. flere ganger. Håvard på sin side hadde aldri hørt om rapporten, ei visste han at han hadde truffet en konsulent som kartla området. Håvard på sin side oppfattet at han traff en annen fisker...og da svarer man jo i tåka.. Hvor er seriøsiteten til disse konsulentene? Ikke presentere seg?? Hva er gehalten i resten av rapporten?? Tror jammen det blir en føljetong på dette i forhold til Fylkesmannen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Stubø Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 Jeg hørte som sagt om disse planene i fjor. Da var det en konsulent fra Rogaland ? som kartla biologien i området. Han var i kontakt med Osprey her på forumet, men ble henvist til meg. Jeg hørte aldri noe. Det er ikke sikkert jeg har rett, men jeg føler at disse konsulentene har en tendens til å lage "light" rapporter. Det er jo trist at en skal håpe på at det ikke får konsekvenser. Litt konkret her, og jeg håper arbeidsmetoden ikke er representativ for konsulentfirmaet EcoFact fra Sandnes. Jeg fikk tilsendt rapporten fra EcoFact fra Fiskeforvalter i A-Agder. Etter å ha lest rapporten, ser jeg at rapporten referer til Håvard K. flere ganger. Håvard på sin side hadde aldri hørt om rapporten, ei visste han at han hadde truffet en konsulent som kartla området. Håvard på sin side oppfattet at han traff en annen fisker...og da svarer man jo i tåka.. Hvor er seriøsiteten til disse konsulentene? Ikke presentere seg?? Hva er gehalten i resten av rapporten?? Tror jammen det blir en føljetong på dette i forhold til Fylkesmannen. Kjør på, banditt! Dette er bare for frekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruffen Posted October 27, 2012 Report Share Posted October 27, 2012 Hadde en veldig fin tur i dag. Fikk masse fisk, noen riktig fine og fisken vaker enda og det klekker insekter selv om det begynner å bli kaldt. Hadde med fruen og vi lagde mat og kokte kaffe i finværet. Ungene var på tur til Danmark å vi hadde fri i sammen. Hun fikk og faktisk litt fisk. Kilosfisk og greier Det var gøy! Festen er ikke over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruffen Posted November 7, 2012 Report Share Posted November 7, 2012 Skal jaggu prøve meg i helgen hvis ikke været er for ufyselig. Ser det klekker mygg enda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted April 28, 2013 Report Share Posted April 28, 2013 Noen med rapporter på is nedover i gjerstad - felle området nå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond Kjærstad Posted April 28, 2013 Report Share Posted April 28, 2013 Løsner nok til 17.mai Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted April 28, 2013 Report Share Posted April 28, 2013 Løsner nok til 17.mai Det vet jo jeg også... Jeg lurte på hvordan det så ut NÅ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slappfisken Posted May 22, 2013 Report Share Posted May 22, 2013 HALLA! Noen som har noe rapporter fra sørlandet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruggen Posted May 23, 2013 Report Share Posted May 23, 2013 HALLA! Noen som har noe rapporter fra sørlandet? Om isforhold, klekkinger eller hva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Arild Posted May 25, 2013 Report Share Posted May 25, 2013 Vært ute et par dager på Iveland og Vatnestraum. Sett LITT vaking etter Marginata. Fått 4 fisk til å ta flua, men bare en på 700 på land. Men der er godt i gang Hadde posisjonert meg med 3 vakende ørret innen kasteavstand fra kajakken i dag. Så kom en nordavind som ikke ville gi seg. Og borte var de. Det var nedtur Men fin tur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Villmarksmannen Posted April 23, 2014 Report Share Posted April 23, 2014 Er ny på forumet, men likefult veldig glad i fluefiske.Var en tur i påskehelga å tittet litt på bellandselva, flott elv og en mikroklekking av en eller annen døgnflueart midt på dagen gjorde turen ganske spennende og fisken gikk banans, masse vak i nedre delen av elva. Fikk tre fisk som alle hadde grei kondisjon, alle rundt 40cm så de ble satt pent tilbake. Tar meg en tur opp med telt neste helg om været blir så bra som yr skryter av.Har noen fått testet rettåna i år? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Villmarksmannen Posted April 26, 2014 Report Share Posted April 26, 2014 Bellandselva i dag. Ingen fisk som kommer til å bryte noen rekorder, etter jeg kom til 20 så sluttet jeg å telle. Var noen vak som kunne tyde på større fisk, men disse var noen meter unna hva jeg kunne vade og kaste til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted April 14, 2015 Report Share Posted April 14, 2015 Er det noen vann som begynner å slippe nå i området? Evt noen som vet hvor høyt opp? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond Kjærstad Posted September 29, 2015 Report Share Posted September 29, 2015 Ja, da er det på tide å oppsummere brunørretsesongen på Agder 2015. Ett ord: "Elendig". Mye vind, kaldt, sporadiske og dårlige klekkinger. Kilosfisken teller vi på høyrehånda, så "Elendig" er dekkende. Likevel gir "penger i banken" håp for de kommende sesongene.Noen med andre inntrykk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts