Gå til innhold

Brunørret-fiske i Agder


Anbefalte innlegg

Nå har du vel snart fiska fra deg Ruffen  :). Du har allerede oppnådd det du ville i 2009 sesongen  :o :o. Fryseren er  full og Kona di er lei av å rydde hagen aleine. Snart er det 17. mai og huset skulle vært malt. Vanna dine er snart for varme til å fiske i. Du vet at resten av sesongen vil bli en nedtur med en slik start. Finn fram grilldressen og gorillacapsen, ta det litt med ro og slutt med å  fore oss med slike "vederstyggelige"  turhistorier og fiskebilder  ;)

 

Sur?  Neida.., bare LITT misunnelig  ;D ;D ;D

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for få som fisker i bymarka for tiden. Hadde vært hyggelig å truffet fler folk rundt forbi. Virker kansje rart å skrive slikt om mine lokale vann men tilfelle er at mange vann trenger mer uttak. At det finnes stor fisk her ble bevist i kveld ;D ;D ;D Stikkord er "øst for hoppbakken" ;D Ikke så alt for stort vann ;) Lenge siden jeg har fisket her men ikke lenge til neste gang :D

Da jeg regner med dere også slipper ut igjen stor fisk er jeg ikke så redd for å innrømme dette. Ut å fisk dere latsabber, sørlandet er gull for tiden!

Husk og ta med dere en god myggklekker :) Kveldens største ble en på 1,4 og en retta kroken  pluss at jeg mista en "gromming".

Beklager dårlig bilde.

 

 

 

Psykt, håper nakken du kjøpte var i bruk på disse fluene :-)

 

Grattis med en kanonstart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad på dine vegne Ruffen! Utrolig start på sesongen for deg. Jeg var ute i bymarka på tirsdag. Fikk 2 stk, største på rundt 400 gr, men så noen som jeg tipper lå på over kiloen! Om de ville ta mine fluer? Eh, nei selvfølgelig ikke!!! De holdt på å slurpe i seg små biller som datt i vannet, og jeg hadde ikke en eneste flue som lignet på det. Jeg prøvde mygg, klekkere, nymfe :o, men uten hell! Surt, men likevel deilig å få årets første brunørret. Blir nok ikke siste gang jeg skal opp dit. Kanskje vi treffes :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad på dine vegne Ruffen! Utrolig start på sesongen for deg. Jeg var ute i bymarka på tirsdag. Fikk 2 stk, største på rundt 400 gr, men så noen som jeg tipper lå på over kiloen! Om de ville ta mine fluer? Eh, nei selvfølgelig ikke!!! De holdt på å slurpe i seg små biller som datt i vannet, og jeg hadde ikke en eneste flue som lignet på det. Jeg prøvde mygg, klekkere, nymfe :o, men uten hell! Surt, men likevel deilig å få årets første brunørret. Blir nok ikke siste gang jeg skal opp dit. Kanskje vi treffes :)

 

 

Hvilken farge var det på billene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig ikke tengt å legge ut disse siden enkelte blir litt sure for at jeg ikke gidder å tømme meg for tips.

Jeg har vel brukt ca 25år på å leter etter stor ørret. Kan si en ting "øst i bymarka" men ikke forvent full klaff på første tur!!

Jeg har fisket utallige døgn her oppe. Jeg og doggnobbler vokste nesten opp i disse områdene så jeg er rimelig lommekjent for å si det sånn.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Begge ca 1,1-1,2kg På myggklekker :)

Ut og fisk gutter! Drep småfisken og slipp ut de store (over 500g)  :)

 

Edit: Det gjør ingenting om andre og skriver litt rapporter og legger inn litt bilder!!

Ps: Det trenger ikke være kilosfisk!! men gjerne en hyggelig opplevelse eller en nyttig erfaring :)

post-2611-13949863987441_thumb.jpg

post-2611-13949863987721_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad på dine vegne Ruffen! Utrolig start på sesongen for deg. Jeg var ute i bymarka på tirsdag. Fikk 2 stk, største på rundt 400 gr, men så noen som jeg tipper lå på over kiloen! Om de ville ta mine fluer? Eh, nei selvfølgelig ikke!!! De holdt på å slurpe i seg små biller som datt i vannet, og jeg hadde ikke en eneste flue som lignet på det. Jeg prøvde mygg, klekkere, nymfe :o, men uten hell! Surt, men likevel deilig å få årets første brunørret. Blir nok ikke siste gang jeg skal opp dit. Kanskje vi treffes :)

 

 

Hvilken farge var det på billene?

 

Var ute idag også. Fikk ikke en dritt, og igjen var det disse små billene de ville ha. De er små lysebrune/gråaktige på ca str 16 tenker jeg. Har kjøpt meg foam, så nå er det å binde biller for alle penga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute en tur i kveld, ble 2 bekkerøyer. den ene rundt halvkiloen og den andre rundt kiloen.

har fått mange bekkerøyer opp i gjennom, men den største i dag var det jaggu fart i, raste rundt som en villbas.

har alltid syntes bekkerøya har vært litt daffe, men det var jaggu ikke denne.

hadde ventet en del mere klekking i dag, men får satse på at det skjer litt mere i løpet av helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute en liten tur i dag, blåste noe helt sykt men tenkte at det ikke gjorde så mye siden jeg skulle ut i bellyen, men der tok jeg jaggu feil, blåste jo stiv kuling til tider.

så en del døgnfluer i dag men ikke et eneste vak.

så ble tvunget til og gå over til nymfe og dognobbler, med det resultat at en smellfeit ørret på 1,1 kg lot seg overliste ;D

dette smakte ekstra godt da min gode venn ruffen, har velltet seg i fisk på denne størelsen i det siste :)

ellers er det jaggu få folk som er ute for tiden syntes jeg, kanon forhold nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :) 1,1 er jo jævl.. bra da!! Hører om flere som får fin fisk om dagen :)

Denne våren har vært sykt god her på sørlandet. Merkelig at ikke flere fisker litt om dagen ???

 

Godt å kose seg litt i ro og mak :-)

Sant nok :rolleyes:

Ser en trend jeg ikke helt liker men jeg kan ikke si noe heller :P Arbeidsløse pollakker fisker for harde livet, De får fisk og de dreper alt. Innkludert de store.

Jeg ble utskjelt på polsk (regner jeg med) da jeg slapp på en kilosfisk mens de så på. Han ene reagerte med å kaste sluken 50 cm i fra meg. Da tente jeg og det ble litt skal vi kalle det turbulent :rolleyes: Heldigvis roet det seg etter at kona til han ene tok afære. Skal innrømme jeg var rimelig fly forbasket. For å si det mildt!!! Får håpe ikke vannene fiskes i stykker. De gjør nok ikke det, de er og i sin fulle rett til å drepe alt de får.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :) 1,1 er jo jævl.. bra da!! Hører om flere som får fin fisk om dagen :)

Denne våren har vært sykt god her på sørlandet. Merkelig at ikke flere fisker litt om dagen ???

 

Det er mange som fisker for tiden, men det er jo ikke alle som rapporterer inn fangstene sine daglig på fluefiskesiden... :rolleyes:;)

 

Er det ikke underrapportering det kalles...?!?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :) 1,1 er jo jævl.. bra da!! Hører om flere som får fin fisk om dagen :)

Denne våren har vært sykt god her på sørlandet. Merkelig at ikke flere fisker litt om dagen ???

 

Det er mange som fisker for tiden, men det er jo ikke alle som rapporterer inn fangstene sine daglig på fluefiskesiden... :rolleyes:;)

 

Er det ikke underrapportering det kalles...?!?? ;)

Jeg tenker ikke på hva som blir skrevet her men hvor mange jeg treffer rundt forbi.

Dette er ikke noe vits å diskutere. Du prøver bare å late som du får tid til fiske for tiden :rolleyes:. Sannheten er at når du ikke sparker fotball gjør du husarbeid mens du kurrer fine ord til dama som ligger på sofaen. Hjelper det? Nei!! Fiske får du ikke lov til lengre :P

Du pratet vel om en dag i mai, gleder du deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart helg gutter :) Nå får vi legge inn litt snadder i denne tråden til søndag! Vi kan ikke la vestlendingene styre dette showet .

Vi må tørke av de påstander som "eg e best" og lignende. Nå må vi vise at det er sørlendinger som er de dyktigste ørretfiskerene.

Ut og fisk dere og legg inn rapporter!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...