Gå til innhold

hva skjer ?


Ruffen

Anbefalte innlegg

skjer det ingenting rundt forbi i norges land ??? ???

her på sørlandet var det full rulle før den jævla snøen la seg  :-X men vi skriver jo snart april så det må jo begynne å røre seg enkelte plasser.

men det er veldig få som skriver resultater. KOM MED RAPORTER

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest øystein

Det var godt i gang før påsken med vakende fisk og flotte forrhold men så kom påsken og store mengder snø og da stoppet alt helt opp :(

 

Nå er snøen nesten borte og fisken har begynt å vake igjen :D :D :D :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en liten tur i dag mellom regnbygene og fikk fisket litt med tørre mygg. Min første tur etter påsken. Etter 2 timer begynnte det å blåse opp og solen forsvant. Da var det bare å pakke sakene og reise hjem. Uansett fikk jeg 6 stk på rundt 200g.

 

Sigve

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en tur med hundeskråtten for en time siden,tok en tur til et vann som jeg fisker en del i men isen lå ennå. men den var veldig tynn så kansje allerede i morgen  ???

fikk et par småfisk i en isfri bekkos

tipper fjærmyggen kommer for alvor nå i løpet av neste uke  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ er det alvor. Masse fjærmygg i går  ;D Jeg og sixpack-karlsen var i et vann som familien min eier ca 20 min fra kr.sand.

vi fikk bra med fisk ;D ;D noen opp mot kiloen  ;D  Det har aldri hvert så bra i det vannet som i år. Så flere STORE  ;D

Så nå er det bare å komme seg ut gutter  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fint fjærmyggfiske idag formiddag. Var ute 1 time, bare for spasmene sin del ;D

Krok 18-20, tynn liten sak med ørlite hackle fremme ordnet sakene, i vind og uten vind... ;)

Fikk nok fisk på nye stangen min til at det var verdt turen....løftet "av" noen fisk også..tar meget forsiktig..ingen over 2 kilo dessverre ;D ;D

Alle mellom 200-300 gr. Gøy likevel 8)

Testet også Varivas fluorcarbon 8X....ser meget greit ut den også :)

Har 9X sm også skal forsøkes med tid og stunder....kanskje imorgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vilt Sixpack :o

 

Lurer om jeg kan bestikke Ruffen litt der ;D ;D

Si at jeg har et "nært" forhold til Sixpack, he he....

 

Kom med rapporter, utrolig kult! Får jeg brunørret på over 400 gram på første tur i år så skal jeg være fornøyd!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Kun Mygg enda, store mygg str 14-16, snart billetid og i løpet av de neste 14-20 dagene kan vi vente brune døgnfluer (lepto marginata/vespertina). (vestlandet)

 

Det er nå årets beste stillevanns fiske er for min del, store myggklekkinger får opp overaskende stor fisk og de beiter til tider sinnsykt aktivt i overflata :D.

 

Senere på våren/sommeren når det er litt varmere i vannet så er småfisken mye mer aktiv og det er vanskeligere å finne de store så kom dere ut å fisk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnet en elvefisk i dag. Den var stappfull av steinfluenymfer, samt en og annen husbyggende vårfluelarve.

 

I vannene er det vel stort sett mygg det går i, selv om ruffen har en forkjærlighet for å fiske med svære odonata-nymfer.. ;D

 

Det er vilt Sixpack :o

 

Lurer om jeg kan bestikke Ruffen litt der ;D ;D

Si at jeg har et "nært" forhold til Sixpack, he he....

 

Kom med rapporter, utrolig kult! Får jeg brunørret på over 400 gram på første tur i år så skal jeg være fornøyd!  ;)

 

Jeg håper at det ikke er noen homoerotiske undertoner her, Jan Thomas...?!?? ???;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odonata nymfer ha ha for en type. Grunnen husker du sikkert for det var du som holdt stanga og du hadde ikke fått ørret i år ;D ;D

Så da måtte jeg jo binde på noe sikkert så du også fikk.  ;D Og foresten den elvefisken, hvem fikk den du eller jeg.  ???;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet min sessong på lørdag. En god del vak men kom ikke på talefot med noen av de. Det så ut som de spiste noe veldig smått og sort min mydd i krok 24 så stor ut så det gav jeg opp. Utrolig befriende og endelig sitte ved vannet og se ørret vake... håper myggen kommer snart, fritt for den på lørdag der jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fin fisk spenolsen  :) Var ut en tur på søndag hadde med ungene så det ble ikke så mye fisking for det fløy sluker og spinnere i alle retninger hadde mer en nok med å forsvare meg og krype i trær ;)

Men jeg fikk noen på ca 350g. Men det som var morsomt var at de tok klinkhammeren min selv om det til tider snødde vaskefiller.  ;D

Ungene fikk desværre ikke noe

 

Takk takk. Dette er vel den tiden av året vi fluefiskere utfisker slukfiskerne ved vannet. Har prøvd med litt nymfer og sånt, men det nekter de å ta, selv om de er perfekt presentert foran snuten på dem. Skal være mygg og i riktig stadie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...