Gå til innhold

jobb og fluefiske...!?


Lasse18

Anbefalte innlegg

hva med og starte eget firma ;D

 

Øhh.. du mener å starte eget firma, for å få bedre tid til fluefiske, jo jo....  Det er jo ikke vanskelig, bare å finne en god ide, ha penger til å realisere, villig til å ta risikoen for å ikke lykkes, ha anledning ut i fra forpliktelser, bygge opp en tilstrekkelig kundemasse som må vedlikeholdes, glemme alt som heter "kjøre og hviletider" ( arb.miljøloven), ikke gå hjem klokken 16.00, og leve konstant med ansvaret... Det skulle vel ikke det ta mer enn 7-10 år før du er i stand til å fiske det meste av sesongen...

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Skaff deg dame Lasse. ;D ;D Dame med topp utdannelse med en far med masse penger og store ambisjoner, så store ambisjoner, at hun knapt nok har tid til å tenke på deg og bry seg med hva du driver med. Da kan du etter hvert gå over til å fiske på heltid. Er du heldig skaffer du deg dame som ikke har tid til å få unger heller, så slipper du det maset også. Sørg for all del for at hun ikke forlanger særeie, da er du i big shit om hun skulle ønske å skilles etter en tid. :o :o.

 

Lykke til. ;)

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg dame Lasse. ;D ;D Dame med topp utdannelse med en far med masse penger og store ambisjoner, så store ambisjoner, at hun knapt nok har tid til å tenke på deg og bry seg med hva du driver med. Da kan du etter hvert gå over til å fiske på heltid. Er du heldig skaffer du deg dame som ikke har tid til å få unger heller, så slipper du det maset også. Sørg for all del for at hun ikke forlanger særeie, da er du i big shit om hun skulle ønske å skilles etter en tid. :o :o.

 

Lykke til. ;)

Jens

 

du sier noe der!! ;) ;) :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Etter et par års pause fra lakseoppdretten har jeg nå valgt å gå tilbake. Mye på grunn av fisketid o.l..

Har hatt en flott jobb hos Kleven Jakt & Fiske i vel et år nå. Solgt jakt, fiske og turutrustning hele sesongen. Utvekslet erfaringer, fiskeplasser, fluemønster. Lønna er god og frynsegodene mange.

Det som manglet var fritid og nærhet til naturen.

På anlegget jobber jeg en uke på/av-rotasjon. Når arbeidsdagen er omme oser jeg til land og jakter SØ i fjæra eller røye og ørret på fjellet. Eller simpelten haler opp digre sjømonstre nær flåta. I friuka tar jeg turer jeg mens jentene er på skolen. De ti årene jeg har hatt skiftarbeid på oppdretten har jeg aldri følt behov for sommerferie...... I midnattsola er batteriene konstant oppladete ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å finne seg en skikkelig formuende kone med hytte på vidda og ved sjøen.  Aksepter felleseie, selv om det er surt å gi fra seg eierskapet til halve yndlingsstanga.  Fisk natt og dag, ta med deg søte fiskevenninner og lag hjemmekinoanlegg for visning av fluefiskefilmer - og kun det.  Dersom kona synes det er ok har du fått det som plommen i egget.  Dersom hun ikke synes det er ok drar du din kos, men tenk nøye gjennom om det er SØ-fisket (hytta ved sjøen) eller tørrfluefisket (hytta på vidda) du prioriterer i skilsmisseoppgjøret.

 

Dette innlegget begynte seriøst, men skled muligens noe ut.

 

Skaff deg dame Lasse. ;D ;D Dame med topp utdannelse med en far med masse penger og store ambisjoner, så store ambisjoner, at hun knapt nok har tid til å tenke på deg og bry seg med hva du driver med. Da kan du etter hvert gå over til å fiske på heltid. Er du heldig skaffer du deg dame som ikke har tid til å få unger heller, så slipper du det maset også. Sørg for all del for at hun ikke forlanger særeie, da er du i big shit om hun skulle ønske å skilles etter en tid. :o :o.

 

Lykke til. ;)

Jens

Vi er forholdsvis enige her, Jens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Lillevann, det var ikke meningen å plagiere. Slik kan det gå når man ikke leser hva andre har skrevet. Det skulle imidlertid borge for at det er et tips Lasse burde tenke på.

Etter som jeg har passert 60 og derved har noe livserfaring, kan jeg prøve å svare Lasse litt seriøst. Det er nok slik (jeg skal ikke si dessverre) at det forventes av samfunnet omkring deg at du får deg en skikkelig utdannelse og jobb etter hvert. Noe jeg er sikker på at du selv også vil få stor glede av. Etter hva jeg mener å huske går du i lære innenfor automasjon. Jeg jobber selv i en bedrift som driver med det samme og vi har flere ivrige fluefiskere i firmaet, som klarer å kombinere hobby, jobb og familieliv på en utmerket måte. Det går mye på å bygge seg good-will-konto hos familie og arbeidsgiver utenfor sessongen som du igjen kan tære på når sessongen kommer. Klarer du å være så klarsynt når den store kjærligheten dukker opp, at du finner ei som du kan dele dine interesser med, så kan du se fram til et langt og lykkelig liv.

Lykke til.

 

Hilsen Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det tmags.

Bildet er av ei rype jeg møtte på Norefjell for noen år siden. Dessverre blei bildet litt dårlig fokusert, litt stressa og nytt kamera.

Det er jo litt hyggelig å se at du lengter litt hjem også, selv om du er i det mange av oss her på forumet vil kalle stedet du er Paradis på jord. Lykke er så mangt og ikke nødvendigvis alltid å bare gjøre det man har lyst til.

Litt avsporing Lasse av tråden din Lasse, men regner med at du tåler den.

 

Jens

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Rufser opp i en viktig tråd. Har du bestemt deg Lasse ? Tenk deg nøye om ,du har alle muligheter. Og pass deg så du ikke ikke ender opp som en avdanket byggningsformann som jeg har gjort :D :D Med alt for lite fritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

hvorfor kan du ikke begynne å produsere verdens beste fluestenger til verdens høyeste pris, men likevell ha en rask produksjon slik at du slipper å lage mere enn 30 stenger i året? det hadde vært flott om du kunne, da kunne du fiska mesteparten av året...ikke vanlig hus eller leilighet, billig bil, brukt tv, pc istedenfor mac...ja ta alle dårlige valg i forhold til normen, så kan du bo i elva hele sesongen...på sosialtrygd og i en råtten campingvogn! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

"I took the worlds most wonderful hobby and fucked it up by making it my job". Husker ike hvem som sa det, men velsagt.

 

Ideelt sett så burde man finne opp en pengemaskin der pengene bare raste inn på kontoen. Et par dager i måneden med litt regnskap og det var det. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Det er bare å konstantere at verden fortsatt er tett befolket av "drømmere" ;D

Morten

Vi prøver å være kreative her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...