Gå til innhold

Bildetråden 2008


Øyvind T

Anbefalte innlegg

  • Svar 680
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hvem har vel ikke det? han er knapt 7 måneder, veier 40 kg... og er ikke utvokst før om 2 år ca. Herlige greier? ;D

 

Så heter'n Adams... (ohh ohh, tony adams ohh ohh:P)

 

 

 

Flott bilde, og Adams er et fint navn. Det morsomte med navnet Adams på en Leonberger er jo at ørreteflua Adams ble skapt av amerikaneren Leonard Halladay for C.A. Adams i 1922. Altså Leonard bandt en flue for Adams, og således berget fisket hans. Vi kan altså si at Leon berget Adams. Nå er vi så nærme Leonbergeren Adams, at jeg tror vi stopper der.  ;D;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har vel ikke det? han er knapt 7 måneder, veier 40 kg... og er ikke utvokst før om 2 år ca. Herlige greier? ;D

 

Så heter'n Adams... (ohh ohh, tony adams ohh ohh:P)

 

 

 

Flott bilde, og Adams er et fint navn. Det morsomte med navnet Adams på en Leonberger er jo at ørreteflua Adams ble skapt av amerikaneren Leonard Halladay for C.A. Adams i 1922. Altså Leonard bandt en flue for Adams, og således berget fisket hans. Vi kan altså si at Leon berget Adams. Nå er vi så nærme Leonbergeren Adams, at jeg tror vi stopper der.  ;D;) 

 

Bevares dette lå jo så oppi dagen at jeg sitter og rødmer av skam over at jeg ikke har gjort denne koblingen tidligere  ;D Bravo Jørn !

 

Mvh

Rolf JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! Har sånn funksjon på kamera? Eller sitter du oppe heile natta? ;D ;D

 

Ingen intervallfunksjon på canons dslr'r. Må bruke en ekstern timerutløser/intervalometer, eller koble kameraet til laptopen og kjøre et program som tar bilder på et satt intervall, som for eksempel gbtimelapser, som jeg har brukt.

 

Men jo, jeg sitter en del oppe om natta òg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket interval bruker du når du knipser? Regner med 400D ikke knipser i 25 bilder i sekundet.., men at de spilles av i 25 fps?  :)

 

Mener jeg kjørte 6s intervaller. Som du kanskje har skjønt så er det ikke jeg som knipser, men laptopen som er satt opp til å knipse og lagre hvert 6. sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket interval bruker du når du knipser? Regner med 400D ikke knipser i 25 bilder i sekundet.., men at de spilles av i 25 fps?  :)

 

Mener jeg kjørte 6s intervaller. Som du kanskje har skjønt så er det ikke jeg som knipser, men laptopen som er satt opp til å knipse og lagre hvert 6. sekund.

 

Jepp, det forsto jeg  ;)

 

Tenkte å prøve meg på noe lignende... Skal se hva jeg får til med nikon-kameraet mitt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å rota litt i sommerens bilder, og fant et par bilder som vekket gode minner. En liten perle på østlandet som blir besøkt hvert år. I slutten av juni kommer storfisken opp i denne lille elva for å beite på gytende ørkyter. Stor stemning når 3-4 kilos ørreter kommer opp i slike småelver. ;D ;D

 

 

Gisle

post-2382-1394985887293_thumb.jpg

post-2382-13949858873442_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fine steder i British Columbia  :)

Så får det ikke hjelpe at fyren står å kjører fisk (steelhead ?) på slukstang  ;D

 

Sånn går det når man har med seg 4 slukfiskere... Men han fikk sin første kongelaks noensinne, og var helt i skyene.  :)

Det som var litt uvandt, var hvordan de bruker naturen der borte. Båter i elva og ATV på tømmerhogstveiene er helt vanlig

for å komme seg til godplassene. Men når områdene er så enormt store, så møter man allikevel ikke på mange mennesker.

Vi hadde en dag med "ekspedisjon" oppe i fjellene, med ATV som fremkomstmiddel. Latskap, men dæven så morro (og lovlig).  8)

Hjortedyr (så vel minst 30 om dagen), ørn og pumaspor over alt. Bjørn så vi også, men på litt lang avstand...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når man har med seg 4 slukfiskere... Men han fikk sin første kongelaks noensinne, og var helt i skyene.  :)

Det som var litt uvandt, var hvordan de bruker naturen der borte. Båter i elva og ATV på tømmerhogstveiene er helt vanlig

for å komme seg til godplassene. Men når områdene er så enormt store, så møter man allikevel ikke på mange mennesker.

Vi hadde en dag med "ekspedisjon" oppe i fjellene, med ATV som fremkomstmiddel. Latskap, men dæven så morro (og lovlig).  8)

Hjortedyr (så vel minst 30 om dagen), ørn og pumaspor over alt. Bjørn så vi også, men på litt lang avstand...

 

 

Du virker facinert der du står og ser på slukstanga ;D

 

Fiiiine bilder! ingenting annet å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...