Gå til innhold

Bildetråden 2008


Øyvind T

Anbefalte innlegg

  • Svar 680
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Legger inn et bilde som min sønn har tatt nede i Nerang, en liten by ca. syv mil syd for Brisbane, Australia 5/11-05. Jeg er ikke sikker,men jeg tror det er en Rhipidura leucophrys, tilhørende samme slekt som linerle. Men istedet for å vippe opp og ned med stjerten, så vipper denne sidelengs med stjerten.På bildet er det en Dacelo novaeguineae, eller kokaburra som den kalles i dagligtale.

 

Selvfølgelig tok jeg feil bilde i første omgang. Glem ugla, den kommer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folkens!

 

dette er nok tidkrevende, men bra noen tar seg tid til slikt :):D

 

Det tar litt tid ja, og ikke minst litt megabytes; skyter et 16GB-kort med RAW's for hver scene, som igjen skal bearbeides og prosesseres på laptopen. Men noe må man jo ta seg til mens ørreten har fri. :D

 

Ola: Det du trenger er en utløser med intervalometer, TC80-N3 heter den til Canon. Nikon tror jeg har en innebygd, dog med visse begrensninger på arbeidsområde. Bildene kan settes sammen og behandles med masse ulik software. Jeg har brukt Adobe After Effects og Premiere CS3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PETE2104hdrsmall.jpg

 

Domkyrkan i Göteborg

Hvorfor er bena på noen av menneskene gjennomsiktige ??? Og hva slags bearbeiding har du gjort med fotoet

Ellers er det et Flott bilde

 

Ola

 

 

Hej Ola :)

 

Det är 3 bilder sammanslagna till 1 (HDR). Uheldigvis stod inte alla still... ;D 

 

/Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jaktet på småfugl med kamera i dag. Skikkelig spennende vinteraktivitet!!! Her er en blåmeis i panikk vil jeg tro.

 

Utrolig fint bilde Ronny! Ser ut som om Blåmeisen driver en eller annen form for Asiatisk kampsport ;D

 

Takk for det Lassekr. Var litt heldig med fokuset, satte det opp manuelt for å kunne fyre av hurtigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...