Gå til innhold

Flyfishing Guide @ Seychellene 2008


Roy Vinje

Anbefalte innlegg

I september 2007 satt jeg og lekte med tanken om å jobbe i tropiske strøk som fluefiske guide. Etter flere turer i Karibien har det alltid blitt prat om hvor deilig det hadde vært å kunne leve av en sånn jobb. Så der satt jeg da og komponerte CV og en generell søknad jeg kunne sende rundt til noen steder jeg alltid hadde lyst til å dra å jobbe.

Et av stedene var Alphonse Island Resort på Seychellene. Etter en del research var jeg overbevist at kanskje dette er det ultimate stedet for fluefiske i verden. Så søknaden ble sendt. Etter en stund hadde jeg fått svar fra et par andre steder i Karibien. Ingen var ute etter å ansette noen akkurat da. Kan ikke si jeg var skuffa for innerst inne skjønte jeg at dette kunne bli vanskelig. Så gikk det en mnd. Hadde vel allerede slått fra meg hele greia da det tikka inn en mail fra Alphonse Island. Det var en melding om at mailen var mottatt og at de var på utkikk etter en guide for siste del av sesongen og at jeg var en av de de vurderte. Etter at pumpa roet seg litt kom reaksjonen. Jeg gikk frem og tilbake i stua og hjernen raste av sted. Er det virkelig en mulighet for at drømmen skal gå i oppfyllelse?? Vel jeg fikk roa meg ned litt og satte meg ned for å svare på mailen. Der smørte jeg tjukt på og prøvde å selge meg så bra som mulig og takka for oppmerksomheten.  Etter en stund fikk jeg beskjeden.  Hennes eksakte ord var : "Dear Roy. Okay, you are in!!! We would want you to come mid-January to mid-April for fly fishing guiding at Alphonse!!"

 

Fy f**n var det første jeg tenkte. Kunne ikke helt fatte hva som var på gang. Følelsen som raste gjennom kroppen var voldsomme. Masse ting dukka opp i hodet. Hva gjør jeg med bilen,leiligheten osv. Akkurat der og da tok jeg en beslutning om at uansett hva som måtte til skulle jeg gjennomføre dette. Jeg sendte mail om at jeg var beæret over tilbudet og var klar så fort det lot seg gjøre. Så var det forberedelser som legesjekker og skjemer o.l i hytt og pine frem og tilbake. Utstyr måtte kjøpes inn.  Papirarbeidet tok over 2 mnd å bli ferdig med. Så var det bare og vente. Men 11. Januar 2008 stod jeg på Gardermoen. Eventyret var i gang for alvor.

 

På turen fra hovedstaden Mahe til Alphonse var jeg målløs over hvor flott dette området er.   Etter ankomst til Alphonse møte jeg de andre guidene. Virkelig kuule karer.  2 Amerikanere(scott+Jim) og 1 Sør Afrikaner(Tyrone) og 2 fra Seychellene(Serge+Etienne)og head Guide Jude Morel.  Utrolig proffe karer. 

 

Planen var 1 mnd opplæring før jeg fikk min egen båt og gjester. Jude skulle ta seg av opplæringen og jeg skulle være med han og se hvordan ting fungerte og bli kjent på St Francois Island Lagoon. Det er hovedsakelig der alt fiske forgår.  Etter 1 uke uten gjester var alvoret i gang. Turen fra Alphonse Island til St Francois tar ca 40 minutter med Tam Tam (44 fot katamaran) Alle gjesten fraktes på denne båten ut og fordeles på de forskjellige flatsbåtene som ligger ankret opp i lagunen.  Første turen over var helt fantastisk.  Helt vannvittig vakkert. Krystallklart vann jeg kunne se bunn ned på 30 meter! ”get ready for your first base jump” sa Jude da vi kjørte ut av lagunen på Alphonse. Der går det fra 5 meter til 50 meter dypt  i løpet av 100 meter.  Det kilte faktisk i magen da vi kjørte over kanten. Helt sjuk følese av å fly pga det krystallklare vannet.  Etter 40 minutter ankom vi St Francois lagoon. Jude klappa meg på skulderen og sa: "Welcome to your new office Roy, you like it?" Da slo det meg for alvor. Jeg må innrømme at jeg kjente noen tårer sprengte seg fram og ut. Ja, jeg likte det jeg så og kunne ikke vente med å begynne å lære.

 

Påfølgende 4 uker hadde jeg og Jude vært rundt over alt der det kan kjøres med båt på de forskjellige tidevannene. Vi hadde gjester hver dag og jeg lærte fort hvordan ting fungerer. Jeg guidet litt innimellom etter Bonefish. Det er lett bare du har funnet de.

Det er en veldig kompleks lagune med masse å passe seg for. Spesiellt er det masse korallhoder som ligger skjult rett under overflaten. Treffer du de i full fart er det stor sjangs for at det er det siste du gjør. Så båtkjøringen og navigeringen ble den største utfordringen for meg. Men utrolig artig å lære nye ting i helt andre omgivelser. Utrolig hvor fort man lærer når det er noe man brenner for.

 

Lørdag 16 Februar var opplæringen slutt og jeg var offisiellt innrullert som heltids fluefiskeguide ved Alphonse Island Fishing Operations. Må innrømme at jeg var stolt over hva jeg hadde klart å få til. 

 

Ukene gikk fort. Masse morro og mye fisk. Guidingen gikk veldig bra. Produserte bra med fisk og kom godt overens med alle gjestene. De fleste ble overrasket over at jeg var så fersk. det bygger selvtillit og gutta var også litt imponerte tror jeg. Men jeg ble nok litt overrasket over hvor hard jobbing det egentlig er. Opp kl 0530 og jobber til 1700. Sjelden under 30 grader og sol stort sett hver dag. Det ble virkelig morro etterhvert som jeg ble mer og mer kjent i lagunen. Masse artige opplevelser.

 

Ok blitt litt seint. Fortsetter i morgen med resten.. er masse og skrive om og bilder å legge inn. ;) Stay Tuned!

 

 

 

 

 

post-726-13949856522001_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vente med å legge inn mine destruktive tanker om giftemål og påfølgende lidelser ;D, eller det er kanskje best jeg lar være. Dagen du fortalte meg dette, så for mine tanker bli mine , mine alene ;D ;D( vel du fikk høre dem Roy). Nå venter jeg bare i spenning på flere bilder, og fortsettelse på historien. faen å fint det første bilde var. Trudde jeg skulle bli alkoholiker når du dro , men det gikk bra ;D ;D ;D. Hvis vi ser bort fra de som har lest Hva hører du på nå tråden i vinter  ;D ;D ;D. Mere bilder please ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt bra historie Roy! ;D Kanskje det vil bli en realitet for meg en dag også? ;D Gir i alle fall inspirasjon til å aldri gi opp, og om å følge sine drømmer :)

 

Og den bonefishen du holder på bildet der :o Shait, den var SVÆR! ;D

 

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det folkens. Handler om å forfølge drømmen sine. Ting detter somregel ikke i fanget på en stakkar. Man må faktisk gjøre en innsats for å oppnå noe.  ;)

 

Uansett fortsetter litt til..

 

Del 2

 

Jo som sagt. Ukene gikk fort. Ble skikkelig varm i trøya etterhvert og det føltes bra å kunne levere resultater og ikke minst nyte den respekten fra gjestene som man får når man er guide. Men det er noen innimellom som forlanger for mye selvfølgelig. Uansett hva du gjør så blir det feil.  Til de pleier jeg å si: " Sorry, Im just a guide,not God!"

På den andre siden så er det de som er mest optatt av å kjøre rundt å se på hvor vakkert det er der. Og kanskje tre på seg snorkelutstyr og ligge å duppe i vannet i timesvis. Greit nok. Da kan nemlig jeg fiske litt.  ;D

 

Gjester ja. Der må jeg si at jeg ble veldig overrasket over bredden av prestasjonsnivået. Vi hadde folk som kom dit og aldri hadde tatt i en fluestang før. Så de 2 første dagene gikk med til kastekurs! Må være verdens dyreste kurs noen gang. Med sånne gjester ble det fokus på Bonefish. For enhver idiot kan faktisk få mange bonefish der på en dag. Rekorden er visst 82 fisk landa på en dag.

Så var det de som kom med ørten av de dyreste stenger og sneller. Proffe folk som gjerne har vært der før. Sånne hardcore fiskere forlanger resultater. Da blir det mere jag etter å finne stor fisk. Man kjører rundt konstant og leter etter best mulig forhold for å finne stor fisk. Det kan bli slitsomme dager. Men fordelen med disse er at de sjelden brenner masse sjangser hvis den byr seg. Disse er superfokuserte hele tiden og kan levere kast dit du peker og forteller veldig kjapt. For det er veldig irriterende å finne mye fin fisk for så å se på at en person blåser sjangsen fordi at han/hun feks ikke klarer å kaste 5 meter i motvind.

Det var også overraskende mange jenter som kom dit sammen med gubben for å fiske. Det var gøy. Noen av de var faktisk utrolig behagelige å se på. Og i tillegg kunne mange av de fiske også ;)

 

Litt om fiske og de forskjellige fiskeartene vi fisker etter.

 

1 : Bonefish

 

Bonefish er grunnen til at de kommer hit. Denne lagunen er kjent for å være kanskje en av verdens beste Bonefish destinasjoner. Her tørrlegges flatsen 2 ganger i døgnet pga stor tidevannsforskjell. Det vil da si at friskt vann og masse byttedyr fyller flatsen hvert døgn. På gode dager der tidevanner er høyt når vi ankommer lagunen og det detter fort, kan man nesten stå på et sted og hundrevis av fisk på vei av flatsen passerer deg. Da kan det

faktisk bli for lett. Kan du kaste 10 meter da så er du sikret masse fisk.

Størrelsen varierer fra 3-10lb. En fisk på 6lb er en fin fisk. Største jeg så var en på 11lb.

Bonefishen her er sprek. Ofte fås den på veldig grunt vann. En fisk på 6lb vil ta 100 meter av snella ganske kjapt. Men vi oppfordrer til bruk av litt tykkerer fortommer for å kunne kjøre fisk så hardt som mulig. En utmattet fisk vil sannsynlivis bli tatt av en hai. Når det fiskes på slutten av synkende tidevann fisker man på kanten av flatsen der det blir dypere. Der samler det seg mengder fisk. Også masse hai. Er ikke sjelden at bonefish blir tatt av hai mens man fortsatt har de på kroken. Ofte er de veldig nærgående også. Kan bli litt for spennende noen ganger. En 100 kilos Lemon shark er VELDIG stor når den stryker seg inntil beina dine. Men de er ikke aggresive ovenfor mennesker. Har hatt en som klaska til meg med halen. Det er alt.

Det fine med bonefish er at her er den lett å finne. Det gjør det spennende for de som ikke er så erfarne på slikt fiske og kan gi de en fiskeopplevelse for livet.

 

2: Giant Trevally (GT)

 

Dette er kongen i lagunen. Fås fra 10lb til 100lb. En på 10lb gir deg fight på 12`er stanga. Disse fiskene flytter mye på seg inne i lagunen og ute på revet. Å finne de er noen ganger tidkrevende. De dukker opp veldig fort og man må være fokusert hele tiden. Man får ikke mange sjangser hver dag. Skal man ha GT så må man kun fokusere på det. Men ofrer man litt tid til denne fisken kan den gi deg voldsomme opplevelser. Det er ingen fisk som tar flua så brutalt som en GT. De er også vannvittige fightere. De gjør alt for å ødelegge dagen din. Kunsten er å holde de unna koraller. Men når alt stemmer og du står der og gliser med en 50lb fisk er det ikke mye som overgår det. Det er sånne ting som gjør at folk kommer tilbake hit. Største tatt i år er 115lb. Skal få oversendt bilde av den fisken snart.

 

3 : Milkfish

 

Dette er etter min mening den råeste fisken. Uten at jeg har fått de store GT`ene kan jeg med hånd på hjerte si at dette er den fisken som personlig ga meg den største fiskeopplevelsen her nede. Dette er en utrolig vanskelig fisk å få. Dette er en fisk som beiter på plankton. Har endel særtrekk som multe her hjemme. De har en overdimensjonert halefinne som gir deg hjertestans når den bryter overflata. Fighten er uten sidestykke. Man sammenligner ofte bonefish med en harr med turbo. Milkfish er en Bonefish med dobble turboer. Den går også i lufte opptil flere ganger i løpet av en fight. Men problemet er å finne de. De dukker sporadisk opp her og der. På flatsen ser vi de hele tiden. Men her er de så å si umulig å få. Største sjangsen er når man finner grupper som beiter i og ved kanaler der vannet er litt dypere. Da er de ikke redde for båter eller fiskere. Da har man faktisk muligheten til å kroke opp flere fisk fra samme gruppe. Mista min største etter 350 meter utras. Ca 50lb. Rakk ikke engang å komme oss i båten før det var over. Røyk i et korallhode langt der ute. Første gangen jeg har vært skikkelig bekymra over at kanskje snella kom til å gå varm.  ;D

 

3: Triggerfish

 

Dette er nok en ukjent fisk for de fleste. Det er en korallfisk som kommer opp på korallflats for å beite på koraller og krabber. De ser man oftest med halen i været når de beiter. Men dette er en smart fisk. Utrolig oppmerksom på omgivelsene og blir fort skremt. Må spottes på avstand for så å snike seg på kastehold. De tar en riktig presentert krabbe eller stor reke. Den har veldig liten munn så det er ofte vanskelig å kroke de. Men har de først sett flua og vil ha den kan den følge med helt inn til beina dine. De har noen fryktelige tenner og har et fryktet bitt. Jeg har sett fisk bøye krokløsertenger. Klapper den til fingern din så blir den borte. Kroker du opp en må den fightes tøfft. Den må for enhver pris ikke forlate korallflatsen. Gjør de det drar de seg rett ned i en hule og der spenner de opp en pigg(trigger) og du kan glemme å få den ut derifra. Den varierer fra 3-10lb. Ikke store men utrolige fightere. Fiskes med 10`er stenger og stram brems. Har ikke sjangs å holde igjen en fisk på 6-7lb med ei 8`er stang.

 

4: Barracuda

 

Dette er fisk vi fisker på når den dukker opp. Veldig få som målretta går etter den fisken. Noe jeg ikke helt skjønner. For det først blir de unormalt store her. Har ikke sett fisk under 20lb og største jeg har sett landa er ca 85lb!! For det andre er det en utrolig sterk fisk. Den kan også gå i lufta flere ganger mens du kjører den. Jeg tror dette er en fisk som vil få mer fokus etterhvert. Jeg vil absolutt anbefale mine gjester å bruke tid på å finne disse fiskene i fremtiden.

 

5: Permit

 

Permit er den vanskeligste fisken vi har her å få. Det er ikke mange av de og de som er her stikker bra du peker på de. Det blir ikke tatt mange i løpet av en sesong. Dette er også en fisk som ikke målretta blir fiska etter. Klart svømmer det en forbi så kaster man etter den. Men det er ytterst sjelden man får den sjangsen.

 

Når ting er litt tregt feks når tidevannet står helt stille rigger vi opp med synkeliner(700-900grain) og drar rett utenfor lagunen der det turkise vannet går over i blått vann. Der går dybden fra ca 5 meter til 20 meter. Der drifter vi med strømmen eller vinden og fisker dypt med store fluer og raske inntrekk. Dette er et fantastisk morro fiske. Noe jeg skulle ønske vi gjorde oftere. Her kan du kroke opp alt mulig rart. Vi har fått alt fra små snappere til store tunfisk og wahoo. Har hatt gjester som har fått snellene tømt. Mest sannsynlig var det Dogtooth tuna. De blir opp til 100 kilo her. Skikkelig spennende fiske hvor man aldri helt vet hva som kommer til å ta flua.

 

Ok jeg kunne sikkert skrevet flere sider fra turen  Det orker jeg ikke. Sikkert ikke dere heller.  ;)

 

Vil oppsummere med å si at det har vært et eventyr uten like. Eneste jeg savnet var litt mere tid til å fiske litt selv. For jeg må innrømme at det var mere jobbing enn jeg hadde ventet og det blir faktisk en jobb på lik linje med noe annet etterhvert. Men jeg har lært masse. Utvidet horisonten enda mere og knyttet kontakter som senere kan bli gull vedt. Har feks fått jobbtilbud fra Alaska allerede. Der kunne jeg vært nå men det passa litt dårlig denne sommeren. Men hvem vet hva som skjer neste sommer.  ;)

 

Jeg er invitert til ny sesong til høsten. Da drar jeg eventuellt over i midten av September og blir der til 1 Mai 2009. Det er også lovt flere guider og merer fridager sånn at vi kan få fiska og slappe av litt mer enn det har vært. Jeg har ikke bestemt meg hva jeg skal gjøre ennå men jeg har en stygg anelse om hva som kommer til å skje.  ;D;)

 

Her er noen bilder fra turen!  ;D  Flere bilder kommer etterhvert...

 

 

Bilde under: En Milkfish jeg faktisk fikk på flatsen. Noe som er ytterst sjelden fant jeg ut. Fikk masse oppmerksomhet denne fisken selv om den ikke var større en 5-6 kilo.  ;D

 

 

RoyMilkfish3_resize.jpg

 

 

Bilde under: En Milkfish til. Rundt 8-9 kilo. Fikk den på en liten grønn algeimitasjon.  ;D Den tok glatt 150 meter backing!

 

RoyMilkfish_resize.jpg

 

 

Bilde under : Min største GT. Ca 15 kilo. Makan til kruttønne! Synd at bildet ble så dårlig.

 

 

RoyGT_resize-1.jpg

 

 

Bilde under : Meg og Hugo med GT. Hans først GT. Var veldig fornøyd.  :)

 

 

GiantTrevally1_resize.jpg

 

 

Bilde under : Meg og Hugo igjen. Hans første Trigger. Han spanderte noen øl på meg den kvelden kan man si.  ;D

 

 

RoyTriggerfish_resize.jpg

 

 

Bilde under : Kompis guide Jim med pers på Dogtooth tuna. Fikk den nede på 15 meter på flue. Tok nesten 1 time. Ca 60 kilo!! Vanvittig fisk som desverre døde.

 

 

JimTuna_resize.jpg

 

 

Bilde under : Min største Yellowfin Tuna. Dog ikke på flue men sinnsykt morro likevel. ca 20 kilo.  ;D

 

 

RoyTunfisk_resize.jpg

 

 

Bilde under : Wahoo på ca 20 kilo. Heller ike på flue men dæven så morro.  ;)

 

 

RoyWahoo_resize.jpg

 

 

Bilde under : Meg med Bluefin Trevally. Fikk den en dag jeg putra rundt inni lagunen på Alphonse. Mye større blir ikke bluefin trevally. Morro.  ;D

 

 

RoyBluefinTrevally_resize.jpg

 

 

Bilde under : Kompis guide Serge med sin største GT. ca 35-40 kilo. Denne hadde han jakta på i flere år. Flaks for han at jeg var i nærheten og fikk tatt bilde av den. Hørte han panisk på radioen at han trengte hjelp. Jeg droppa mine gjester på en koralfllat og kom til unnsetning. Serge er en utrolig flink guide. Han klarte å kroke opp og kjøre denne fisken samtidlig som han kjørte båt mellom korallhoder for så å klare å ankre båten på et lite korallhode og lande fisken. Helt utrolig.  :o

 

SergeGT_resize.jpg

 

 

Bilde under: Kompis guide Tyrone med fin GT.  ;D

 

 

TyroneGT_resize.jpg

 

 

Bilde under: Vaughn , tidligere guide med sin største GT. Også den største som er tatt i lagunen. Ca 55 kilo. Sinnsyke greier!  :o;D

 

 

VaugnnGT_115lb_resize.jpg

 

 

Bilde under: Kompis guide Jim og gjest med svæær Barracuda på flue. Vannvittig fisk på ca 35 kilo!!   :o

 

 

JinCuda_resize.jpg

 

 

Bilde under: Fin soloppgang kan man si.  :)

 

 

Soloppgang_resize.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vente med å legge inn mine destruktive tanker om giftemål og påfølgende lidelser ;D, eller det er kanskje best jeg lar være. Dagen du fortalte meg dette, så for mine tanker bli mine , mine alene ;D ;D( vel du fikk høre dem Roy). Nå venter jeg bare i spenning på flere bilder, og fortsettelse på historien. faen å fint det første bilde var. Trudde jeg skulle bli alkoholiker når du dro , men det gikk bra ;D ;D ;D. Hvis vi ser bort fra de som har lest Hva hører du på nå tråden i vinter  ;D ;D ;D. Mere bilder please ;)

 

Hehe. Ja jeg syns jeg ser deg.  :) Hadde nok følt det samme hvis det hadde vært deg som gjorde det samme.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vannvittig . . .  :o  :D

Og den Triggeren må være den mest skøyeraktige fisken jeg har sett noensinne !

Slike har vi ikke i mjøsa  ;D

 

Hehe. Må si jeg ble veldig fasinert av denne fisken. Makan til personlighet og høy morrofaktor skal man lete lenge etter.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate Roy!! :o Heftige saker!! ;D

Og den bonefishen du holder på bildet der :o Shait, den var SVÆR! ;D

Joachim

 

Ja, og dritfin snelle også da  ;D

 

Hehe ;D Har vel sett deg en del ganger også med den snella ;D Lurer'n inn på hvert eneste bilde vettu ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyyyytikatta Roy. :o  Dette må ha vært en opplevelse, eller mange for å si det sånn!!  :D Jeg er sikker på at du lever lykkelig resten av dine dager etter dette.

 

Hærlig rapport og fine bilder av mange fine saltvannsfisker. Tenk om vi kunne hatt sånt å fiske på i nærområdene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk!

 

Jeg så en gang et fiskeprogram fra Seychellene med Larry Dalhberg, hvor det var så mye bonefish på flatsen at han fisket med opphenger og tok to stykker om slengen, helt til han ble lei og plukket seg en gigantisk GT... Oj, så var kanskje faktisk sånn i virkeligheten også! 

 

Skriv gjerne mer, dette får iallefall jeg aldri nok av. Selv blir jeg ganske lei av bonefish etter to ukers tid, det må være fett å ha så mye andre muskelbunter å jage etter.

 

Hva må man forresten ut med for å ta del i moroa her nede, er vel en annen liga enn DIY-tur til Karibia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popper der nede må jo være helt vilt! ;D

Men hvilken klasse bruker dere på stengene der nede? Må jo ha ganske tungt utstyr skjønner jeg ;D

 

Hehe ja masse kuule opplevelser med popper. I fjor var det en fys som fikk en GT på 40 kilo på deaddrift popper. Han kaste den ut in kanal og fikk trøbbelmed lina. Så poppern fløyt nedover i strømmen. Så kom det opp en GT og plukka den som en nyklekt vulgata.  ;D

 

Kult å se folk som tør å satse og leve ut drømmen sin. Nydelige bilder. Var selv på Trinidad & Tobago i en måned. Uten å fiske.. Ja, jeg skjemmes.

 

Hmm ikke bra!  ;D Flotte områder å fiske på der nede. Har ikke vært akkurat der men har vært på Los Roques Venezuela. Fantastisk fint sted med mye fisk.  ;)

 

 

Fyyyytikatta Roy. :o  Dette må ha vært en opplevelse, eller mange for å si det sånn!!  :D Jeg er sikker på at du lever lykkelig resten av dine dager etter dette.

 

Hærlig rapport og fine bilder av mange fine saltvannsfisker. Tenk om vi kunne hatt sånt å fiske på i nærområdene. :D

 

 

Ja en fantastisk opplevelse og erfaring å ta med seg videre. Unner og anbefaler alle som har en slik drøm til å gjøre noe med det. Vi gutta på bjerget får ikke servert ting på sølvfat så litt egeninnsats må påberegnes alltid.  ;D

 

 

Fantastisk!

 

Jeg så en gang et fiskeprogram fra Seychellene med Larry Dalhberg, hvor det var så mye bonefish på flatsen at han fisket med opphenger og tok to stykker om slengen, helt til han ble lei og plukket seg en gigantisk GT... Oj, så var kanskje faktisk sånn i virkeligheten også!  

 

Skriv gjerne mer, dette får iallefall jeg aldri nok av. Selv blir jeg ganske lei av bonefish etter to ukers tid, det må være fett å ha så mye andre muskelbunter å jage etter.

 

Hva må man forresten ut med for å ta del i moroa her nede, er vel en annen liga enn DIY-tur til Karibia?

 

 

Ja vi har faktisk gjort det samme. Eksperimentert med 2 fluer. Men har ikke fått 2 på samme kast enda. Men fullt mulig er det. Noen ganger er det tullete mye bonefish der. Bonefish er morro det så lenge det er litt størrelse på de. De på kilon blir man fort lei. De er det ytterst få av der nede. Snitt på ca 2.5 kilo. Hvis du skal dra til Alphonse Island koster det 6800 USD for en ukes fisking med alt inkluderet. Eksludert er flybiletten hjemmefra. Så billig er det ikke selv med den lave dollarkursen vi har nå.

 

Sjekk gjerne:

 

http://www.alphonse-resort.com/

http://www.flyfishseychelles.com/public/publicWrapper.php

 

Den siste er drevet av Vaugnn Driessel. En tidliger guide på Alphonse. Utrolig flink og hyggelig kar som kan ALT om fiske der nede.

 

 

Satan i hel____te :) :) :) er det muli!!!!! grattis som bare f´en til drömme opplevelsen. Jeg ble så misuneli at jeg nesten begynte å grine.

 

 

Hehe er nok ikke alene om å drømme om noe sånt. Men det er stor forskjell på å drømme og faktisk gjøre noe for å oppfylle de.  ;)

 

 

Jo.. driver å jobber med flere bilder nå. Sliter med en hardisk som alle bildene ligger på men det ser ut som om det ordner seg straks. Stay tuned!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...