Tom Tomassen Posted August 3, 2008 Report Posted August 3, 2008 forslaget fra terje er det vel på tide at det blir noe av. eller hva sier dere?? tror det er like greit å få det på plass før alle setter seg med bindebordet å binder som en gal ;D LYKKE TIL!!
Guest Terje Refsahl Posted August 3, 2008 Report Posted August 3, 2008 Suverent jobba, Tom ;D Nå kan vi få system i fluene her. Detta blir bra :D Terje!
Tom Tomassen Posted August 3, 2008 Author Report Posted August 3, 2008 vi får håpe det.. håer på at mange nye å de som har vært her en stund er aktive i hele høst å vinter ;D gleder meg vikelig til å se va som kommer opp i de forskjelige trådene.. ;D
Igor Soldo Posted August 4, 2008 Report Posted August 4, 2008 må bare starte på solen, da blir det tid til fluebinding
rusvens Posted August 4, 2008 Report Posted August 4, 2008 Hmmm, mulig jeg ikke henger helt med, men er ikke dette vårfluer da ?? Og tråden heter vel døgnfluer ;-)) Mvh Rune
Guest Terje Refsahl Posted August 4, 2008 Report Posted August 4, 2008 Hmmm, mulig jeg ikke henger helt med, men er ikke dette vårfluer da ?? Og tråden heter vel døgnfluer ;-)) Mvh Rune Thank you, my mistake.......nå ble jeg flau ;D Terje! Edit: jeg sletter innlegg ovenfor og flytter den dit den hører hjemme.....
Guest Terje Refsahl Posted August 4, 2008 Report Posted August 4, 2008 Da gjør jeg ett forsøk på å få igang denne tråden med fluer som forhåpentligvis er korrekte i følge trådens navn ;D Her er noe døgnflueklekkere og en spent spinner som en start ;D Terje!
Tom Tomassen Posted August 4, 2008 Author Report Posted August 4, 2008 nydelige fluer du terje ;D en god star på tråden
Torleiv Grøndalen Posted August 4, 2008 Report Posted August 4, 2008 svarte,terje..legger lista høyt som vanlig! hoppe etter wirkola osv nei dette blir fine greier.! kanontråde,oversiktelig som fy. knallers!
Guest Terje Refsahl Posted August 4, 2008 Report Posted August 4, 2008 helt vanlig parachute Suverent, Tom :D Sjøl satte jeg meg ned å mekka sammen denne lille flua i kveld ........litt sent med Danica/Vulgata klekkere nå kanskje men det kommer flere sesonger :D I denne flua lagde jeg paraloopen veldig løs dvs med en tydelig åpen løkke slik at hacklet får enda mer bevegelse på vannet. Terje!
Tom Tomassen Posted August 4, 2008 Author Report Posted August 4, 2008 nydelig mekka terje!! ;D hvordan lages den paraloopen??
Guest Terje Refsahl Posted August 4, 2008 Report Posted August 4, 2008 nydelig mekka terje!! ;D hvordan lages den paraloopen?? Takker Tom. Den lages med en galge som fåes kjøpt blant annet hos jarle og bjørnar. Her er en link som viser litt hvordan man lager en paraloop. http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=7613.0 Terje!
Tom Tomassen Posted August 4, 2008 Author Report Posted August 4, 2008 takker for svaret.. god beskrivelse.. hva koster den galgen da? passer den alle stikker? ;D
Guest Terje Refsahl Posted August 4, 2008 Report Posted August 4, 2008 takker for svaret.. god beskrivelse.. hva koster den galgen da? passer den alle stikker? ;D Kosta vel 15 kroner eller noe sånt, og kan vel stort sett tilpasses alle stikker Terje!
Tom Tomassen Posted August 4, 2008 Author Report Posted August 4, 2008 såppas ja.. får ta meg en tlf til jarle å bjørnar. må bare finne ut om det e nå mere e skall ha.. har dem cdc dubbing der?? ;D
Igor Soldo Posted August 5, 2008 Report Posted August 5, 2008 beklager dårlige bilder, men her er noen fra meg ble anbefalt små, sorte døgniser av herr. babic til bosniaturen min. denne er i 102Y #19 [attach=1] princeps med hjort [attach=2] prøvde meg på leptonymfa, ble ikke så fint må trene mer på den [attach=3]
Lasse18 Posted August 5, 2008 Report Posted August 5, 2008 Den paraloop klekkeren.... hva er det som er brukt som "stamme" / matrielle, det man surrer hackelet rundt
Guest Ørreten Posted August 5, 2008 Report Posted August 5, 2008 Den paraloop klekkeren.... hva er det som er brukt som "stamme" / matrielle, det man surrer hackelet rundt Ser ut som foam, som i originalen
Lasse18 Posted August 5, 2008 Report Posted August 5, 2008 Terje brukte ikke foam... han brukte noe som lignet en tråd..
Guest Ørreten Posted August 5, 2008 Report Posted August 5, 2008 Terje brukte ikke foam... han brukte noe som lignet en tråd.. Jepp men denne flua er en princeps som det står, og da er det foam.
Tom Tomassen Posted August 5, 2008 Author Report Posted August 5, 2008 Terje brukte ikke foam... han brukte noe som lignet en tråd.. Jepp men denne flua er en princeps som det står, og da er det foam. men han sporte ikke om princepsen.. han sporte etter paraloopen.. i princeps er det vell samme ka man bruke.. alt etter hvor jupt i filmen du vil ha den.. med hjortehår er den vel bra jupt.. jeg mener dr.fismen brukte sånn embalasje til elektiske dupeditter?? ;D
Guest Henning Posted August 6, 2008 Report Posted August 6, 2008 Den paraloop klekkeren.... hva er det som er brukt som "stamme" / matrielle, det man surrer hackelet rundt Bruker 3-4 tørn med bindetråd. Tipper Terje her har brukt serafiltråd fra Staffan. Surr noen tørn mellom krok og galge, for så å surre hackle rundt etterpå. Finner bindebeskrivelse på denne på bindesidene. Terje brukte ikke foam... han brukte noe som lignet en tråd.. Jepp men denne flua er en princeps som det står, og da er det foam. men han sporte ikke om princepsen.. han sporte etter paraloopen.. i princeps er det vell samme ka man bruke.. alt etter hvor jupt i filmen du vil ha den.. med hjortehår er den vel bra jupt.. jeg mener dr.fismen brukte sånn embalasje til elektiske dupeditter?? ;D Fisman bruker den foamen som kommer sammen med parkett. Er ikke så nøye hvilken foam en bruker til denne flua.
Tom Tomassen Posted August 6, 2008 Author Report Posted August 6, 2008 Fisman bruker den foamen som kommer sammen med parkett. Er ikke så nøye hvilken foam en bruker til denne flua. sant nokk ;D
tob Posted August 7, 2008 Report Posted August 7, 2008 Tom Skyrud sin Gul Enke (døgnflueklekker) Krok #14 Trygve
Recommended Posts