Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

<<l

Aahh. Takk for meget god forklaring <<l

Har aldri festa bindetråden på nåla først, men festa foam og tråd på en gang.

Får litt mer kontroll når du slipper å tenke på at tråden skal sitte. Thanks

No prob <<l

Tenk  trådkontroll og type tråd.

Jo tynnere tråd jo bedre.

Tynn tråd står i samsvar med en litt over gjennomsnitt trådholder.

Jeg bruker stort sett T.M.C 16.0 bindetråd, og TMC sin Cerramic bobbin. God kombinasjon <<l

Juster trykket på trådspolen med å bende ut eller inn trådholder armene.

Noobie svar , men mange som ikke tenker over dette.  :-\ :-\ :-\ <<l

<<l

Hør på Robert... han er kanskje  den dyktigste fluebinderen her inne....

Hmmmm trur ikke det, men takk likavel <<l. Hver gang du legger ut noe tar det pusten fra hvermansen, ihvertfall meg <<l.

Man forventer bare bedre og bedre fra de som legger ut ting, men sånn kan det ikke være.

Er jo bare fluer vi snakker om, og erfaringene er så forskellige som de kan få blitt.

Noen får fisk på de mest rufsete, noen får mest fisk på de perfekte, sånn er det jo bare.

Hadde sett med glede at du la ut mer Tor Arne, mye insp fra deg spesielt med henhold til proporsjoner.

Nydelig fra deg alltid der, og seff binding da  ;D<<l <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Genialt som vanlig Robban.

Inspirert av andre her drister jeg meg til å legge ut et forsøk på en klassiker jeg også.

Jens

<<l <<l <<l

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Har prøvd meg på å snu på kroken for første gang. Her har jeg brukt en Partridge Klinkhammer Extreme #18. Er det noen som har erfaring fra kroking med fluer som ligger "oppned"?

8952260357_d6892d41f1_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "svenske kongen":-)

Jeg har tidligere prøvd ut slike mønstre. De står nydelig på vannet, fisken tar de, men de kroker helt for jævlig dårlig, desverre. Snudde de helt også, slik at vingen fulgte krokbøyen. Ble ennå finere å se på, men kroket like dårlig.

Med andre ord, ingen god plan. La det ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger gutter, det var JFL sin flue som ga meg inspirasjonen til å prøve. Og den fine quillen jeg fikk fra Gero. Morsomt å jobbe med så fine materialer. Har blitt et dusin alt jo i litt forskjellige fargenyanser.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en pakke i Posten fra Gero, da er det naturlig å binde ett par nye.  <<l

Old School Aurivillii

Ble ikke helt fornøyd med fargen, men den funker nok. :)

[attachimg=1]

post-0-13949896114436_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk med en pakke "plaster på såret" (pakke med Ginger quill) fra Gero, unødvendig da de ikke kan noe for at de går tomme for ting, men en hyggelig gest var det allikevel. Jeg skal nok få brukt den opp!  ;D

Old School Vespertina

[attachimg=1]

post-0-13949896158598_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje så flau at eg ikkje tør legge ut, men ler litt når eg skroller nedover sia, og ser det ene perfekte bildet etter det andre. så helt nederst der er noen uklare "stygge" bilder av meg. Hadde vært gøy å fått vist at flua egentlig er ganske så fin <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...