Jump to content

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer

Tom Tomassen
 Share

Recommended Posts

flotte fluer 2m.

ville vel heller kanskje hatt en tynnere kropp med et mere markant brystparti, men smaken er som baken

og bra bilde da

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Helt enig i det. SKal prøve meg på tynnere kropp.

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />

• Replies 9.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fluehue

Siden sesongen nærmer seg med stormskritt så er det bare å begynne å fylle boksene. Det er ikke en eneste revolusjonerende flue her, men mønstre som er brukt lenge av andre og som jeg legger min lit til i år Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. /emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />   Vespertina Fallskjerm #17 Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medle

Robban

Hadde egentlig tenkt å skrive en artikkel om denne flua. Jepp Robban i artikkelform, no no no, trives ikke helt i den settingen.  Det er jo egentlig en smal sak å skrive noe, legge ut et bilde å konkludere med at dette er greia..... Men sånn funker det ikke for meg desverre.  Ja denne fanget en sykt bra fisk i en bestemt situasjon for noen år siden. Men fakta litt i system så er det ingen konlusjon, snarere tvert om.  At det  det funket, jepp. Men hvor ofte er man i sånne episoder da? og hvor of

Jan Fredrik Lund

Ønsker å rette en takk til FFS dyktige fluebindere gjennom de siste 8-9 årene, uten dere hadde jeg nok aldri fattet den samme interessen for fluebinding. Mange av dere har jeg kun hatt kontakt med via forumet, mens andre har jeg truffet langs elva. Noen har forlengst forlatt FFS mens andre har holdt fast i gode og vonde tider. Felles for dere alle er at dere er rett ut trivelige karer. Jeg skulle gjerne ramset opp navn, for det er mange av dere, men i fare for at noen skulle bli glemt så tar vi

Posted Images

Guest Terje Refsahl

Paraloop danica, cdc all the way

Terje!

[attachimg=1]

Mange flotte fluer og ikke minst bilder, så for å trekke ned litt på billedkvaliteten så kommer det et snapshot av et par døgnfluer

Guest Terje Refsahl

Parachute danica klekker..........

stort sett cdc her også

Terje!

[attachimg=1]

Guest Terje Refsahl

En ting jeg lurer på terje, vil ikke hele flua velte over når det er cdc i både hale og kropp?

Fluene diner er like fine som alltid terje

Nei, det er jeg helt sikker på at den ikke vil

Terje!

En ting jeg lurer på terje, vil ikke hele flua velte over når det er cdc i både hale og kropp?

Fluene diner er like fine som alltid terje

Nei, det er jeg helt sikker på at den ikke vil

Terje!

Det er jeg rimelig siker på at den gjør

[attachimg=1]

Neida, men kroppen vil vel ikke synke under filmen.  

Mange flotte fluer og ikke minst bilder, så for å trekke ned litt på billedkvaliteten så kommer det et snapshot av et par døgnfluer

Se her, ja . . . Disse vet vi fanger fisk 

Prøvde meg på en spentspinner med hackle.. ikke den raskeste måten å binde inn vinger på akkurat, men skader vel ikke å ha et par i flueboksen

Guest Terje Refsahl

Prøvde meg på en spentspinner med hackle.. ikke den raskeste måten å binde inn vinger på akkurat, men skader vel ikke å ha et par i flueboksen

Det kaller jeg spot on, Vegar

Nydelig, rett og slett

Jeg kan garantere deg at det ikke skader å ha et par av disse i boksen

Terje!

Se her, ja . . . Disse vet vi fanger fisk 

Jepp, de funker

/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" />

En litt slankere gulrot variant enn de jeg sist la inn.

[attachimg=1]

Fin fin flue 2m, er det noen fordel å bruke CDC istedenfor Antron på dusken eller er det bare for show?

Har prøvd en del vingematerialer, men synes som Henning sier at CDC er det beste og letteste valget og derfor lander rktigere/penere. Andre vingetyper synes jeg fort blir litt for tunge når de er i bruk og tipper lettere over.

CDC er også lettere å lufttørke med noen kjappe korte luftkast for å få ut fuktighet/vann.

Kan man bruke drydip på vanlig dubbet kropp også? Hørt mye fint om dette middelet, så må vel få tak i det regner jeg med. Bare brukt shake og dry magic til nå.. Fine greier altså?

Den funker fett til vanlig dubbet kropp også!

Men som Henning skriver... CDC med Dry Dip Super, er heelt genialt